‘גזירות ליברמן’: סמוטריץ’ חתם על ביטול המס על שתיה מתוקה

שר האוצר ביטל את החלטת קודמו להטיל מס על משקאות ממותקים • ההחלטה, שמבקשת להקל על יוקר המחיה, תובא לאישור הממשלה • דרעי: "המס הפוליטי שהטיל ליברמן על שתייה המתוקה, בוטל! בדיוק כפי שש"ס התחייבה - לבטל את גזרות ליברמן. לא מחנכים באמצעות פגיעה בכיס"
אריה ריבקינד
ו' ניסן התשפ"ג / 28.03.2023 10:29

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ ביטל היום (שלישי) את המס על השתייה המתוקה שהטילה הממשלה הקודמת.

הצו יובא היום לאישורם של שרי הממשלה.

סמוטריץ’ אמר: “לקראת חג הפסח אנחנו מורידים את המס על השתיה המתוקה. מדובר בהפחתה משמעותית בסל הקניות של הציבור.

”בהנחייתי אנשי משרד האוצר קיימו שיח עם היצרנים הגדולים ועם ראשי הרשתות הגדולות שהתחייבו להוריד מחיר בתוך שלושה ימים”.

במקביל לביטול המס שיביא כצפוי לצריכה מוגברת של שתייה מתוקה, סמוטריץ’ סיכם עם משרד הבריאות על הקמת צוות משותף לבחינת עידוד צריכה של מזון בריא והפחתת צריכה של סוכר.

יו”ר ש”ס אריה דרעי הגיב: “המס הפוליטי שהטיל ליברמן על שתייה המתוקה, בוטל! בדיוק כפי שש”ס התחייבה לציבור – לבטל את גזרות ליברמן והממשלה הקודמת על השכבות החלשות.

“אני מברך את ידידי, שר האוצר סמוטריץ׳ על שיתוף הפעולה. לא מחנכים את הציבור באמצעות פגיעה בכיס, אלא על ידי הסברה חכמה ויעילה וכך אנו פועלים”.

ביטול המס על המשקאות הממותקים נדחה בשבועות האחרונים, בשל אזהרות רופאים, בכירים במשרד הבריאות וארגוני בריאות – מפני הסכנה הגבוהה הטמונה בצריכה רבה של משקאות עתירי סוכר, בעיקר לילדים.

שר האוצר שקל לבטל את המס על משקאות הדיאט ורק להפחית את המס על המשקאות הממותקים האחרים, אך ח”כ משה גפני, יו”ר ועדת הכספים, וח”כ אריה דרעי, התנגדו – ודרשו לבטל את המס כולו כליל.

המס הגבוה על המשקאות הממותקים נקבע ביוזמת שר האוצר לשעבר, אביגדור ליברמן, ונכנס לתוקף בממשלה הקודמת, , לצד קביעת מס גבוה גם על כלים חד-פעמיים שגם אותו ביטל השר סמוטריץ’ עם כניסתו למשרד האוצר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מי שחותם על אלפי איברים קטועים, מוות וסבל
    29/03/2023 21:56
    מאמין במדע
  1. הוא לא פחות מאשר רשע מרושע. אשרי הציבור שאלו מנהיגיו! הציבור החרדי מוביל בכל העולם בשכיחות מקרי הסכרת וה3טיכות איברים. תתעוררו!