ינהל הכל מהכנסת: אריה דרעי ימנה שרים קבועים בבריאות והפנים

דרעי טרם החליט האם המינויים הקבועים יהיו מבין ח"כי ש"ס המכהנים כיום בממשלה ובכנסת - או שיציב במשרדים דמויות מחוץ למפלגה • יו"ר ש"ס הרים ידיים ואינו מתכוון לחזור אל שולחן הממשלה: בכוונתו לנהל ממשכן הכנסת את משרדי הפנים והבריאות בראשם יעמדו השרים מטעמו
חרדים 10
ו' ניסן התשפ"ג / 28.03.2023 18:25

אחרי שהקפיא את החוק שיכשיר אותו לכהן כשר בממשלה: יו”ר ש”ס אריה דרעי מתכוון למנות לאחר חג הפסח שרי פנים ובריאות קבועים.

לפי דיווח של יקי אדמקר באתר ‘וואלה’, דרעי טרם החליט האם המינויים יהיו מבין חברי ש”ס המכהנים כיום בממשלה ובכנסת או מינויים של דמויות מחוץ למפלגה.

עד כה כיהנו בתפקיד שר הפנים והבריאות, מינויים זמנים של שרים מתוך ש”ס: בתפקיד ממלא מקום שר הפנים מכהן מיכאל מלכיאלי ובתפקיד ממלא מקום שר הבריאות מכהן יואב בן צור.

לפי גורמים בשני המשרדים, למרות פסילתו בבג”ץ – דרעי הוא זה שניהל בפועל את המשרדים בתקופה הזאת, כאשר שני השרים ממפלגתו קיבלו ממנו הוראות ישירות על כל צעד או חתימה שנדרשו לבצע מתוקף תפקידם.

ההחלטה של דרעי נובעת, בין היתר, מתוך הבנה כי באופן כמעט וודאי, בג”ץ היה פוסל את ‘חוק דרעי 2’ שאמור היה להכשיר אותו לתפקיד שר, אף שמדובר בחוק יסוד.

לפי גורמים בקואליציה, דרעי אינו מתכוון לחזור לתפקיד שר ובכוונתו לנהל את ש”ס כחבר כנסת וכך גם את משרדי הפנים והבריאות בראשם יעמדו מינויים מטעמו.

בחודש פברואר פורסם  בוואלה כי דרעי שוקל לסגת מקידום ‘חוק דרעי 2’, ובוחן אפשרויות אחרות. דרעי אמר אז בשיחות עם בכירים בקואליציה כי הוא “לא מתכוון להתאבד” על החוק, משום שסיכוייו להיפסל בבג”ץ גבוהים.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כולכם חלשים השמאל ניצח
    28/03/2023 23:38
    חלש
  1. חלשים ופחדנים במיוחד דרעי