בדרך למשרד הביטחון? דיכטר: “אצביע בעד הרפורמה במליאה”

שר החקלאות אבי דיכטר, שלפי דיווחים קיבל הצעה להתמנות לשר הביטחון במקומו של יואב גלנט: "הרפורמה במערכת המשפט הכרחית - והיא תבוצע" • "אני מתואם בנושא עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין. חבריי יודעים היטב, לא אתן ידי להחלפת שלטון הליכוד"
אריה ריבקינד
ד' ניסן התשפ"ג / 26.03.2023 13:04

שר החקלאות אבי דיכטר מהליכוד הודיע בצהריים (ראשון) כי יצביע בעד החוק לשינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים, שצפוי לעלות השבוע להצבעה סופית במליאת הכנסת.

ניקיונות לקראת פסח? אלה כללי הבטיחות למערכות הגז הביתי

זאת למרות שהשר אבי דיכטר קרא רק אמש לעצירת החקיקה עד יום העצמאות, ולמרות שאחרי הצהרת השר יואב גלנט לעצירת החקיקה – הוא פרסם הודעת תמיכה בו.

דיכטר אמר: “עמדתי עודנה בעינה, הרפורמה במערכת המשפט הכרחית – והיא תבוצע. הצבעתי בישיבת הסיעה בעד החוק ביחד עם חבריי וכך גם אצביע בכנסת. אני מתואם בנושא עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין. חבריי בליכוד יודעים היטב, לא אתן ידי להחלפת שלטון הליכוד”.

משמעות ההצהרה היא כי סביר להניח שאם שר הביטחון לא יצביע בעד שינוי חוק הוועדה לבחירת שופטים – ראש השב”כ לשעבר אבי דיכטר יהיה שר הביטחון הבא של מדינת ישראל.

ההודעה של דיכטר מגיעה אחרי שלפי דיווחים, הוא קיבל מסרים ולפיהם אם שר הביטחון יואב גלנט יצביע נגד הרפורמה ויסיים את תפקידו, דיכטר יהיה זה שיחליף אותו במשרד הביטחון –  מה שמסביר את סיבוב הפרסה שלו מאמש.

בסביבת ראש הממשלה נתניהו העבירו הבוקר מסר חד משמעי לשר הביטחון גלנט ולפיו,  אם יתנגד לחוקי הרפורמה המשפטית לא יוכל להמשיך בתפקידו.

מובילי המאבק נגד המהפכה המשפטית הגיבו על הודעתו של השר דיכטר במתקפה: “בין ביטחון ישראל ושלמות העם לבין כיסאולוגיה – דיכטר בחר בכיסא. זאת תהיה מורשתו”.

הם קראו להפגין מול ביתו באשקלון בשעות הערב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות