מפגינה תקפה את השר אבי דיכטר עם מוט של דגל ישראל • צפו

במהלך מחאה בכנס באולמי 'אבניו' תקפה מפגינה עם מוט הדגל בראשו של השר • יו"ר הכנסת: "מצפה מכל נבחרי הציבור לגנות את האירוע ולהרגיע את הרוחות" • אופיר אקוניס: "האלימות הזאת עלולה להסתיים ברצח פוליטי. זה קרוב מתמיד. שתיקת מנהיגי האופוזיציה והשמאל מסוכנת"
אריה ריבקינד
א' ניסן התשפ"ג / 23.03.2023 13:12

שר החקלאות אבי דיכטר נפגע היום (חמישי) בראשו ממוט דגל ישראל עמו תקפה מפגינה נגד הרפורמה לחיזוק הדמוקרטיה – באיירפורט סיטי, סמוך למרכז האירועים ‘אבניו’, שם התקיים כנס בהשתתפות השר.

ניקיונות לקראת פסח? אלה כללי הבטיחות למערכות הגז הביתי

השר הוכה בראשו כאשר יצא אל רכבו.

לפי המשטרה, שוטרים שהיו במקום עצרו 3 חשודים, כאשר הראשון ניסה לחסום את הכניסה לאולם בו נערך הכנס, השני בעט ברכב ששייך לפמליית השר דיכטר, תוך שהוא נושך את אחד ממאבטחי השר – והשלישית נעצרה לאחר שתקפה את השר ואת רכבו באמצעות מוט דגל שהיה ברשותה.

יו”ר הכנסת אמיר אוחנה הגיב על התקיפה: “השר וחבר הכנסת אבי דיכטר, ראש שירות הביטחון הכללי בזמן האינתיפאדה השניה, הותקף הבוקר באמצעות דגל המדינה שכל חייו פעל ופועל כדי להגן עליה.

“אני מצפה מכל נבחרי הציבור באשר הם לגנות את האירוע ולהרגיע את הרוחות – למען המדינה כולה”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה את התקיפה: “אני מגנה בכל תוקף את תקיפתו של השר אבי דיכטר בידי פעילת שמאל ודורש מראשי האופוזיציה להפסיק מייד את האנרכיה, האלימות וההסתה כלפי נבחרי ציבור. אני דורש מהמשטרה והפרקליטות לפעול מיד ובתקיפות נגד כל מי שמרים את ידו על נבחרי ציבור — לפני שיהיה מאוחר מדי”.

השר ניר ברקת: “אני מגנה בתוקף את האלימות שהופעלה כלפי חברי השר אבי דיכטר שהוכה בראשו עם דגל על ידי מפגינה. אלימות היא הסכנה הגדולה ביותר לדמוקרטיה. אני קורא לראשי האופוזיציה לגנות את האלימות ולהרגיע את השטח. המצב עלול להגיע לשפיכות דמים. מותר להפגין – אסור לנקוט בשום סוג של אלימות!”.

השר אופיר אקוניס: “אני מחזק את ידי חברי השר דיכטר, ראש השב”כ לשעבר שהותקף על ידי מפגיני השמאל. לפני למעלה מחודש התרעתי שהאלימות הזאת עלולה להסתיים ברצח פוליטי. זה קרוב מתמיד.

“שתיקת מנהיגי האופוזיציה והשמאל מסוכנת. שתיקתם נותנת אור ירוק לאלימות מפגיני השמאל לדרדר את ישראל לאנרכיה”.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: “מגנה בתוקף את האלימות המזעזעת נגד השר אבי דיכטר על ידי מפגינה אנרכיסטית. זה המשך של חציית כל הקווים האדומים ואיבוד כל גבול באירועי האלימות בחודשים האחרונים. מברך את המשטרה על מעצרה ומצפה שהיא תעצור את כל המסיתים והממרידים. האלימות הזו יכולה להוביל לרצח פוליטי, כפי שכבר הזהרתי לפני מספר שבועות ואסור לנו בשום אופן לקבל אלימות מכל סוג שהוא”.

סגנית שר האוצר ח”כ מיכל וולדיגר: “מזועזעת לנוכח האלימות נגד כבוד השר אבי דיכטר. מי שפגעו באמצעות הדגל שלנו באדם, קל וחומר בכזה שהקדיש את חייו לשמירה על המדינה וסמליה, צריכים להיענש בכל חומרת הדין. כמה תמרורי אזהרה עוד נצטרך עד שייתרחש אסון? תעצרו עכשיו! אבי יקר, מחזקת אותך”.

המשטרה פועלת מאז שעות הבוקר  מול פעילות המחאה נגד הרפורמה המשפטית ברחבי הארץ, במסגרת מה שהוגדר על ידי המפגינים “יום שיתוק לאומי”. עד כה נעצרו עשרות מפגיני שמאל בערים שונות ובצמתים, בחשד להפרות סדר ותקיפת שוטרים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות