לאחר הפגישה עם נתניהו: השר גלנט הודיע שלא יישא הצהרה

שר הביטחון תיכנן לקרוא בהצהרה הערב לעצירה מידית של החקיקה - אך זומן לפגישה אצל נתניהו והחליט לבטלה • נתניהו דחה נסיעתו ללונדון ל-04:00 כדי לשאת הצהרה • ש"ס: "נתמוך בכל החלטה של נתניהו והליכוד" • יריב לוין העביר מסר: אם הרפורמה תיעצר כעת - אתפטר
אריה ריבקינד
א' ניסן התשפ"ג / 23.03.2023 17:20

שר הביטחון יואב גלנט היה אמור למסור הערב (חמישי), בשעה 19:30, הצהרה לתקשורת שבה תכנן לקרוא לעצור את תהליך האישור בקריאה שנייה ושלישית של חוק הרכב הוועדה לבחירת שופטים – באופן מידי לצורך הידברות.

אולם במהלך הערב הוא זומן לפגישה עם נתניהו בלשכת ראש הממשלה בירושלים – שם השניים נועדו במשך 20 דקות. ח”כ דודי אמסלם הצטרף לפגישת נתניהו-גלנט.

לאחר הפגישה פרסמה לשכתו הודעה: שר הביטחון יואב גלנט נפגש הערב עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והציג לו את השפעת תהליכי החקיקה על צה״ל ומערכת הביטחון. לבקשת ראש הממשלה ולאור הצהרתו המתוכננת הערב, שר הביטחון דוחה בשלב זה את הצהרתו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ימסור בשעה 20:40 ”הצהרה חשובה”. נתניהו היה אמור להמריא הערב ללונדון, אך טיסתו נדחתה לשעה 04:00 לפנות בוקר.

בסביבת נתניהו אמרו כי “אין כל קשר בין גלנט להצהרה של רה״מ שתוכננה מראש”.

ב’כאן חדשות’ דווח כי שר המשפטים יריב לוין העביר מסר ללשכת ראש הממשלה, לפיו אם החקיקה המשפטית תיעצר – הוא יתפטר מתפקידו.

גורם בסביבת ראש הממשלה אמר לאיש התקשורת ינון מגל: “לא עוצרים את החקיקה החשובה למען איזון בין הרשויות”. גורמים בליכוד אמרו: “נתניהו יקרא להרגעת הרוחות ולא יודיע על עצירת החקיקה”.

בכיר בממשלה אמר לחדשות 14: “במידה והדיווח על כוונתו של גלנט לקרוא הערב לעצור את הרפורמה המשפטית נכון, על נתניהו לפטר אותו מייד”.

גלנט וראש הממשלה נתניהו ניהלו בשבועיים האחרונים שיחות שהוגדרו “קשות”. גלנט הציג נתונים מדאיגים של השפעת החקיקה על הנכונות של קצינים וחיילים להתנדב לשירות מילואים.

גורם מדיני בכיר נוסף אמר: “גלנט מאז שנכנס לתפקידו משמש חותמת גומי של צה״ל, הוא בטוח שהוא רמטכ״ל על ולא מבין שהוא קודם שר בממשלה. הוא קורס תחת הלחץ ואוכל את תרחיש האימים שמציירים לו בצבא”.

לקראת ההצהרה, נפגש היום ראש הממשלה עם יו”ר ש”ס אריה דרעי.

בש”ס אמרו כי יתמכו בכל החלטה של הליכוד. “לאחר היוועצות של זקן מועצת חכמי התורה הגר״מ מאיה שליט״א עם יו״ר ש״ס הרב אריה דרעי הוחלט כי ש״ס תתמוך בכל החלטה שתתקבל על ידי רה״מ בנימין נתניהו והליכוד. כל פרסום אחר בעניין אינו נכון”.

בכיר ביהדות התורה לערוץ 14: “פסקת ההתגברות זה קו אדום מבחינתנו, אם החקיקה תידחה נמשיך לתמוך, אבל נוודא שאת ההבטחות אנחנו מקיימים”.

סיעת עוצמה יהודית הודיעה: “יואב גלנט הוציא את עצמו ממחנה הימין. מדובר בשר שנכנס בקולות של בוחרי הימין, אבל בפועל מנהל מדיניות אחרת. גלנט אחראי לחוסר התגובה בעזה, למדיניות הכלה כלפי הטרור, למעצרים מנהליים כלפי פעילי ימין, והיום מסתבר שהוא גם עומד לצד אלה שעוצרים את פעילות הממשלה ומונעים מהימין לממש את מדיניותו. הציבור בחר בממשלת ימין כדי לממש מדיניות ימין וחייבים להמשיך ברפורמה המשפטית”.

גם שרה נתניהו פרסמה הודעה חריגה, בה קראה להרגעת הרוחות. “אסור לנו להגיע לשפיכות דמים, לאלימות ולהסתה, גם אם יש בינינו חילוקי דעות. אני קוראת לכולם להרגיע את הרוחות ולפעול יחד למען הסכמה רחבה בעם ישראל”.

מנגד, חברת הכנסת נעמה לזימי ממפלגת העבודה, צייצה בטוויטר: “אנחנו מנצחים”.

השרה גלית דיסטל צייצה על כוונת גלנט לקרוא לעצירת החקיקה: “כל חבר כנסת מהליכוד שמתכנן לעצור את החקיקה מוזמן להתפטר. עדיף היום. רצוי בדקה זו ממש. אבל דבר אחד חייב להיות ברור: לאף אחד מנבחרי הליכוד אין שום זכות להנות מהמנדט שהכניס אותו לכנסת ואז לבעוט בבוחרים. הבוחרים שלנו עברו מספיק. הם לא צריכים את הבנטיזם הזה עכשיו על הראש”.

יו”ר הקואליציה ויו”ר סיעת הליכוד אופיר כץ הבהיר: ”החלטת הסיעה בנוגע לרפורמה מחייבת את כלל חברי הכנסת בליכוד. מי שיחליט להצביע בניגוד לעמדתה יפגע בתנועה ובמשמעת הקואליציונית, לא נוכל לקבל מצב כזה”.

ח”כ טלי גוטליב: “חברי השר גלנט. אנחנו לא קורבנות שמשלמים פרוטקשין!! לקחנו מספיק צעדים אחורה. נציגי השמאל המופקרים לא מחפשים אחדות או אחווה, הם נהנים מהשיסוי והפילוג. ושמע את עצתי מנסיון פעם פרוטקשין תמיד פרוטקשין”.

השר שלמה קרעי: “עברנו 3 חודשים של מאבק איתנים, במטרה לממש את הבטחותינו לבוחר, ולא לנהוג חלילה כמו ממשלת ההונאה הקודמת.

רגע לפני המימוש, ולאור זאת שרק השבוע אישרנו בישיבת סיעת הליכוד את חוק הוועדה למינוי שופטים במתכונת שונה מהמתוכנן ותוך הטמעת שינויים מאזנים, מצופה מאיתנו לא לסיים את כנס החורף בלי לממש את רצון הבוחר.

אני מתנגד בתוקף לכל ניסיון לעצור את החקיקה המזערית שנותרה לכנס זה, ומביע שאט נפש מהשימוש הציני שעושים סרבנים בצבא לקדם זאת.

נסיגה כל כך מבישה מהתחייבויותינו תוביל להעצמת המחאה, לעצירת כל יוזמה נוספת שנרצה לקדם בכל תחום, ובסופו של דבר חלילה לפירוק הממשלה ועלייתה של ממשלת אסון חדשה שגרועה כמוה לא היתה.

אסור לאפשר לזה לקרות. אני מחזק את ראש הממשלה נתניהו ושר המשפטים לוין בעמידתם האיתנה אל מול מחוללי האנרכיה שלא היו מוכנים להידבר איתנו בשלושת החודשים האחרונים. לכו בכוחכם זה ותנו לעם ישראל סיבה טובה לחגוג את חג החירות בשמחה ובחירות אמיתית”.

בתנועה למשילות ודמוקרטיה מזהירים מעצירת החקיקה המשפטית ואומרים כי צעד כזה יביא להפלת הממשלה.

”אם הקואליציה תיכנע לאלימות ולאיומים, תהיה זו ההוכחה הטובה ביותר לכך שישראל אינה דמוקרטיה כעת. 2,500,000 אזרחים הלכו לקלפי והצביעו בעד רפורמה במערכת המשפט”, אמרו בתנועה. ”עצירת החקיקה לא תגרום להפסקת ההפגנות. להיפך. הן ילכו ויתגברו כנגד כל צעד שהקואליציה תבקש לבצע.

“ההפגנות הן נגד הדמוקרטיה, לא נגד הרפורמה. אם הקואליציה תבחר בחרפה היא תקבל בנוסף, גם מלחמה, וממשלת הימין תגיע לסוף דרכה. אנו קוראים לראשי הקואליציה לא להיכנע לאיומים, ולהמשיך בחקיקת הרפורמה בהקדם האפשרי”.

מפורום ‘בוחרים בחיים’ של המשפחות השכולות ונפגעי הטרור נמסר: ״אנו מזועזעים מהמחשבה על עצירת הרפורמה ודורשים מיואב גלנט לא להפנות גב ולזרוק לפח את קולם של מצביעיו. אם יש לו בעיה עם מדיניות שתועיל (לשיטתו גם כן) לבטחון ישראל, הוא מוזמן להתפטר. תיקון מערכת המשפט הוא כלי הכרחי לביטחון ישראל ואנו מקווים כי הממשלה תמשיך ברפורמה בכל הכוח״.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גלנט פחדן ונצוג מהר כמו כבשה
    25/03/2023 10:29
    בחור מהצפון
  1. ביבי נזף בו ואמר לו תשב בשקט חחחחח ילא בלגאן במדינה כך רוצה נתניהו להתנקם בבית משפט

  2. שנוי. חוק. המדינה.
    25/03/2023 13:42
    סאלם.
  3. האים. צריך. להפוך. את. המדינה. לאא חוק. יש. לנו. משנה. אכי. תפה