ירק על יהודי זקן בעיר העתיקה – וזה ה’עונש’ המצחיק שקיבל התוקף

חטיבת התביעות של משטרת ירושלים הגיעה להסדר טיעון עם ערבי שירק על זקן יהודי ונכדו בעת שצעדו בעיר העתיקה בירושלים לפני 3 שנים • בהסדר: הערבי לא ישלח למאסר ויתחייב שלא לנהוג באלימות
חיים טוויל
א' ניסן התשפ"ג / 23.03.2023 12:53

לפני 3 שנים תקף ערבי יהודי זקן שצעד עם נכדו בעיר העתיקה בירושלים וירק עליהם.

ניקיונות לקראת פסח? אלה כללי הבטיחות למערכות הגז הביתי

הערבי נעצר, אך המשטרה החליטה לסגור את התיק כנגדו.

ארגון חוננו הגיש ערר על ההחלטה, בעקבותיה נפתח התיק מחדש והוגש כתב אישום כנגד התוקף בעבירה של תקיפה סתם. אולם, לפני מספר ימים הגיעה חטיבת התביעות של משטרת ירושלים להסדר טיעון מקל עם התוקף הערבי, וזאת מבלי לעדכן את באי כוחו של היהודי המותקף.

במסגרת ההסדר, התוקף יורשע בניסיון תקיפה בלבד ולא ירצה עונש מאסר אלא אם יעבור שוב עבירה אלימות.

ארגון חוננו הודיע כי יגיש בשם נפגעי העבירה תביעה אזרחית כנגד התוקף וזאת עקב הרשעתו.

כתב האישום שהוגש לבית משפט השלום בירושלים מתאר את אירוע התקיפה: “בתאריך 28.5.2020 ברחוב הגיא בעיר העתיקה בירושלים עת צעדו המתלונן ונכדו ברחוב הבחין בהם הנאשם. לאחר שחלפו על פניו ירק לעברם הנאשם יריקה שפגעה בגבו של המתלונן, כל זאת שלא כדין”.

עו”ד חיים בלייכר מחוננו, המייצג את נפגעי העבירה, זעם על החלטת חטיבת התביעות ואמר: “מרשי הינו לוחם ששירת בצה”ל במרבית מלחמות ישראל, בניהן מלחמת ששת הימים, ארץ המרדפים, מלחמת ההתשה, מלחמת יום הכיפורים, מלחמת שלום הגליל ועוד. לא ייתכן שמרשי, בגילו המופלג ולאחר כל ההקרבה למען חיי כולנו במדינת ישראל, יותקף ויושפל בצורה קשה בחוצות העיר ירושלים, בעוד התוקף בן העוולה זוכה ליחס מקל כל כך של רשויות החוק והצדק ויוצא ללא ענישה של ממש”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות