“הוא ירה 6-5 כדורים. הילד השתתק והייתי בטוח שנפגע”: האב משחזר

משה אריאלי, תושב יצהר, ובנו יאיר בן ה-10 נעצרו בדרך לביתם לבדיקה במחסום ליד תפוח • ואז חייל במחסום ירה ללא התרעה לעבר גלגלי הרכב • "בשניות, בלי התראה מוקדמת, הוא דרך את הנשק והתחיל לירות לכיוון האוטו. חמישה, שישה כדורים, שבעה כדורים, אני כבר לא יודע כמה"
חרדים 10
ד' ניסן התשפ"ג / 26.03.2023 19:26

לוחם צה”ל ירה אמש (מוצאי שבת) לעבר רכב ישראלי בחסימה צבאית בצומת תפוח ופגע בדלת המכונית ובאחד הגלגלים שלה.

משה אריאלי, שנסע יחד בנו יאיר בן ה-10, ונעצר במחסום על ידי החייל – שיחזר בשיחה עם ‘כאן חדשות’ את רגעי האימה.

הוא סיפר כי בדרכם הביתה מחווארה, קצין שלח אותם דרך צומת תפוח. כשהגיעו לצומת, החליט החייל שעמד במקום כי הוא לא מאפשר למכונית לעבור. אריאלי ציין כי למרות שהזדהו כישראלים, החייל ביקש מהשניים לצאת מהאוטו, וכשאריאלי סירב החייל החל לירות לעבר כלי הרכב.

“בשניות, בלי התראה מוקדמת, הוא דרך את הנשק והתחיל לירות לכיוון האוטו. חמישה, שישה כדורים, שבעה כדורים, אני כבר לא יודע כמה. ויאיר יושב מאחור. לשנייה הוא השתתק והייתי בטוח שהוא נפגע.

“זה העלה לי כל מיני סיטואציות מהעבר. החיילים לא הבינו מה קרה ומאיפה הירי וכשהבינו מה קרה לקח המון זמן עד שהגיבו”.

לאחר התקרית, הגיע קצין למקום, נזף בחייל, ודאג לשלומם של האב ובנו. “התקשר אליי היום קצין החטיבה והתנצל בשם צה”ל. אני אמרתי לו שאין מה להתנצל בשם צה”ל. זה פשוט חייל שעשה טעות. אני יצאתי מפה עם נזק גם לנפש וגם לרכוש”.

אריאלי הגיב, כי הטענה שהרכב המשיך בנסיעה או פרץ מחסום – שקרית. “זה שקר מוחלט. ישבתי בתוך האוטו במצב חניה, דיברתי עם החייל דקה וחצי או שתיים.  אם הייתי רוצה לפרוץ את המחסום זה היה קורה מיד. לחייל היה ברור מאוד שמדובר ביהודים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות