חרפה: עיריית בני ברק ביטלה את הנצחת הרבי מליובאוויטש בעיר

לראשונה בבני ברק: רחוב ושכונה ייקראו על שמו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל  • מההחלטה הושמטה ההצעה, שכבר אושרה בוועדת השמות, להנציח את הרבי מליובאוויטש זצ"ל - ובמקומו יונצח ח"כ לשעבר של אגו"י • יוזם ההצעות, יעקב וידר: "קורא לעסקנים להתעשת ולכבד את זכרו של הרבי"
אריה ריבקינד
ו' ניסן התשפ"ג / 28.03.2023 18:53

עיריית בני ברק פרסמה היום (שלישי) רשמית ל’הערות הציבור’ את הצעתו של יעקב וידר, חבר מועצת העיר ויו”ר סיעת הליכוד, להנציח שכונה ורחוב בעיר התורה והחסידות על שמו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ”ל –  לפני אישור סופי במועצת העיר בעוד כחודש וחצי.

זאת, לצד שמות נוספים אותם הציעו חברים נוספים בוועדת השמות העירונית.

עם זאת,  החליטה עיריית בני ברק, באופן תמוה, להשמיט מההחלטה את הצעתו של חבר המועצה יעקב וידר, שכבר אושרה ב’וועדת השמות’, להנציח בעיר את זכרו של הרבי מלויובאוויטש זצ”ל – בטענה כי בכוונתם לקרוא את שם הרחוב על שמו של  דוד מאיר לווינשטיין, חבר כנסת לשעבר מטעם אגודת ישראל.

חבר מועצת העיר, יעקב וידר בירך על ההחלטה לאשר את הנצחת הגר”ע יוסף, ואמר כי זהו הישג עצום לתושבי בני ברק.

הוא הוסיף כי ההחלטה להשמיט את זכרו של הרבי מליובאוויטש היא “חצופה ומקוממת”.

וידר אמר, כי הוא קורא “לעסקני העירייה להתעלות על עצמם, להבין את גודל השעה ולאפשר לנו להנציח פה אחד ובכבוד גדול את זכרם של גדולי הדור”.

לחרדים 10 נודע, כי ההחלטה להשמיט את הנצחת הרבי מליובאוויטש, התקבלה לאחר שחוג ליטאי קקיוני הטיל וטו.

תגובת עיריית בני ברק טרם התקבלה. לכשתתקבל – נפרסמה.

הדפס כתבה

32 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יש ווטו
    28/03/2023 19:56
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. יש ווטו לפלג בבני ברק זה חדשה בפני עצמה!
    הרב שך מתבייש בכם!!

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   30/03/2023 18:32

      בענין “כל האומר אין לו אלא תורה אפילו תורה אין לו”
      תניא בברייתא (קט ע”ב): “רבי יוסי אומר, כל האומר אין לו תורה, אין לו תורה”, ופירש”י: “‘האומר אין לו תורה’, אינו עוסק בתורה, ‘אין לו תורה’, אין מקבל שכר לימוד”, .

    • הגאון מוילנה   10/04/2023 13:46

      הנה בחומש של פרשתנו (שמיני יא מב) ברש”י כותב: “הולך על גחון זה נחש.. שהולך שח ונופל על מעיו”. וממש התקיים דבר זה בהזקן הידוע מבני ברק שהלך “שח” ונופל על מעיו והוציא שם רע על עדה קדושה כנחש. וד”ל

  2. ביתרי
    28/03/2023 20:36
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. תמשיכו להצביע לאגודת ישראל ולקבל יריקה בפרצוף.

    • ירושלמי   01/04/2023 22:24

      ב”ה שרוב חב”ד – מצביעים לבן גביר ולא לג’

      • חבדניק   07/04/2023 14:57

        היא הנותנת; אם אכן נכונים דבריך, הנה סיבה טובה שאף חבדניק לא יצביע לאגודה.

  4. מסנגד
    28/03/2023 23:54
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. סליחה ועם כל הכבוד, מה דעתכם להנציח את שמו של הרב שך זצ”ל בכפר חב”ד?

    • ש.   29/03/2023 11:48

      ממתי בני ברק הפכה להיות הנכס של העולם הליטאי?
      לא ביקשו להנציח את הרבי בכפר ליטא!

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   29/03/2023 22:54

      לעומת בני ברק שהיא לא של ליטאים!!!!!
      זה ההבדל!!

    • ירושלמי   01/04/2023 22:19

      בני ברק לא שייכת לליטאים ולכן ההשוואה חסרת בסיס. אגב בבני ברק יש רחוב ע”ש בעל התניא. לבני ברק יש רב חב”די כבר דור שלישי. בני ברק הוקמה ע”י חסידים.

  6. בושה וחרפה!
    29/03/2023 05:13
    שם
  7. שיורידו מהשם שלהם שזוהי עיר החסידות, ושידיחו ויוקיעו את רבני העיר לדורותיה…

  8. הכל בסדר
    29/03/2023 10:05
    חני
  9. לא נראה לי שהרבי רוצה להיות רחוב בעיר של מדון ושנאה

  10. בני ברק לומדת רק 80 דפי גמרא, ולכן לא לא יודעים ולא חיים תורה אמיתי
    30/03/2023 18:30
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  11. בני ברק לומדת רק 80 דפי גמרא, ולכן לא לא יודעים ולא חיים תורה אמיתי.

    בענין “כל האומר אין לו אלא תורה אפילו תורה אין לו”

    תניא בברייתא (קט ע”ב): “רבי יוסי אומר, כל האומר אין לו תורה, אין לו תורה”, ופירש”י: “‘האומר אין לו תורה’, אינו עוסק בתורה, ‘אין לו תורה’, אין מקבל שכר לימוד”, והקשו בגמרא: “פשיטא” – דמי שאינו לומד תורה לא יקבל שכר על לימודה, ותירצו: “אלא, כל האומר אין לו אלא תורה, אין לו אלא תורה”, ופירש”י: “אין לו אלא תורה, ואין מקיים”, כלומר, שלומד ואינו מקיים. ועל כך הקשו: “הא נמי פשיטא”, ותירצו: “אלא, דאפילו תורה אין לו”, וברש”י: “אפילו שכר לימוד אין לו”. ואמרו בגמרא: “מאי טעמא, אמר רב פפא, אמר קרא (דברים ה, א) ‘ולמדתם אותם ושמרתם לעשותם’, כל שישנו בעשיה ישנו בלמידה, כל שאינו בעשיה אינו בלמידה”. עוד תירצו: “ואיבעית אימא, לעולם כדאמריתו מעיקרא, כל האומר אין לו אלא תורה אין לו אלא תורה, לא צריכא, דקא מגמר לאחריני ואזלי ועבדי, מהו דתימא, אית ליה אגרא לדידיה, קא משמע לן”, והיינו, כי אכן יש לו שכר לימוד תורה עצמה בלבד, ואין לו שכר מעשים טובים, וכלפי הקושיא ‘הא נמי פשיטא’, תירצו, שהחידוש בזה הוא, כשיגרום על ידי לימודו שיבואו אחרים לידי מעשה, וסד”א שיש לו שכר המעשה של אחרים שנזקפים לזכותו, קמ”ל ש’אין לו אלא תורה’, ואם אינו מקיים בעצמו – שכר מעשה של אחרים אינו נזקף לזכותו.

    בפשטות נראה שהתירוץ השני חולק על התירוץ הראשון, כי בתירוץ השני נשארה הגמרא עם הגירסא ‘כל האומר אין לו תורה אין לו אלא תורה’, ולפי זה, הלומד שלא על מנת לעשות, יש לו עכ”פ שכר לימוד התורה, אלא, ששכר המעשה הטוב של אחרים שנגרם מחמתו אינו נזקף לזכותו, ואילו שכר התורה יש לו, ודבר זה מנוגד הוא לתירוץ הראשון, ש’כל האומר אין לו אלא תורה, אפילו תורה אין לו’, ו’אפילו שכר לימוד אין לו’.

    והנה, איתא בתיקוני זוהר (תקון כא, נו:): “אתרוג דמי לצדיקיא, והדס לבינונים, וערבה לרשעים”, והשוה רבינו הגר”א (בביאוריו לתיקונים מזו”ח, הו’ וילנא תרכ”ז עמ’ 74) מאמר זה לדברי המדרש (ויק”ר ל, יב): “‘פרי עץ הדר’ אלו ישראל, מה אתרוג זה יש בו טעם ויש בו ריח, כך ישראל יש בהם בני אדם שיש בהם תורה ויש בהם מעשים טובים, ‘כפות תמרים’ אלו ישראל, מה התמרה הזו יש בו טעם ואין בו ריח, כך הם ישראל יש בהם שיש בהם תורה ואין בהם מעשים טובים, ‘וענף עץ עבות’ אלו ישראל, מה הדס יש בו ריח ואין בו טעם, כך ישראל יש בהם שיש בהם מעש”ט ואין בהם תורה, ‘וערבי נחל’ אלו ישראל, מה ערבה זו אין בה טעם ואין בה ריח, כך הם ישראל יש בהם בני אדם שאין בהם לא תורה ולא מעשים טובים”, והיינו, כי ‘אתרוג דמי לצדיקיא’ – כדברי המדרש, שהאתרוג רומז לאלו שיש תורה ומעש”ט, ו’הדס לבינונים’ כענין שאמרו ש’הדס’ רומז על אלו שיש בהם מעש”ט ואין בהם תורה, ואילו ‘ערבה לרשעים’ דומה ל’ערבי נחל’ שרומזים על אלו שאין בהם לא תורה ולא מעש”ט.

    ומעיר שם הגר”א, מדוע לא ביארו בתיקונים על איזו דרגה בכלל ישראל רומז מין ה’לולב’, כי לפי דברי המדרש מין ה’לולב’ מדה בינונית היא, “יש בהם תורה ואין בהם מעשים טובים”, ומבאר על פי סוגייתנו, וז”ל: “ואמרו ג”כ על ‘לולב’ שהוא טעם בלא ריח, רמוז לבעלי תורה בלא מעשים, ולא חשיב כאן, שלפי תירוץ א’ בגמרא ‘כל האומר אין לו תורה אפילו תורה אין לו’, וכן משמע כמה פעמים בזוהר”. ביאור דבריו, כי לפי תירוץ הא’ שבגמרא, מי שיש בו תורה ואין בו מעש”ט לאו מדה בינונית נקרא, כי ‘אפילו תורה אין לו’, ובכן שוה הוא למדרגת ‘ערבה’, ולא נוכל להגדירו כמדה בינונית, כי מדרגתו שוה כמי שאין בו לא תורה ולא מעש”ט, ולכן נרמז הוא גם כן במין ה’ערבה’, ואילו דברי המדרש שמשוה את מי שיש בו תורה ואין בו מעש”ט כמדה בינונית, ונרמז במין ה’לולב’, סובר כתירוץ הב’ בסוגייתנו, כי עכ”פ שכר תורה יש לו, ואינו מוגבל כי אם שלא יקבל את שכר המעש”ט הנגרמים מחמת לימודו. ומסיק הגר”א כלפי דברי התיקונים שהם כתירוץ א’ בגמרא: “וכן משמע כמה פעמים בזוהר”.

    אמנם, בספר ‘ים של שלמה’ (בפירקין אות יח) מצינו שדן בזה, ונוטה לומר, שהתירוץ השני של הגמרא אינו חולק על תירוץ הראשון, כי גם לפי התי’ השני מי שאומר ‘אין לו אלא תורה’, אין לו גם שכר על לימוד התורה, אלא, שכאשר לומדים לאחרים, אזי יש להמלמד שכר התורה עכ”פ על מה שלמד עם אחרים, אולם, אין לו שכר המעשה של אחרים, אכן, בלומד לעצמו – גם שכר תורה אין לו, וז”ל היש”ש: “ואפשר, דהך לישנא לא פליג אלישנא קמא, דהיכא דלא גמר לאחריני עד דעבדי, אפילו שכר תורה אין לו”, מפורש הדבר, דבלא גמר לאחריני אפילו שכר תורה אין לו – כתירוץ הא’, ובגמר לאחריני – יש לו שכר תורה ואין לו שכר מעשה – כתירוץ הב’ (ע”ע שו”ת מהרש”ל סי’ לה). וכדבריו מפורש גם ב’מאירי’ (בסוגייתנו), וז”ל: “כל שתוקע עצמו לדבר הלכה, רצ”ל, שמתמיד לעסוק בתורה כל היום, ומיקל בעשיית המצות מתוך עסקו בתורה, אפילו שכר תורה אין לו… ואם היה מלמד לאחרים, ואחרים מקיימין מתוך למודו, אין לו שכר במה שהם מקיימין על פיו, אלא שיש לו מיהא שכר תורה”.

    כביאורו של היש”ש כתב גם רבינו החיד”א בספרו ‘דברים אחדים’ (דרוש כב לשבה”ג), והאריך מאוד בענין זה בדרכי המוסר, ובתוך דבריו הביא עובדא נוראה בענין זה, וז”ל: “וכבר נודע מעשה שאירע בתלמיד הרמב”ן זלה”ה, שהיה לומד תדיר ומבטל תפלה וקריאת שמע ומצוות, והרמב”ן היה מוכיחו מאוד, כי זמן תורה לחוד וזמן תפלה וקריאת שמע לחוד, ולא שמע בקולו, עד שבא פרש אחד ועינה את בתו על שלחן הספרים שלו, ויתאבל מאוד, ואמר לו הרמב”ן, הלא הזהרתיך…”, ועעו”ש באריכות בענין האמור.

  12. אתמול חלם תלמיד חכם בארץ שנאמר לו שהרב שך לא יכול להכנס לגן עדן בפסח הקרוב בכלל השינאה הזאת . אז פגעתם במרן , בושה וחרפה.
    30/03/2023 18:35
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  13. אתמול חלם תלמיד חכם בארץ שנאמר לו שהרב שך לא יכול להכנס לגן עדן בפסח הקרוב בכלל השינאה הזאת .

    אז פגעתם במרן , בושה וחרפה.

    • לודי   02/04/2023 18:05

      היום בעיר לוד נקרא רחוב על שם הרבי. בלוד עיר התנָאים ראש העיר הוא יהודי עם לב חם, ולא כמו בבני ברק מלאת השנאה, שם ראש העיר ליטאי עם לב קר ואכזר.

  14. העיר היא של התושבים
    03/04/2023 23:40
    יצחק
  15. אני חושב שמכיוון שיש בבני ברק הרבה יותר תושבים שיפריע להם שיקראו על שמו של הרבי רחוב מתושבים שרוצים את זה ברור שלפי זה אמרוים לקבוע
    זה לא שיש איזה מחויבות לקרוא שמות לאישים מסוימים שתגידו זה התקן וזהו

    • הגר''א   04/04/2023 22:39

      רוב תושבי בני ברק מעוניינים ברחוב ע”ש הרבי שכן רובם חסידים וספרדים. מיעוט ליטאי קטן וחצוף מתנגד, אך הם לא יקבעו. בכלל, מה זאת אומרת שמפריע להם?? חוצפה! אז מחר למיעוט הליטאי מגבעת פונוביז’ יפריע שיש רחוב ע”ש הרב יעקב לנדא, ומחרתיים יפריע לחוג מסוים מרח’ רשב”ם שיש רחוב ע”ש ה”יביע אומר”.. לא שואלים בכלל תושבים מחרחרי מחלוקת.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   05/04/2023 07:15

      רבני העיר מאז ומתמיד היו משל חב”ד, זה לא מצביע משהו על רוב העיר?

    • ר' אלטער   06/04/2023 20:24

      מי זה רוב התושבים??? קומץ ליטאי צעקני וחצוף?????

    • נענע   09/04/2023 12:03

      התושבים שמפריע להם שיהיה רחוב על שם הרבי, הם קומץ ליטאים שונאי חב”ד, אנשים אכולי שנאה הבאה מחמת קנאה; חוסמי כבישים ומשליכי גביעי לבן על הרב אדלשטיין; מושכי זקנים בפוניבז’ ומושכי זנבות סוסים בבר אילן. אין להתחשב בדעתם של מטורפים כאלה!

    • זונדל סלנטר   09/04/2023 18:05

      מי הם אותם “הרבה תושבים”?? קומץ ליטאים זבי חוטם ובעלי מחלוקת?? קומץ גלוחי זקן וקצוצי פאות ואוכלי קניידלאך שהשנאה לחב”ד נשפכת מהם???! מי הם בכלל?!!

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   10/04/2023 19:35

      זה ממש ממש לא נכון שיש רוב, זה קבוצה שולית וחצופה, והראיה שזה עבר בהתחלה

      • הניחו לרבי   14/04/2023 02:23

        הרבי בעצמו התנגד לדרך הנצחה בשם רחוב. הרבי לא זקוק להנצחה. הוא חי וקיים על ידי השלוחים שלו הפזורים ברחבי תבל!!
        השאירו את ההנצחה לאלה שזקוקים לה,ללא ההנצחה ישכחו על קיומם ופועלם. חב”ד חיה ובועטת בצורה שמאהיבה את היהדות והתורה ומצוות בעולם כולו. לעומת אותו מחרחר ריב ומדון מהגבעה שהשאיר אחריו חורבן ומחלוקת! חילול ה’ וביזוי התורה!
        אולי ירחם…

        • שאמיל   16/04/2023 10:39

          אמת יש בדבריך, שהרבי לא זקוק לכך שיקראו רחוב על שמו, ושבכל העולם נישא שמו של הרבי בכבוד, ולכן אין צורך ב”טובה” של עיריית בני ברק. למעשה, חב”ד לא ביקשה בכלל רחוב על שם הרבי, וזו יוזמה של ליטאי לשעבר, יעקב ו., חבר מועצה מבני ברק. מוחל טובות. חב”ד תסתדר בלעדיו ושלא ישתמש בשמו של הרבי לצורך מריבותיו עם ליטאים אחרים. ומסיימין בטוב.

  16. כקש"ת מרן האדמו"ר המולב"ן גדול הדורות הרבי מליובאוויטש זיע"א המפורסם בכל קצוות תבל
    11/04/2023 01:18
    יוסף
  17. רשעים ארורים ימ”ש וזכרם של עירית בני ברק והעומדים בראשם של ביטול רחוב על שמו של ענק התורה גדול הדורות המפורסם בכל העולם ואין שני לו מרן האדמו”ר הקדוש רבי מנחם מנדל שניאורסון מלובבי”ץ זיע”א
    אשר מזלזלים בכבודו של הרב זיע”א
    אוי לאותה בושה “אל נקמות ה'” ימחה שמם וזכרם של כל אותם שפלים אלו

  18. ליהי
    16/04/2023 11:03
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  19. הרבי לא צריך את ההנצחה המטופשת שלכם, יש לו מאות שליחים בעולם והרבה אנשים פשוטים כמוני. תאמינו לי שהוא לא צריך. אבל הזלזול שלכם מחפיר.

  20. אחד שאכפת לו
    17/04/2023 02:19
    נכד אדמורי חב"ד
  21. חצוף, הרב שך היה מנהיג שלא קם כמותו הרבה שנים, מנהיג שהגאונים הסטיפלר ורבי אהרון קוטלר ומרן הגרי”ז ועוד סמכו עליו ידיהם, מלבד זאת לרב שך יש יותר תלמידים ת,ח, והיה ת”ח עצןם, מוסר התורה,

    • הסבא מסלבודקא   19/04/2023 13:07

      אתה לא נכד לאדמור”י חב”ד. אכן לא קם כמו האיש מהגבעה במחלוקת ושנאת חינם. בקשר לר’ ארון קוטלר, ידוע שהרעיב את בחורי חב”ד למוות בשנחאי. ואידך זיל גמור. מוסר התורה?? אתה באמת חושב שהתורה נמסרה לליטאים וניתנה בבני ברק??

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   19/04/2023 21:11

      כנראה שבחייך לא ראית שיחה אחת מספר לקוטי שיחות

    • ניצול שנחאי   23/04/2023 12:51

      חצוף ליטאי, מנהיגך הליטאי היה מנהיג פוליטי וסכסכן שלא קם כמותו. מנהיג שהלב שמחה זצ”ל מגור, הרב בנימין יהושע זילבר זצ”ל, והרב דב לנדאו לנדאו סבלו צרות צרורות ממנו. מלבד זאת, למנהיג הליטאי יש יותר תלמידים בעלי מחלוקת מלכל מנהיג אחר ולכן בעיר המחלוקת בני ברק יש רחוב שך המשותף לרחוב הרצל ההוזה.

  22. לשלוח מייל לעיריית בב רוצים רחוב ע.ש הרבי ע.ה
    18/04/2023 19:04
    ואני ס.ט סך הכל
  23. הרבי זיע.א

  24. ג
    25/04/2023 14:23
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  25. גם את הרב שמואל אויערבך השמיטו כמובן
    העיקר יש רחוב על שם הדרוזי שנרצח