הנשיא נגד ההפגנה בב”ב • רה”מ לחרדים: לא להיגרר לפרובוקציות

הנשיא וצוותו שוחחו עם גורמים שונים על הפגנה הצפויה בבני ברק - במטרה למנוע אלימות ולהנמיך את הלהבות: "להימנע מפגיעה מכלילה בציבור ישראלי שלם" • ראש הממשלה לציבור החרדי: "לא להגיע לאזורי החיכוך" • ארגון מחאה מתנגד להפגנה: "הפגנה נגד החרדים היא פסולה ומוטעית"
חיים טוויל ואריה ריבקינד
א' ניסן התשפ"ג / 23.03.2023 15:01

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה היום (חמישי)  את מזכיר הממשלה יוסי פוקס לשוחח עם ראשי המפלגות החרדיות, מנהיגים ומובילי דעת קהל, בקריאה לציבור שלא להגיע לאזורי החיכוך ולא להיגרר לפרובוקציות.

נתניהו  שיבח את קריאתו של מרן הגרי”ג אדלשטיין, רבני בני ברק ומנהיגי הציבור החרדי, ש”הורו לשומעי לקחם לנהוג בסובלנות ובאורך רוח”.

בתוך כך, נשיא המדינה יצחק הרצוג וצוותו שוחחו בימים האחרונים עם גורמים שונים בנוגע להפגנה הצפויה הערב בעיר בני ברק; וזאת במטרה למנוע אלימות ולהנמיך את הלהבות ככל שניתן.

בין הגורמים עימם עמדו הנשיא וצוותו בקשר היו: ראש העירייה, גורמי האכיפה, נבחרי ציבור, גורמים במחאה, מנהיגי קהילות ומובילי דעת קהל – מכלל גווני הקשת.

בהודעה מבית הנשיא נאמר: “אין חולק על חשיבותה של זכות ההפגנה והמחאה בהיותה יסוד דמוקרטי בסיסי והכרחי. נשיא המדינה הפציר ומפציר בכולם לגלות אחריות ולהימנע מכל היבט שעלול לעורר שנאת חינם והעמקה של הקרע הקשה שאנו נמצאים בתוכו.

“הנשיא מדגיש כי דווקא כעת, בפתחה של תקופת החגים המקודשת לכולנו, ודווקא היום בראש חודש ניסן, חשוב לנצל את ההזדמנות לשיח מכבד שיביא לקשב ולהיכרות מעמיקה האחד עם כאביו, פחדיו ודאגותיו של האחר, ועל אחת כמה וכמה להימנע מפגיעה מכלילה בציבור ישראלי שלם, באמונותיו ובאורחות חייו”.

ההפגנה המתוכננת הערב בבני ברק נגד הציבור החרדי, הובילה למחלוקת ופיצול בין הארגונים העומדים מאחורי המחאות נגד הרופומה המשפטית.

תנועת ‘עומדים ביחד’ – אחד הארגונים המשמעותיים מאחורי המחאה – מסתייג מההפגנה בבני ברק, ויקיים הערב בשעה 19:00 הפגנה אלטרנטיבית בכיכר דיזינגוף בתל-אביב, בעקבות החלטת חלק מארגוני המחאה לצעוד צעדה מתריסה בעיר החרדית.

מהתנועה נמסר: “המאבק שלנו הוא נגד מדיניות הממשלה, ולא נגד ציבור. הפגנה נגד התושבים החרדים של בני ברק היא פסולה ומוטעית, כי זה להעמיד אנשים מול אנשים, במקום את העם נגד השלטון. לכולנו – דתיים וחילונים, יהודים וערבים, במרכז ובפריפריות – יש אינטרסים משותפים, שהממשלה הזו פוגעת בהם. מול הממשלה המנותקת והאטומה נתייצב ברחובות כדי להגיד – שזה הבית של כולנו”.

ח”כ בני גנץ הגיב על ההפגנה הצפויה בבני ברק: “אני קורא לתושבי בני ברק ולמפגינים שמתכוונים להגיע לעיר היום, לנהוג מתוך כבוד האחד בשני, לא לפגוע באורחות החיים, ולזכור שבסוף – כולנו אחים, וכך צריך שישאר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות