‘התנהלות בריונית של שי ניצן, יום כיפורים של הפרקליטות’ • התגובות

אחרי שזדורוב זוכה במשפט החוזר מאשמת הרצח - מגיעות התגובות ח"כ משה ארבל: "על שי ניצן ושותפיו לניהול התיק לערוך חשבון נפש מעמיק ונוקב על התנהלותם בפרשה" • צבי סוכות: לבחון פתיחה מחדש של עוד תיקים כבדים בהם היה מעורב שי ניצן • בצלמו: מערכת שמתעמרת בחלשים
אריה ריבקינד
ח' ניסן התשפ"ג / 30.03.2023 11:16

כ-17 שנים לאחר רצח תאיר ראדה ע”ה: בית המשפט המחוזי בנצרת זיכה היום (חמישי), במשפט חוזר,  את רומן זדורוב מרצח הנערה תאיר ראדה ע”ה.

ח”כ משה ארבל מש”ס הגיב להחלטת בית המשפט המחוזי לזכות את רומן זדורוב מאשמת רצח: “זהו יום הכיפורים של מערכת אכיפת החוק. על שי ניצן ושותפיו לניהול התיק לערוך חשבון נפש מעמיק ונוקב על התנהלותם בפרשה אשר הוכיחה כי יותר חשוב להם ניצחון משפטי על פני האמת העובדתית ומציאת הרוצח של תאיר ז”ל.

“מאבקו של ניצן שלא נותר רק באולמות בית המשפט ובלחצים אדירים על נושאי משרה שיפוטית, אלא אף ברדיפה אחר הרופאה המשפטית ד”ר מאיה פורמן מהמכון לרפואה משפטית אותה רדף באופן אישי וללא רחם, והתקפות נבזיות וחסרות בסיס על ד”ר חן קוגל, מנהל המכון לרפואה משפטית, מומחה ידוע בתחומו ולוחם בשחיתות שהעז להביע את עמדתו המקצועית ולא לצעוד לצלילי חליל הפרקליטות ולהעיד שקר לטובת התביעה”.

ח”כ יוליה מלינובסקי הגיבה על זיכויו של זדורוב: “הזיכוי המהדהד של זדורוב רק ממחיש כמה אנחנו חייבים רפורמה אמיתית במערכת המשפט ואכיפת החוק בישראל ולא את המחטף שלטוני שהממשלה מנסה להעביר לטובתה האישית ושלא יתרום בכלום לטובת אזרחי ישראל”.

שר המורשת הרב עמיחי אליהו הגיב על הזיכוי: “בבוקר טעון זה ליבי עם משפחת ראדה, בתקווה ובתפילה שיזכו למעט נחמה והוצאת הצדק לאור.

“מקרים כגון אלה מזכירים לנו ביתר שאת כי מוטלת עלינו חובה קדושה לתקן את העיוותים במערכת המשפט, עיוותים שבשם הצדק והאמת מובילים לאי צדק משווע”.

ח”כ שמחה רוטמן בתגובה על זיכוי זדורוב: “הזיקה בין ספיחי משפט זדורוב לבין תיקון מערכת המשפט אדירה. את ההתנהלות הבריונית של פרקליט המדינה דאז שי ניצן, סביב התיק הזה, צריך לראות במשקפי המשפט הציבורי: התנהלותו מוכיחה מדוע חייבים לשנות את הכללים”.

ח”כ צבי סוכות הגיב על זיכויו של זדורוב: “יום של חשבון נפש גדול בפרקליטות. קורא לבחון ברצינות פתיחה מחדש של עוד תיקים כבדים בהם היה מעורב שי ניצן. האיש שהיה עם כח בלתי מוגבל עשה ככל העולה על רוחו במערכת אכיפת החוק ולא פעם עד כדי אובססיה כפי שהתברר היום. יום עצוב”.

ח”כ לימור סון הר-מלך: “כל מי שעוד תהה למה חייבים לתקן את מערכת המשפט והפרקליטות היום קיבל תשובה שלא משתמעת לשתי פנים. ואולי גם עמירם בן אוליאל שעונה בעינויים קשים וסימני השאלה על דרך הרשעתו זועקים לשמים, יזכה ביום מן הימים למשפט אמת. הלוואי”.

תגובת ארגון בצלמו לזיכוי: “כארגון שנאבק למען צדק במערכת המשפט אנחנו לא מופתעים כלל. הגיע הזמן לחשבון נפש נוקב של המערכת.

מדובר במערכת שמתעמרת בחלשים, רודפת נהגי מוניות וקבצנים, רודפת אנשים שאומרים ליועמ”ש פרשת משפטים בושה, אבל מגבה את החזקים, מתעלמת מעבריינים ופרוטקשן, מגבה את עופר כסיף שתקף שוטר. היבא יזבק שהסיתה לרצח יהודים ועוד.

אנחנו מקווים שהחלטה זו תהווה תמרור עצור להפסיק את הרדיפה של הפרקליטות אחרי חלשים ולהילחם בעבריינים האמיתיים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות