יו”ר ההסתדרות: הולכים לשביתה כללית • נעצרו ההמראות מנתב”ג

יו"ר ההסתדרות הודיע במסיבת עיתונאים, יחד עם ראשי המגזר העסקי, כי החליט להשבית את המשק במחאה נגד הרפורמה • "אנחנו רבים ביננו לבין עצמנו, ועל מה? על שופטים שפורום קהלת הכניס למישהו לראש? נמאס כבר מפורום קהלת הזה"
יוני גרין
ה' ניסן התשפ"ג / 27.03.2023 10:28

נגד רצון רוב העם: יו”ר ההסתדרות ארנון בר דוד הכריז הבוקר (שני), במסיבת עיתונאים מיוחדת, על שביתה כללית במשק –  במחאה נגד המשך חקיקת הרפורמה המשפטית.

ניקיונות לקראת פסח? אלה כללי הבטיחות למערכות הגז הביתי

“בוקר טוב לכל עם ישראל, אנחנו ביום היסטורי. נמצאים פה באולם הזה נציגי עובדים, ראשי ועדי עובדים, חברי הנהלת ההסתדרות, לצד המעסיקים במדינת ישראל, מנכ”לי בתי החולים, חברות הביטוח, בנקים, אלופים. כולנו דואגים לגורל עם ישראל”, פתח בר דוד.

הוא הוסיף: “דומה שמשהו לא ברור קורה לכולנו – שאיבדנו את הדרך. זה הזמן שבו אנחנו ביחד נחזיר את מדינת ישראל לשפיות ולדרך הנכונה. זה לא ימין או שמאל. יש גבול כמה אתה יכול לעמוד מנגד, ולראות כמה דברים נעצרים ולא מתנגדים. ניסיתי להימנע משביתה והשבתה, אבל אי אפשר להישאר מול השיסוי והקיטוב הזה.

“מדווחים לי עכשיו שראש הממשלה דוחה את ההצהרה שלו. אני מאוד נחמד ואני יודע לדבר ויש לי סבלנות, אבל ברגע שיש החלטה נגמר הסיפור – אנחנו הולכים מפה לשביתה כללית במשק.

“ידידי ראש הממשלה, חבריי השרים, וכל חברי הכנסת – תעצרו רגע לפני התהום”, פנה יו”ר ההסתדרות לנתניהו, “יש פה שיקולים ביטחוניים, כלכליים. המצב בביטחון בעיתי. אויבים עלינו על השערים, ואנחנו רבים ביננו לבין עצמנו, ועל מה? על שופטים שפורום קהלת הכניס למישהו לראש? נמאס כבר מפורום קהלת הזה”.

יו”ר ועד רשות שדות התעופה פנחס עידן הודיע: “מהרגע הזה אין המראות”.

במקביל להודעת בר דוד, החליטה ההסתדרות הרפואית, בצעד יוצא דופן, לצאת לשביתה מלאה במערכת הבריאות במחאה נגד הרפורמה המשפטית.

בהודעת ההסתדרות נאמר כי השביתה תימשך “עד להודעה על מסלול ברור ורציני של הידברות, בדרך להסכמות רחבות. לא נסתפק בעצירת החקיקה ללא תוכן מהותי יותר שיבטיח הגנה על זכויות המטופלים”.

השביתה תכלול את כל בתי החולים הציבוריים ואת כל מרפאות הקהילה. ההסתדרות הרפואית תפעיל ועדת חריגים כמקובל ותאפשר טיפולים ושירותים מצילי חיים.

מנגד, מעל 600 רופאים יוצאים בקריאה להסתדרות הרפואית בישראל שלא להפוך את הגוף לפוליטי ושלא להשתמש בשמם ובדמי החבר שהם משלמים לצרכים פוליטיים. “מביעים שאט נפש מהנסיונות להפוך את האירגון היציג של הרופאים בישראל לגוף פוליטי – יביא להרס הארגון”.

בין השאר נכתב בעצומה: “ברצוננו להביע שאט נפש מהנסיונות להפוך את האירגון היציג של הרופאים בישראל לגוף פוליטי. זו חציית קווים אדומים ותביא להרס של הארגון. את דעתכם הפוליטית תשמרו לעצמכם ואל תשתמשו בשמנו, בדמי החבר שאנו משלמים לארגון ובשעות הרבות והארוכות שרבים מאתנו תורמים דרך הארגון למען קידום הרפואה בישראל. אל תגררו את כולנו למדרון החלקלק הזה אל תביאו הרס ואסון ולפתחנו.

אנו קוראים לשמור על הבית המשותף של הרופאים בישראל, להמשיך לפעול למען קידום הרפואה בישראל ולא להגרר לנושאים פוליטיים שנויים במחלקות”.

גם הנהלת השלטון המקומי והשלטון האזורי, החליטו בדיון חירום שהתקיים הבוקר על הצטרפות לשביתה במשק עליה הכריזה ההסתדרות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות