יאיר נתניהו הפסיד בתביעה: יפצה את סתיו שפיר ב-70 אלף שקלים

השופט קבע כי עומדת לסתיו שפיר הגנת 'אמת דיברתי' על האמירות "גזען", "מטרידן" וכן על "מתבטל מכספנו" • מנגד, השופט קבע ששלוש אמירות של נתניהו הבן כלפי שפיר היוו לשון הרע
חרדים 10
ח' ניסן התשפ"ג / 30.03.2023 09:51

יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, חויב לפצות את חברת הכנסת לשעבר סתיו שפיר ב-40 אלף שקל – ועוד 20 אלף שקל הוצאות משפט- במסגרת תביעת לשון הרע שהגישה שפיר נגדו.

על תביעת הנגד שהגיש יאיר נגד שפיר ונדחתה, נתניהו חויב בהוצאות בסך 10 אלף שקל נוספים.

שופט בית משפט השלום בתל אביב קבע, כי עומדת לשפיר הגנת ‘אמת דיברתי’ על האמירות “גזען”, “מטרידן” וכן על “מתבטל מכספנו”.

“על פניו הנתבע אכן נהנה מכך שהוצאות הדיור, האוכל והמחייה היומיומיים שלו ממומנים מכספי מדינת ישראל”, קבע השופט. “די בכך כדי להקים לתובעת הגנת ‘אמת דיברתי’ ביחס לטענה בדבר התנהלות הנתבע ‘מכספנו'”.

עם זאת, השופט קיבל תביעת שפיר רק בחלקה: הוא קבע ששלוש אמירות של נתניהו כלפיה היוו לשון הרע: “חובבת פדופילים”, “תמצאי כבר בעל ערבי קבוע שלא יזרוק אותך”, ו”את לעומת זאת חייבת למשלם המיסים 8 מיליון שקל”.

התביעות ההדדיות של שפיר ונתניהו הוגשו אחרי חילופי האשמות ברשתות החברתיות. שפיר ביקשה פיצוי של כ-260 אלף שקלים ובתביעה הנגדית שהגיש בנו של ראש הממשלה הוא דרש 300 אלף שקלים.

שפיר טענה, כי נתניהו עבר על לשון הרע והטריד אותה בתגובה בפייסבוק. לאחר שמתחה ביקורת על ראש הממשלה.

יאיר כתב: “את בטוחה שאת רוצה לדבר על מוסר, לאור הפרויקט הכושל שניסית להקים עם חובב הפדופילים ומבקר קבוע באי הפדופילים של אפשטיין? מכוערת מבחוץ ומבפנים. תמצאי כבר בעל ערבי קבוע שלא יזרוק אותך. תלכי לאיזה כפר, תתאסלמי ותעזבי אותנו בשקט”.

יאיר נתניהו תבע חזרה, לאחר ששפיר השיבה: “שקרן, רשע, גזען ומטרידן”.

נתניהו המשיך והשיב: “קומוניסטית, טיפשה, חובבת פדופילים שכמוך. את שמות הגנאי שקראת לי תשמרי לאפשטיין, ברק ושאר החברים שלך. אני לא לקחתי בחיי שקל מהמדינה. את לעומת זאת חייבת למשלם המסים שמונה מיליון שקלים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות