החלו העבודות להכשרת הר מירון: ‘דרך בורמה’ – פי שניים מהקיים

כחלק מההכנות לקראת הילולת הרשב"י במירון והעבודות להכשרת השטח: דרך בורמה מורחבת - פי שניים מהקיים, לטובת רכבי ההצלה והחירום • העבודות מצטרפות לעבודות לבניית ציר החירום החדש, שהורחב פי 4 מהציר הישן
יוסף גרינבוים
א' ניסן התשפ"ג / 23.03.2023 12:15

כחלק מהכשרת השטחים ביישוב מירון וההכנות להילולה הקרובה בל”ג בעומר: החלו העבודות בשטח להכשרה והרחבה של ‘דרך בורמה’ – פי שניים מהקיים, לטובת רכבי ההצלה והחירום ולרווחת עשרות אלפי העולים למירון, בשגרה בכלל ובזמן ההילולה בפרט.

ניקיונות לקראת פסח? אלה כללי הבטיחות למערכות הגז הביתי

העבודות בשטח הן על בסיס הפקת הלקחים מהאסון בהר לפני כשנתיים ומקריסת מתווה ההילולה בשנה שעברה.

העבודות מבוצעות לאחר עבודה מאומצת של השר הממונה מאיר פרוש, שפעל מול שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ ,לאישור תקציבי של 20 מיליון ש”ח לטובת הכשרת הדרכים, בנוסף לעשרות מיליוני השקלים שיוקצו לטובת ההילולה.

הדרך החדשה צפויה לכלול כביש מרווח ומשופר, בנוסף לתאורה ועמדות עצירה לאורך כל הדרך, לטובת רכבי ההצלה והחירום.

בנוסף, במסגרת העבודות בהר נבנה ציר חירום משופר ומרווח שישמש גם לעלייה לציון וגם למעבר חירום מקוצר ומרווח.

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש: “העבודות בשטח נעשות לטובת עשרות אלפי החוגגים, על מנת שתהיה הילולא שמחה ובטוחה, ומצטרפות לעבודות המאומצות שנעשות כל העת ברחבי ההר, כדי להכשיר את המקום לקראת ההילולה. אני מודה לשר סמוטריץ’ על אישור התקציב המיוחד להכשרת השטחים, ולשר גולדקנופף על הסיוע במציאת השטחים המתאימים לעשרות אלפי המתפללים והחוגגים”.

הפרויקטור הממונה יוסי דייטש: “בזכות שיתוף פעולה פורה עם אנשי המשטרה, ועבודה מאומצת של השר הרב מאיר פרוש, אנו עובדים בשטח לטובת ההילולה שתתקיים בעוד כחודש וחצי.

“אנחנו עושים את מירב המאמצים כדי להספיק ולהכשיר את השטח לקראת ההילולה, וכדי שתהיה הילולה שמחה ובטוחה לעשרות אלפי המתפללים ומבקשי הישועה. עם זאת, אסור לשכוח שחלק לא מבוטל מהצלחת ההילולה תלוי גם בציבור. אם הציבור ישכיל להסתכל בעין טובה, לחשוב על השני ולפעול לפי ההנחיות, אני משוכנע שבעזרת השם נעבור את ההילולה בשמחה ובביטחה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות