דגלי להט”ב בבני ברק: מאות פעילי שמאל בצעדת התגרות בחרדים

אחרי יום מחאות ברחבי הארץ: מפגיני השמאל תועדים בבני ברק תוך התגרות בציבור החרדי • מפגיני שמאל תועדו נושאים שלטים מתריסים: "טפיל חרדי לא על חשבוני" • הכניסות לבני ברק מרחוב רבי עקיבא ומרחוב סוקולוב נחסמו על ידי המשטרה
חיים טוויל ואריה ריבקינד
א' ניסן התשפ"ג / 23.03.2023 19:21

השמאל מתגרה בחרדים:  מאות אנשי שמאל מקיימים הערב (חמישי) צעדה ברחוב ז’בוטינסקי בלב בני ברק, במסגרת המחאות נגד חקיקת הרפורמה המשפטית בכנסת.

מפגיני שמאל תועדו נושאים שלטים עליהם נכתב: “טפיל חרדי לא על חשבוני”,  “הרב שך מתבייש בכם”, ומודעות הקוראות לנשים לצאת בשאלה – כהתרסה נגד החרדים.

מנגד, את מאות המפגינים קיבל דוכן שהוצב בכניסה לעיר עם שתיה וכיבוד קל כשעל השלט שהוצב במקום נכתב: “כיבוד ושתיה לאחינו התל אביבים”.

כמו כן הוצבו סירי צ’ולנט. צעירים חרדים סובבו בין המפגינים והגישו להם מזונות ושתיה קרה.

במהלך התהלוכה נעצרו על ידי המשטרה שלושה קטינים: אחד בגין החזקת אמצעי פירוטכניקה, שני בחשד ליידוי ביצים לעבר מוחים, ושלישי בגין חשד ליידוי חפצים לעבר מוחים.

בנוסף נעצרו שני בגירים בגין תקיפה של מוחים.

כוחות משטרה גדולים רוכזו בעיר, במטרה לשמור על הסדר, והם פרוסים בכל הכניסות לעיר וגם בתוכה.

הכניסות לבני ברק מרחוב רבי עקיבא ומרחוב סוקולוב נחסמו על ידי המשטרה. משאיות ענק חוסמות את הכניסה לרחובות מקצה לקצה.

מעט אחרי השעה 18:30 החלו מאות מפגיני שמאל לצעוד לעבר בני ברק על ציר רחוב ז’בוטינסקי, לאחר שהתאספו ברמת גן ובתל אביב. אוטובוסים יביאו בהמשך הערב מאות מפגינים נוספים.

מנגד, עשרות צעירים חרדים החלו לצעוד במסלול אותו ייעדה המשטרה לצעדת המחאה של השמאל, וקראו נגד הגעת מפגיני השמאל להתגרות בתושבי העיר. הצעירים מלווים בכוחות משטרה שמאבטחים את ההפגנה.

המארגנים של ההפגנת השמאל הודיעו לפני הצעדה: “ההנהגה החרדית מובילה את החקיקה שתהרוס את הכלכלה הישראלית, את צבא העם ותביא לקרע עמוק בעם. עליהם לעצור מייד את החקיקה המסוכנת, להודיע שלא ייתנו את ידם לחקיקה חורבן הבית.

“אנחנו לא נגד הציבור, באים להבהיר להנהגה שמאיימת עלינו בכפייה בחסות ההפיכה שגם לנו יש קווים אדומים”.

צילום: אבשלום שושני, פלאש90
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות