אנרכיה: איילון נחסם, השמאל מול הכנסת, גם הימין יוצא להפגין בבירה

לאחר הלילה הסוער מוקדים ברחבי הארץ - המחאות התחדשו היום • הימין מגיע להפגין בירושלים: חשש לעימותים בין מתנגדי הרפורמה לתומכיה• נתניהו: "קורא למפגינים מימין ומשמאל לנהוג באחריות ולא לפעול באלימות"
חיים טוויל
ה' ניסן התשפ"ג / 27.03.2023 15:00

אחרי לילה של הפגנות אלימות נגד הרפורמה המשפטית בתל אביב וירושלים, ההפגנות נמשכות גם היום (שני). הפגנות גדולות מתקיימות בתל אביב, ירושלים ובחיפה.

ניקיונות לקראת פסח? אלה כללי הבטיחות למערכות הגז הביתי

מאות מוחים שוהים סמוך למחלף השלום לאחר שנבלמו על ידי כוח משטרה מלרדת לכביש 20. כמו כן הרחובות שנחסמו לתנועה הם: ⁦⁩רחוב קפלן מרחוב אבן גבירול עד דרך מנחם בגין לשני הכיוונים.

אחת המפגינות תקפה שוטר ונעצרה.

מהמשטרה נמסר כי בשעות האחרונות, המשטרה פועלת בכוחות מתוגברים לשמירת הסדר, לאבטחה והכוונת התנועה במטרה לאפשר את חופש המחאה לעשרות אלפי מפגינים באזור הכנסת בירושלים.

עד כה נעצרו שלושה בחשד שהתפרעו ותקפו שוטרים. בעקבות המחאה, מספר צירי תנועה באזור הכנסת חסומים לתנועת כלי רכב, בהם: רופין, רבין, הנשיא השישי, שדרות המוזיאונים, לורך, עזה, זוסמן וקפלן.

אחר הצהרים נחסמה צומת הכניסה לירושלים באזור גשר המיתרים על ידי מוחים שהגיעו למקום והמשטרה פועלת כעת לפיזורם.

בתוך כך, הוקצה מתחם מחאה גם להפגנות בעד הרפורמה בצומת בורג-מבקר המדינה, זאת במטרה לאפשר את חופש המחאה לכל אדם, תוך שמירת הביטחון והסדר.

המשטרה קוראת לכלל המפגינים להישמע להוראות השוטרים, למחות כחוק ולהימנע מגילויי אלימות מכל סוג שהם. המשטרה תפעל בנחישות ובאפס סובלנות כלפי אלימות מכל סוג שהיא. הנהגים המגיעים לאזור, מתבקשים לנסוע בדרכים חלופיות בשל עומסי תנועה במקום.

ראש האופוזיציה  יאיר לפיד נאם בעצרת המחאה מחוץ למשכן הכנסת. “לא את שר הבטחון ראש הממשלה נתניהו פיטר אתמול בלילה, הוא פיטר את המציאות. הוא פיטר את האמת – האמת היא שבשלושה חודשים של כאוס הממשלה הזו ביצעה את השמדת הערך הגדולה בתולדות המדינה”, אמר לפיד.

“ממשלת ישראל עברה השתלטות עויינת בידי קבוצה משיחית, לאומנית ואנטי דמוקרטית. הם לא יעצרו מעצמם. קיצונים אף פעם לא עוצרים מעצמם. מה שיעצור אותם זה אתם. הנחישות שלכם. הפטריוטיות שלכם. אהבת הארץ שלכם”.

פעילי ימין קראו להפגנת תמיכה בקואליציה ובחקיקה שתתקיים בשעה 18:00.

ברחובות בערים החרדיות עוברים כרוזים הקוראים לציבור לצאת ולהפגין. גם בערי הימין בדרום, בצפון וביהודה ושומרון, אלפים מתארגנים בקבוצות ליציאה לירושלים. עד כה, לדברי מארגני ההפגנה, מאות אוטובוסים התמלאו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ניסה להרגיע את הרוחות לפני השתתפות הימין בהפגנה בירושלים וכתב: “קורא לכל המפגינים בירושלים, מימין ומשמאל, לנהוג באחריות ולא לפעול באלימות. אנשים אחים אנחנו”.

הפגנה גדולה החלה מחוץ לכנסת בשעה 14:00. המשטרה תיגברה במאות שוטרים ונערכה עם שתי מכתזיות, כוחות מג”ב וימ”מ, כשהחשש העיקרי הוא לעימותים בין מפגינים.

השר לבטחון לאומי איתמר בן גביר יצא בקריאה מלחנה הימין לצאת להפגין, תחת הכותרת “צו 8 לכל מחנה הימין”: “בחודשים האחרונים אנחנו עדים לקמפיין מאורגן ומתוזמן להפלת הממשלה. ממשלה שנבחרה רק לפני מספר חודשים בקולות רוב העם בישראל.

אנחנו רואים הפגנות של אנרכיסטים שמנסים לשנות, בכח הזרוע, את הכרעת העם ולהלך אימים על נבחרי הציבור.

אנחנו רואים התגייסות מלאה של התקשורת ומערכת המשפט. ובפרט היועצת המשפטית לממשלה שפועלת כאופוזיציה בתוך הממשלה. ממשלה שמייצגת את בחירת העם בישראל.

הם צועקים דמוקרטיה, אבל מתעלמים מהדמוקרטיה שהיתה בקלפיות.

הם משתמשים בצבא ככלי מיקוח, וחושבים שהשירות שלהם חשוב יותר מהשירות של אדם מהפריפריה או יהודה ושומרון.

אנחנו שתקנו. הימין שתק. הציבור נתן לממשלה את המנדט לעבוד ולממש את המדיניות שלשמה היא נבחרה.

היום אנחנו מפסיקים לשתוק.

אנחנו קוראים לכל מחנה הימין להגיע היום לירושלים על מנת להבהיר שהקול שלנו לא פחות חשוב.

על מנת להבהיר שלא נוותר על הדמוקרטיה שלנו ולא ניתן לחבורה מגויסת שאיבדה כל רסן ושפיות לחטוף את הכרעת העם.

היום הימין מתעורר. היום כולם באים להפגין.

אני קורא לכולם לשתף הלאה. תודה רבה”.

גם שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ יצא בקריאה למצביעי הימין: “חברים, אסור בשום פנים ואופן לעצור את הרפורמה לתיקון מערכת המשפט ולחיזוק הדמוקרטיה הישראלית.

“אנחנו הרוב. אסור להיכנע לאלימות, לאנרכיה, לסרבנות ולשביתות פראיות. אנחנו הרוב. בואו נשמיע את הקול.

“נפגשים הערב ב-18:00 בירושלים, מול הכנסת. אני אהיה שם. בואו גם אתם. לא ניתן שיגנבו לנו את הקול ואת המדינה!”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות