בתיווך אריה דרעי: זה המתווה שיוביל לביטול הדחתו של יואב גלנט

יו"ר ש"ס מתווך בין ראש הממשלה לגלנט: הערב נפגש עם שר הבטחון ודן עמו באפשרות של התנצלות על קריאתו לעצור את חקיקת הרפורמה, כאשר נתניהו שהה בחו"ל - בתמורה להשארתו בתפקיד • נתניהו עדיין לא העביר מכתב פיטורים רשמי, וממשיך לשקול בכירים בליכוד לתפקיד
חרדים 10
ח' ניסן התשפ"ג / 29.03.2023 23:24

בעוד בנימין נתניהו מקיים ההתייעצויות כדי למנות מחליף לשר הביטחון המודח, השר יואב גלנט נפגש הערב (רביעי) עם יו”ר ש”ס אריה דרעי בביתו בירושלים, ודן עמו בניסיונות שמנהל יו”ר ש”ס כדי לשכנע את ראש הממשלה לבטל את הדחתו.

דרעי הוא אחד הגורמים המרכזיים שלוחץ על נתניהו לחזור בו מהפיטורים. כך גם השר דודי אמסלם, שמקורב מאוד לגלנט –  ומתווך בין הצדדים.

לפי דיווח של מורן אזולאי ב-ynet, במהלך השיחה בין השניים הועלו אפשרויות שונות להשארת גלנט בתפקידו, ובכללן התנצלות מצידו אחרי שקרא במוצאי שבת בשידור חי לעצירת החקיקה של הרפורמה, בעוד ראש הממשלה שוהה בלונדון.

לפי המתווה שמציע דרעי, גלנט יתנצל על עיתוי ההצהרה ויבהיר כי הוא מתנגד לאיומי הסרבנות. לאחר הצהרה כזו, נתניהו יתרצה ויסכים להשאיר את גלנט במשרד הביטחון.

אפשרות נוספת שמימושה תוביל להישארות גלנט בקומה ה-14 בקריה בת”א,  היא התפטרות מחברותו בכנסת.

לפי דיווח של טל שליו בוואלה, גורמים בליכוד אומרים כי נתניהו העביר מסרים עם דרישות לפיהן גלנט יתנצל על הצהרתו נגד הרפורמה המשפטית ויתפטר מהכנסת, כדי להבטיח שלא יצביע נגד החקיקה לכשתחודש.

דרעי נפגש עם הרמטכ”ל הרצי הלוי ביום שישי האחרון כדי לקבל ממנו את תמונת המצב של הצבא אל מול ההתפתחויות הפוליטיות.

בינתיים, גם אחרי 72 שעות מאז ההחלטה להדיח את גלנט מתפקידו, נתניהו לא העביר לו מכתב פיטורים רשמי, וגלנט ממשיך לשדר עסקים כרגיל. היום הוא ביקר גלנט ביחידת עוקץ, וביום שני השתתף בדיון בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת.

לפי הדיווח ב-ynet, גורמים בלשכת ראש הממשלה ציינו כי גלנט העביר מסרים ברורים ולפיהם הוא מעוניין להישאר בתפקיד, למרות העימות הפומבי עם נתניהו בימים האחרונים.

במהלך היום ראש הממשלה קיים התייעצויות עם כמה מבכירי הליכוד, כדי לבחון אפשרות שאחד מהם ייכנס למשרד הביטחון. הערב נועד נתניהו בלשכתו עם שר הכלכלה ניר ברקת.

כפי שדווח ביום ראשון, נתניהו החליט לפטר את גלנט מתפקיד שר הביטחון לאחר שבמוצאי השבת כינס גלנט מסיבת עיתונאים בה אמר: “בעת הזו חייבים לעצור את התהליך כדי לשבת ולדבר, השסע הולך ונפער”. זאת בזמן שראש הממשלה שהה בחו”ל.

בסביבת ראש הממשלה טענו לאחר ההחלטה על ההדחה: “הסיבה המרכזית – תגובה רפה לסרבנות”. גלנט הגיב על ההדחה: “ביטחון ישראל תמיד היה ויישאר משימת חיי”.

ח”כ מרב מיכאלי ממפלגת העבודה הגיבה לדיווח שלפיו שר הביטחון יואב גלנט יתנצל על עיתוי ההצהרה שבה קרא לעצור את החקיקה המשפטית, וכך יישאר בתפקידו.

מיכאלי אמרה: ”אם יש מישהו שצריך להתנצל על התנהלותו חסרת האחריות באירוע פיטורי שר הביטחון – קוראים לו בנימין נתניהו, לא יואב גלנט. קוראת לגלנט לשמור על עמוד שדרה ערכי ולא להתנצל על כך שדרש לשמור על ביטחון המדינה. אגב, עיתוי הנאום היה בול בזמן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות