סקר דיירקט פולס: לראשונה לנתניהו אין רוב, גנץ עוקף את לפיד

לראשונה מאז סבב הבחירות של 2022: סקר 'דיירקט פולס' בערוץ 14 מציג שינוי דרמטי: גנץ 'גונב' ללפיד 5 מנדטים • מה הסיבה למהפך הזמני בתמונת המנדטים? האם נתניהו צריך להשיב לתפקידו את שר הביטחון יואב גלנט? ומי המתאים ביותר לכהן בתפקיד ראש הממשלה? • הסקר המלא
חרדים 10
ו' ניסן התשפ"ג / 28.03.2023 20:58

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע על הקפאת חקיקת הרפורמה המשפטית – והשאיר את מצביעי הימין מאוכזבים ומבולבלים: מסקר  מכון ‘דיירקט פולס’, ששודר הערב (שלישי) בחדשות 14 עולה, כי מפלגות הקואליציה מקבלות – לראשונה מאז סבב הבחירות של 2022 – רק  58 מנדטים, בעוד מפלגות האופוזיציה, לרבות המפלגות הערביות, מקבלות 62.

המספרים המלאים:

הליכוד – 30

המחנה הממלכתי – 23

יש עתיד – 19

ש”ס – 10

יהדות התורה – 7

הציונות הדתית – 6

ישראל ביתנו – 6

עוצמה יהודית – 5

חד”ש-תע”ל – 5

רע”מ – 5

מרצ – 4

העבודה – 2.5%

בל”ד – 1.9%

הסיבה למהפך הזמני בתמונת המנדטים נובעת מארבעה עד חמישה מנדטים של בוחרי ימין כועסים ומבולבלים, שמחציתם אומרים כי לא ייצאו להצביע בבחירות הבאות, ומחציתם מתלבטים למי להצביע – מה שמקטין באופן זמני את גוש הימין.

ב’דיירקט פולס’ מציינים, כי בתוך מעברי הקולות בגוש הימין, עוצמה יהודית וש”ס מאבדות מנדט לליכוד, כאשר הליכוד עצמו מאבד כ-2 מנדטים לכחול לבן.

במחנה המרכז-שמאל ניכר מהפך דרמטי בין לפיד לגנץ: יו”ר המחנה הממלכתי נתפס – גם בימין, כמי שמחויב בכנות להידברות ולהסכמות יותר מאשר לפיד מה שגורם לחמישה מנדטים של תומכי יש עתיד לעבור למפלגתו של גנץ ובכך מעניקים לו את הזכות להוביל את מושכות המו”מ בבית הנשיא.

את המהפך רואים גם במדד ההתאמה לראשות הממשלה.

מי המתאים ביותר לכהן בתפקיד ראש הממשלה?

ידו של נתניהו נשארת על העליונה בכל הקשור להתאמה לראשות הממשלה, שכן על פי הסקר הוא מקבל 44%, לעומת גנץ שמקבל 32%. לפיד ממשיך לאבד גובה עם 17% בלבד. 8% מהמשתתפים אמרו שאף אחד מהם אינו המתאים ביותר לכהן בתפקיד ראש הממשלה.

האם נתניהו צריך להשיב לתפקידו את שר הביטחון יואב גלנט?

ימים ספורים לאחר שפוטר, עושה רושם שהציבור דווקא היה רוצה לראות את יואב גלנט שב אל כיסא שר הביטחון: 65% מכלל המשתתפים בסקר חושבים שיש להחזיר את גלנט לתפקיד.

בחלוקה לגושים: בקרב תומכי האופוזיציה 90% חושבים שיש להשיב את גלנט ובקרב תומכי הקואליציה רק 41% חושבים כך לעומת 49% שחושבים שלא.

כיצד צריכים לנהוג מפקדי צה”ל מול טייסים וחיילי מילואים שהודיעו כי בכוונתם לסרב פקודה אם הרפורמה תימשך?

על פי החלוקה לגושים: 11% בלבד בקרב תומכי האופוזיציה חושבים שיש להעניש ולהדיח את אותם סרבנים, כאשר אצל תומכי הקואליציה מוצגת תמונה שונה לחלוטין עם 82% שחושבים שיש לנהוג ביד קשה מול אותם טייסים וחיילי מילואים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    להזכירכם-הבחירות הבאות עוד 4 שנים , תודה
    29/03/2023 09:18
    בני