חוק ‘הוועדה לבחירת השופטים’ הונח בכנסת • ליברמן: אקדח לרקה!

על רקע השהיית הרםורמה: חוק יסוד השפיטה ובתי משפט הונח על שולחן הכנסת, לקראת דיון • אביגדור ליברמן: "הקואליציה יורקת לציבור בפרצוף" • נעמה לזימי מהעבודה: "עצירה? יותר כמו אקדח מוצמד לרקה" מלינובסקי: "הידברות? הצחקתם את ביבי"
אריה ריבקינד
ו' ניסן התשפ"ג / 28.03.2023 11:27

חוק יסוד השפיטה ובתי משפט, שאתמול בבוקר אושר לקריאה שנייה ושלישית בוועדת החוקה, הונח היום (שלישי) על שולחן הכנסת לדיון.  זאת, על רקע ההחלטה להשהות את החקיקה של הרפורמה המשפטית.

חברי האופוזיציה מיהרו, בתגובה,  לתקוף.

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן – שכבר אמש הודיע כי הוא מתנגד להידברות בבית הנשיא – כתב בטוויטר: “כמו שהזהרתי נתניהו שיקר שוב. במקום ללכת להידברות אמיתית אצל נשיא המדינה ולאחות את הקרע בעם ישראל, הקואליציה יורקת לציבור בפרצוף והניחה ברגעים אלה את חוק יסוד השפיטה ובתי משפט על שולחן הכנסת.

“המשמעות היא שבכל רגע נתון זה יכול לעלות להצבעה ולעבור במליאה. אקדח לרקה במלוא מובן המילה”.

ליברמן הוסיף וצייץ: “אי אפשר לנהל משא ומתן כשנתניהו ושותפיו ממשיכים בהליך החקיקה. אני קורא למפלגות האופוזיציה למשוך את הצוותים שנשלחו לבית הנשיא, עד להורדת חוק יסוד השפיטה ובתי המשפט משולחן הכנסת. ככה לא מנהלים הידברות”.

ח”כ נעמה לזימי מ’העבודה’ הגיבה: “בדיוק מסיימת נאום במליאה ומזכיר הכנסת מודיע שהונחו חוקי השפיטה לקריאה שניה ושלישית. עצירה? יותר כמו אקדח מוצמד לרקה”.

ח”כ יוליה מלינובסקי מ’ישראל ביתנו’ כתבה: “הידברות? הצחקתם את ביבי. הקואליציה בכל זאת הניחה כעת על שולחן הכנסת את חוקים – יסוד השפיטה ובתי המשפט. יש עוד משהו שמאמין לביבי, בן גביר ולוין? אני ממש לא!!!!”

מדוברות הכנסת נמסר:

במענה לשאלות כתבים – הצעת חוק יסוד: השפיטה והצעת חוק בית המשפט שאושרו אתמול בוועדת החוקה, סיימו את הליך הנסחות והועברו למליאת הכנסת להנחה על שולחנה כבר ב-18:15 אתמול.

מועד ההכרזה על ההנחה במליאה נתון לשיקול דעת מזכירות הכנסת.

יצוין, כי מדובר בהליך רגיל, במסגרתו מרגע שהצעת חוק מאושרת בוועדה היא מועברת לנסחות ומשם לדפוס ולאחר מכן למזכירות הכנסת לצורך הכרזה על הנחה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות