שוב: מעצרים בפוניבז’ • צפו: שוטר בועט בפניו של בחור

יוני גרין
|
כ"א אלול התשע"ד / 16.09.2014 08:41
כוחות גדולים של משטרה פשטו על ישיבת פוניבז’ בבני-ברק ועצרו שלושה בחורים מפלג ‘המחבלים’ שבראשות הגר”ש מרקוביץ, בהמשך למעצרים שבוצעו בשבוע שעבר • בחורי הישיבה ליוו את העצורים והתעמתו עם השוטרים • צפו בתיעוד

מעט לאחר השעה 2:30 בלילה הגיעו כוחות משטרה אל גבעת ישיבת פוניבז’ בבני ברק – פלשו אל בנייני הפנימייה ופתחו בביצוע מעצרים. לפחות שלושה בחורים מפלג ‘המחבלים’, בראשו עומד הגר”ש מרקוביץ, נעצרו.

העצורים חשודים, ככל הנראה, במעורבות במהומות שאירעו בשבוע שעבר בישיבה.

הכוחות הגיעו מלווים בזינזנה של שירות בתי הסוהר. בין היתר נעצר אחד הבחורים שנעצר בשבוע שעבר, אך שוחרר לאחר חקירה.

באחד מקטעי הוידאו שתיעדו את המהומות שהתפתחו במקום, נראה בלש משטרה בועט בפניו של אחד מבחורי הישיבה, שניצב ללא מעש – ללא כל סיבה.

כזכור, בשעות הלילה של יום שלישי שעבר פשטו שוטרי מרחב דן על גבעת הישיבה וביצעו מעצרים של שני תלמידים מפלג ‘המחבלים’, שנחשדו בגרימת נזק ושימוש באלימות.

השוטרים פשטו על בניני הפנימייה בהם ישנים בחורי הישיבה ועצרו שניים מהם, ככל הנראה בשל חשד כי עמדו מאחורי הפוגרום שבוצע בספריית הישיבה של פלג ‘השונאים’. השניים שוחררו לאחר חקירה. במשטרה אמרו כבר אז כי צפויים מעצרים נוספים.

המתיחות בישיבה הנקרעת מהמחלוקת בין שני הפלגים היריבים התלהטה שוב לאחר שהוכשרה פנימייה חדשה עבור תלמידי פלג ‘השונאים’, שחוברה באמצעות גשר לישיבה, וממוקמת בסמוך לפנימיית ‘בית ציטרון’ של פלג ‘המחבלים’.

wpid-img-20140916-wa0022.jpg

לטענת פלג ‘המחבלים’, הציפו בחורי ‘השונאים’ המתגוררים בפנימייה החדשה את פנימיית ‘ציטרון’ במים, מה שגרם נזק לרכוש הבחורים ולמשרדי הישיבה של ‘המחבלים’ הממוקמים בבניין.

בעקבות כך פשטו בחורי פלג ‘המחבלים’ על חדר ספרייה, לקחו ספרים רבים וביצעו במקום פוגרום של ממש. לטענת בחורי ‘השונאים’, נגנב מהמקום ארכיון יקר ערך, והושחתו ספרי קודש.

בעקבות הפוגרום שבוצע בספריית הישיבה, פרסם מנהל הספרייה, הרב שלמה יעקובוביץ מודעה בעיתון ‘יתד נאמן’, בה הוא מזהיר ומבקש מהציבור הרחב שלא לרכוש ספרים שנגנבו במהלך הפריצה.

תחת הכותרת “בקשה ואזהרה” – נכתב: “עקב הגניבה אמש בספריית ישיבת פונביז’ ב”ב, באנו בבקשה ואזהרה לבל יהין אדם לקנות ח”ו אי מאלו הספרים שהינם הקדש ורכושו הפרטי של ישיבת פונביז’, הן על פי דין תורה והן על פי החוק, וח”ו אם התגלגל לאי מישהו מן הספרים מתבקש להחזירם לישיבה”.

הלילה, כאמור, ביצעה המשטרה שוב גל מעצרים.