החקיקה תיעצר, לוין לא יתפטר • בן גביר לא יפיל את הממשלה

ראש הממשלה אמר לראשי הסיעות כי הוא נחוש להכריז על עצירת חקיקת הרפורמה המשפטית • בן גביר: "אפרוש מהממשלה, אך לא אוביל לבחירות" • דרעי לוחץ לבטל את פיטורי גלנט • לוין: " אכבד כל החלטה של נתניהו. על כולנו לעשות מאמץ כדי לייצב את הממשלה והקואליציה"
אריה ריבקינד
ה' ניסן התשפ"ג / 27.03.2023 12:31

הימין יכריז על כניעה: ראש הממשלה בנימין נתניהו נחוש למסור היום (שני) הצהרה לפיה הוא עוצר למספר שבועות את חקיקת הרפורמה המשפטית.

ניקיונות לקראת פסח? אלה כללי הבטיחות למערכות הגז הביתי

ראש הממשלה כינס את ראשי מפלגות קואליציה לישיבה, במהלכה השר איתמר בן גביר הוביל את ההתנגדות למהלך.

בסיום של הישיבה הבהיר ראש הממשלה כי הוא קשוב למחאות הציבוריות וכי המציאות מחייבת את העצירה.

נתניהו  היה אמור לנאום בבוקר, אך הנאום נדחה ועדיין לא ברור מתי יתקיים. לפי דיווחים,  “בכירים בסביבת נתניהו עדכנו את ארה”ב כי נתניהו יכריז על עצירת החקיקה”.

שר המשפטים יריב לוין אמר למקורביו, כי יסכים להקפאה זמנית של החקיקה ולא יאיים בהתפטרות בעקבות המהלך. “הבנתי שאין לנו ברירה אלא לדחות את המשך החקיקה”, אמר לוין בשיחות סגורות. “האתגר עכשיו לשכנע את בן גביר. הוא מאיים לפרק על זה את הממשלה”.

בהמשך פרסם השר לוין הודעה: “כחבר בסיעת הליכוד, אני אכבד כל החלטה שיקבל ראש הממשלה נתניהו באשר להליכי חקיקת הרפורמה המשפטית. זאת מתוך ידיעה שמצב בו איש הישר בעיניו יעשה עלול להביא באופן מיידי לנפילת הממשלה ולקריסת הליכוד.

“על כולנו לעשות מאמץ כדי לייצב את הממשלה והקואליציה. על כולנו מוטלת החובה לא לעשות את הטעות שנעשתה בשעתו עם הפלת ממשלת שמיר, טעות שהובילה לאסון הסכמי אוסלו”.

יו”ר ש”ס אריה דרעי לוחץ על ראש הממשלה לבטל את פיטורי השר יואב גלנט בתמורה לפרסום הבהרה מצידו.

נתניהו אמר לגורמים בכנסת: “במצב הנוכחי נוכל להעביר את הרפורמה רק בהסכמה רחבה”. שרים בליכוד התרשמו שהרפורמה כבר לא תקודם כפי שהיא גם בהמשך.

ב’כאן חדשות’ דווח, כי השר איתמר בן גביר, שהתעמת עם נתניהו – ואף צעק במהלך ישיבת ראשי הקואליציה “מה זה הדבר הזה? אנחנו לא יכולים להתקפל ככה” –  הבהיר שלא יסכים להישאר בממשלה אם תיעצר הרפורמה, אבל יתמוך בה מבחוץ.

גם השר בצלאל סמוטריץ’ הסכים לדחייה מוגבלת בזמן של הליכי החקיקה. זאת לאחר שהבוקר פרסמה מפלגת הציונות הדתית הודעה: “לאחר הרבה התלבטויות והתייעצויות עמדתנו היא שאסור לעצור את החקיקה בשום אופן”.

יו”ר ועדת החוקה שמחה רוטמן קרא לצאת להפגין בעד הרפורמה: “לא יגנבו לנו את הבחירות. העם דורש תיקון שורש במערכת המשפט. אסור לקבל מציאות שבה אנשים שהקול שלהם לא נחשב. צאו והחזירו את הקול לעם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    "קח ביבי- ולישון"...
    27/03/2023 15:18
    אחר
  1. הימין מוכיח שוב שעדיין לא למדו את המלאכה. לפעול כמו שהשמאל כאשר גרשו (והרסו) אלפי משפחות מגוש קטיף ונשלו אותם מאדמתם/אדמתינו. למה אין לנו אפילו “דן חלוץ” אחד !! צווי ריתוק!! פיזור הפגנות!!! ריסון התקשורת!!!