‘למה שיהיה שונה הפעם?’: אלה הצוותים להידברות בבית הנשיא

לפיד מינה צוות לדיונים בבית הנשיא שיכלול את ח"כ אורנה ברביבאי, ח"כ קארין אלהרר, מנכ"לית משרד רה"מ לשעבר נעמה שולץ ועו"ד עודד גזית • ביקורת בציונות הדתית על התיווך של הרצוג: "נכנע לאנרכיסטים ותפס צד, הוא חלק מהבעיה"
אריה ריבקינד
ו' ניסן התשפ"ג / 28.03.2023 10:38

נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח אמש (שני) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש האופוזיציה יאיר לפיד ויו״ר המחנה הממלכתי ח״כ בני גנץ.

נשיא המדינה בירך על היוזמה להתחיל בתהליך הידברות מיידי, שיושק בחסות בית הנשיא – בניסיון להגיע להסכמה רחבה על הרפורמה המשפטית.

הנשיא ביקש כי לצורך ההידברות יוקמו צוותי עבודה מטעם כל צד.

נשיא המדינה הבהיר, כי הוא מתכוון להמשיך ולאפשר לנציגי הסיעות השונות בכנסת, לארגוני החברה האזרחית וגורמים מעוניינים להציג עמדותיהם ורעיונותיהם השונים, כפי שנעשה בשבועות שחלפו.

בתוך כך, ראש הממשלה נתניהו מינה את צוות המו”מ להידברות מטעם הליכוד והקואליציה. חברי הצוות: השר רון דרמר, מזכיר הממשלה יוסי פוקס וד”ר אביעד בקשי – ראש המחלקה המשפטית בפורום קהלת.

עם זאת, מהליכוד נמסר: ”הפרסומים על הרכב צוות משא ומתן אינם נכונים”.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד מינה צוות לדיונים בבית הנשיא שיכלול את ח”כ אורנה ברביבאי, ח”כ קארין אלהרר, מנכ”לית משרד רה”מ לשעבר נעמה שולץ ועו”ד עודד גזית.

יו”ר המחנה הממלכתי בני גנץ החליט למנות את ח”כ גדעון סער, ח”כ חילי טרופר, ח”כ אורית פרקש-הכהן ועו”ד רונן אביאני כצוות ההידברות שישלח מטעם הסיעה לבית הנשיא.

מנכ”ל מפלגת הציונות הדתית, יהודה ולד, התייחס הבוקר לשיחות אצל נשיא המדינה וטוען כי הנשיא יצחק הרצוג לא אובייקטיבי ולא יכול לארח את ההידברות סביב הרפורמה המשפטית.

ולד מזכיר: “‏היו כבר שיחות וטיוטות הסכמה אצל נשיא המדינה על הרפורמה. אבל בסוף הוא נכנע לסרבנות והלחץ מהשמאל, זרק הכל ותפס חד צדדי את עמדת השמאל והאנרכיסטים.

”לא הבנתי למה שיהיה שונה הפעם?”, שאל ולד וטען: ”הנשיא לצערי לא אובייקטיבי. צריך לדבר ולהגיע למתווה מאוזן. בלעדיו, הוא חלק מהבעיה לא מהפיתרון”.

גנץ שוחח אמש עם ראש הממשלה ובירך אותו על השעיית החקיקה.

במהלך השיחה קרא גנץ לנתניהו להשאיר את שר הביטחון יואב גלנט בתפקידו, דבר שלדברי גנץ ”חיוני לביטחון הלאומי ולהרגעת הרוחות בעת הזו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות