נתניהו ובן גביר סיכמו: החקיקה המשפטית תידחה למושב הקיץ

איתמר בן גביר: ''הסכמתי להסיר את הווטו לדחיית החקיקה, תמורת התחייבות של של ראש הממשלה כי החקיקה תובא לאישור הכנסת במושב הבא - במידה ולא יגיעו להסכמות בזמן הפגרה" • התנאי של נתניהו לביטול הדחת השר גלנט: התפטרות מהכנסת במסגרת הנורבגי • אבל גלנט מסרב
אריה ריבקינד
ה' ניסן התשפ"ג / 27.03.2023 17:14

מפלגת עוצמה יהודית הודיעה הערב (שני) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו סיכם עם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שהחקיקה המשפטית תידחה למושב הקיץ של הכנסת במטרה להעביר אותה בהידברות עם האופוזיציה.

ניקיונות לקראת פסח? אלה כללי הבטיחות למערכות הגז הביתי

יו”ר המחנה הממלכתי בני גנץ ייקח חלק במאמצי ההידברות והתיווך, שיערכו בבית הנשיא.

בהודעה נאמר:

ראש הממשלה בנימין נתניהו סיכם עם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר כי תינתן לממשלה ארכה למושב הקרוב, להעביר את הרפורמה בהידברות ובמקביל סוכם בין השניים כי כצעד להגברת המשילות תעלה לאישור בישיבת הממשלה הקרובה הקמת המשמר הלאומי תחת המשרד לביטחון לאומי והצעת המחליטים תעלה כבר בישיבת הממשלה הקרובה.

מדובר בהבטחה ממוחזרת מההסכמים הקואליציוניים.

בן גביר אמר: ”הסכמתי להסיר את הווטו לדחיית החקיקה, תמורת התחייבות של ראש הממשלה בנימין נתניהו כי החקיקה תובא לאישור הכנסת במושב הבא, במידה ולא יגיעו להסכמות בזמן הפגרה”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להודיע הערב על עצירת תהליכי החקיקה במסגרת הרפורמה המשפטית.

הנאום תוכנן לשעות הבוקר, אך מתעכב, לפי חדשות 12,  בגלל מחלוקות קשות בתוך הקואליציה: יו”ר ש”ס אריה דרעי רוצה שנתניהו ינאם לפני הפגנת הימין בירושלים כדי להרגיע, שר האוצר בצלאל סמוטריץ והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר רוצים נאום אחרי, על רקע הפגנת כוח שאולי תשנה את תוכן ההצהרה שלו.

לפי דיווח של מיכאל שמש, דרעי מנסה להציע לנתניהו ולשר יואב גלנט נוסחת פשרה שתשאיר אותו במשרד הבטחון, במסגרתה נשקלת האפשרות שגלנט יפרסם הודעה.

אלא שהתנאי של נתניהו לביטול הדחת גלנט – הוא התפטרות מהכנסת במסגרת החוק הנורווגי, וגלנט מסרב בתוקף. לפי שעה אין פריצת דרך בין הצדדים.

בתוך כך, הערב מתקיימת הפגנת חירום של מחנה הימין מול הכנסת, תחת הכותרת “לא יגנבו לנו את הבחירות”.

ההפגנה נדחתה לשעה 19:00 כדי לאפשר להמונים שזורמים להגיע.  דיווחים על עיכובים מצד המשטרה בכלל הכניסות לעיר.

המארגנים מדווחים על התגייסות חסרת תקדים, מכל רחבי הארץ למחאה – ליכודניקים, חרדים, דתיים, אנשי פריפריה ומתיישבים מיהודה ושומרון. הסעות להפגנה צפויות לצאת מכל רחבי הארץ.

על רקע קריאת נתניהו מוקדם יותר היום להרגעת השטח – סמוטריץ’ ובן גביר קראו להגיע להפגנת הימין בירושלים. יו”ר הציונות הדתית הכריז: “אסור בשום פנים ואופן לעצור את הרפורמה. אנחנו הרוב, בואו נשמיע קול”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות