“אתה גיבור ישראל”: יוסי דגן העניק תעודת צל”ש לדיוויד שטרן

באירוע הרמת כוסית של הנהגות ישובי השומרון לכבוד חג הפסח, הפתיע ראש המועצה האזורית שומרון את דיוויד שטרן והעניק לו תעודת ציון לשבח
חיים טוויל
ז' ניסן התשפ"ג / 29.03.2023 18:45

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, העניק תעודת צל”ש לדיוויד שטרן, תושב היישוב איתמר שהציל את אשתו רחל, כאשר מחבל ירה עליהם מטווח אפס 21 קליעים בעת שנסעו בכפר חווארה, בדרכם לירושלים.

במהלך אירוע הרמת כוסית של הנהגות ישובי השומרון, הפתיע ראש המועצה האזורית שומרון את דיוויד שטרן והעניק לו תעודת ציון לשבח.

שטרן ירה לעבר מחבל בשבוע שעבר בכפר חווארה בשומרון, והציל את חיי אשתו ואת חייו. ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן העניק את התעודה לדיוויד שטרן על התושייה שגילה.

“אנחנו קודם כל מודים לקב”ה על הנס הגדול”, אמר דגן, “כשהתעוררת בבית החולים, אמרתי לך ‘אתה גיבור ישראל’ וכולם יודעים את זה וגם אשתו של דיוויד, רחל אישה גיבורה, הייתי איתה ברגעים הכי מתוחים שהיו לה בחיים, אישה גבורה מלאת אמונה, מלאת כוח ועוצמה”.

במעמד הענקת התעודות השתתף גם סמח”ט שומרון, סא”ל יונדב כהן, שאמר: “לימדת אותנו, את הצבא והאזרחים על חתירה למגע, על קור רוח, על השמירה על אשתך ועל כך אני אומר לך ישר כוח”.

להנהגת התושבים אמר: “החוסן של התושבים, והעמידה לאורך השנים ולאורך כל האירועים שהיו פה, נותנים לנו כוח ואת האוויר במפרשים”.

שטרן,  המשמש כמאמן כיתות הכוננות בשומרון ובעבר שירת בחיל הנחתים האמריקני, התאושש במהירות מהפציעה הקשה – וסיפר על רגעי האימה: “ביום ראשון נסעתי עם אשתי בחווארה לכיוון ירושלים. הגעתי לכיכר, והמחבל עבר את הכביש, עצרתי לו, לעבור את הכביש”.

הוא הבחין שהמחבל חוסם יד אחת בצורה חשודה. “התחלתי מיד ללכת לאקדח”, תיאר שטרן, “המחבל הסתובב לכיוונינו והתחלנו לירות כמעט ביחד, הוא ירה עלינו, ואני יריתי עליו, וראיתי מהחלון בצד שאחרי שיריתי משהו כמו 10 כדורים הוא ברח.

“התקדמתי עם האוטו כמה מאות מטרים ועצרתי. התחלתי לשים חוסם עורקים ותחבושת, ואחרי כמה דקות האמבולנס הגיע ולקחו אותי לבית חולים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גיבור ישראל
    30/03/2023 09:58
    יהודית
  1. מרגש כל הכבוד מלח הארץ ה’ ישמור אותך ואת משפחתך גיבור ישראל, בזכות בורא עולם התושיה והעוז שלך הצלת את עצמך ואת הסובבים אותך, איש חיל ה’ יגן בעדכם ובעד משפחתכם תמיד תזכו לשפע ולכל הטוב שבעולם ותמשיך לעשות חיל אמן ואמן