איך לחסוך כסף לרכישת דירה?

לא פשוט לקנות דירה בישראל. יחד עם זאת, הנתונים מראים שיש אנשים שבכל זאת מצליחים לעשות זאת • הנה מספר טיפים שאם תיישמו אותם, תוכלו לחסוך את מלוא סכום הכסף הנדרש למטרה
תוכן שיווקי
ד' ניסן התשפ"ג / 26.03.2023 12:37

לא פשוט לקנות דירה בישראל – זה דבר ברור וידוע. יחד עם זאת, הנתונים מראים שיש אנשים שבכל זאת מצליחים לעשות זאת. ברוב המקרים, בסיוע של הלוואת משכנתא משמעותית.

אבל, עוד לפני שמגיעים להלוואת המשכנתא, קיימת חשיבות גבוהה לשים דגש על הון עצמי.

כידוע, הבנקים בישראל לא מציעים מימון של 100 אחוז משכנתא ובכדי לקבל את הלוואת המשכנתא – על הרוכשים להחזיק לפחות 25 אחוז מהסכום הכולל של עלות הדירה – ויש מקרים שהדרישה תהיה גם להון עצמי גבוה משמעותית, אשר עומד על לפחות 50 אחוז ממחיר הדירה.

כאמור, יש לקחת בחשבון שלעיתים יכולה לחלוף תקופת זמן ארוכה, עד הרגע שתקבלו את הלוואת המשכנתא, תעשו ביטוח מבנה ודירה ובשעה טובה תקבלו את המפתח לדירה שלכם.

אבל, יש מספר טיפים שאם תיישמו אותם, תוכלו לחסוך את מלוא סכום הכסף הנדרש למטרה:

לתכנן את תקציב יעד

בשלב הראשון עליכם לתכנן את גובה התקציב אותו תדרשו להשיג. לכן, חשוב שתבדקו את הנתונים הבאים: כמה פחות או יותר עולה הנכס אותו אתם מעוניינים לקנות. מה אחוז ההון העצמי לו אתם זקוקים בכדי לקבל הלוואת משכנתא. בצורה כזאת, תוכלו להבין פחות או יותר מה סכום הכסף אותו אתם צריכים לחסוך עבור המטרה.

יש לקחת בחשבון שמדובר בסכום שהוא יחסית גבוה אשר יכול להגיע למיליון שח.

להתחיל חסכון חודשי

אם אתם מתחילים מנקודה בה ההון העצמי שלכם הוא נמוך מאוד, חסכון חודשי לרכישת דירה, יכול להיראות כמשהו מאוד מאתגר עד בלתי אפשרי.. יחד עם זאת, חייבים להתחיל מהיכן שהוא.

לכן, מה שאתם צריכים לעשות זה להבין מהו סכום הכספי אותו אתם יכולים לחסוך בכל חודש. הדרך הטובה ביותר לתכנן את גובה החסכון, זה להקצות למטרה אחוז מסוים מתוך המשכורות שלכם – ככל שהאחוז יהיה יותר גבוה, כך תוכלו להגיע לסכום היעד בזמן קצר יותר.

לחשוב איך לחסוך יותר

יש כל מיני דרכים אשר יכולות לאפשר לכם לחסוך סכומי כסף גבוהים יותר. לדוגמא, אם אתם זוג צעיר ואין לכם עדיין ילדים, תוכלו לבדוק את האפשרות לחזור עם ההורים לתקופת זמן מסוימת. כידוע, מגורים שכאלו יאפשרו לכם לחסוך בכל חודש סכום כסף מכובד ולהגיע למטרה שלכם בזמן קצר יותר.

אפשרות נוספת, היא לבדוק אפשרות להוזיל את עלויות הדיור לדוגמא, אם יש לכם אפשרות לגור עם שותפים, זה יוכל להוזיל לכם באופן משמעותי את ההוצאות החודשיות. כמובן, שיש עוד תחומים בחיים אשר יאפשרו לכם לחסוך כסף. לדוגמא, להוציא פחות כסף על אוכל, על בגדים, על בילויים, על נסיעות ועל כל תחום אחר אשר תוכלו לחסוך בו..

לבחור את תוכנית החסכון

חשוב שתקפידו לבחור בצורה נכונה את הצורה בה תחסכו. לשים את הכסף לבנק, על מנת שישכב ולא יעבוד עבורכם, זאת לא תהיה בהכרח החלטה שהיא נבונה או מושכלת.

לכן, כדאי לבחור בצורה נבונה את צורת החסכון ואף להיוועץ עם איש מקצוע מנוסה, על מנת שיעניק לכם טיפים ועצות אשר יאפשרו לכם לעשות זאת בצורה הנכונה והנבונה ביותר.

לראות את המטרה

קיימת חשיבות גבוהה שתראו לאורך כל הדרך את המטרה שלכם שהיא לחסוך כסף לדירה. כאמור, זה אמור לקחת תקופת זמן ארוכה ובכל אותה התקופה אתם חייבים לדבוק באותה המטרה. ברגע שתראו את המטרה תוכלו להתמיד בדרך ובסופו של דבר גם להשיג אותה – וכידוע, אין באמת דבר אשר עומד בפני הרצון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות