סגירת מעגל: השרה עידית סילמן העבירה את ‘חוק החמץ’ של גפני

השרה להגנת הסביבה עידית סילמן, שפירקה את הממשלה הקודמת על רקע חמץ בפסח בבתי חולים, הציגה במליאה את 'חוק החמץ' - והוא אושר סופית • מנהלי בתי חולים יוכלו להציב שלטים הדורשים שלא להכניס חמץ, אך לא תהיה להם יכולת אכיפה • לפיד: "ילדים יזרקו לחמניות לבי"ח"
חרדים 10
ו' ניסן התשפ"ג / 28.03.2023 13:46

מליאת הכנסת אישרה היום (שלישי) בקריאה שנייה ושלישית את ”חוק החמץ” – שיאפשר למנהלי בתי חולים להחליט שלא יותר להכניס חמץ למבנה בית החולים, כולו או חלקו, בחג הפסח.

הצעת החוק אושרה בתמיכת 48 חברי כנסת לעומת 43 שהתנגדו.

הקואליציה הייתה נחושה לסיים את החקיקה עד סוף המושב הנוכחי, כדי שכבר בחג הפסח שיחול בשבוע הבא ייכנס החוק לתוקף.

השרה להגנת הסביבה עידית סילמן מהליכוד הציגה את חוק החמץ במליאת הכנסת ואמרה: ”אנחנו בסך הכל פועלים לשמירה על זהותה של מדינה יהודית”.

בכך סילמן ”סגרה מעגל”, שכן בשנה שעברה, על רקע סוגיית החמץ בבתי החולים בפסח – היא החליטה לפרק את ממשלת בנט.

על פי החוק, שנוסח על ידי ח”כ משה גפני, יוכלו מנהלי בתי החולים לאסור על הכנסת חמץ לתוך המחלקות השונות בבית החולים במהלך חג הפסח. לפי הנוסח שאושר, הם יוכלו להציב שלטים הדורשים שלא להכניס חמץ, אך לא תהיה להם יכולת אכיפה ממשית – והמאבטחים לא יוכלו לחטט בתיקים.

ראש האופוזיציה ויו”ר יש עתיד יאיר לפיד תקף במליאה את חוק החמץ: ”ילדים בני 16 עכשיו יחשבו שזה מצחיק לזרוק לחמניות לתוך בתי החולים ומשפחות יפסיקו לשמור על הפסח. בפרקי אבות ה’ נאמר ‘כל המחטיא את הרבים אין מספיקין בידו לעשות תשובה’. זה מה שאתם עושים עכשיו מחטיאים את הרבים ואתם תגרמו לזה שזה יהיה הרבה פחות פסח ואנשים פחות ישמרו חמץ כי אתם לא תכפו עלינו את היהדות”.

ח”כ משה גפני מיהדות התורה אמר בתגובה: “מעולם לא חתמתי על חוק שאומר לאדם חילוני איך להתנהג. החוק הזה הוא מיותר, כי הרי מה קרה? 75 שנה המדינה התנהלה כך, מנהלי בית החולים היו אחראים על מי יתן להכניס חמץ ומי לא והכל התנהל בסדר, עד שקפץ עלינו רוגזו של בג”ץ שאמר: ‘למנהל בית החולים אין סמכות’.

“לא הייתה בעיה מעולם, עד לפני שלוש שנים, כשבית המשפט קבע שמנהל בית החולים לא יכול לתלות מודעה שבחלקו הצפוני יש חמץ ובחלקו הדרומי אין חמץ. שבן אדם שומר מצוות ידע שהוא בפסח הולך לחלק הדרומי. עומדים פה אנשים מכובדים, אנשי כנסת, ומדברים על הכפייה. תגידו השתגעתם? איפה יש מילה אחת בחוק הזה על כפייה?”

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות