מדוע השתתפה המתמודדת לראשות העיר ת”א ב’טקס הבסיסה’ של עולי לוב

הקהילה הלובית התכנסה בערב ראש חודש ניסן ל'טקס הבסיסה' שניהל הרב אהרן סעדה אורחת הכבוד הייתה חברת מועצת העיר ת"א ציפי ברנד - המתמודדת לראשות העיר, צאצאית של מנהיגת הקהילה רג'ינה מימון
אבי כץ
א' ניסן התשפ"ג / 22.03.2023 23:12

ערב ראש חודש ניסן: הקהילה הלובית התכנסה היום (רביעי) לטקס הבסיסה שניהל הרב אהרן סעדה עם ציפי ברנד, המתמודדת לראשות העיר תל אביב.

ניקיונות לקראת פסח? אלה כללי הבטיחות למערכות הגז הביתי

מעטים יודעים, אבל סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו לשעבר, ברנד, היא בת לאחת המשפחות הוותיקות מקרב עולי לוב בעיר – צאצאית של מנהיגת הקהילה רג’ינה מימון.

הוריה הגיעו שנה אחרי הכרזת המדינה וברנד גדלה בתוך המארג הייחודי של העיר המחברת בין עבר ועתיד, מסורת ופלורליזם.

השבוע היא הוזמנה לקחת חלק בטקס הבסיסה של הקהילה הטריפוליטאית שמתקיים ערב ראש חודש ניסן. טקס הבּסיסה הינו מנהג המתקיים בקרב יהודי לוב בערב ראש חודש ניסן, בין פורים לפסח. הטקס בא לציין את ביסוס המשכן, אשר מלאכת הקמתו נסתיימה בראש חודש ניסן. בטקס בעלת הבית מכינה בליל של חיטים ושעורים קלויים עם גרעיני חומוס קלויים, זרעי כוסברה וכמון מתוק, קלויים אף הם.

“העיר ת”א מסמלת את החיבור בין עבר ועתיד, בין יהודית לדמוקרטית, בין דתיים וחילונים. הניסיון של גורמים פוליטיים לשנות את כללי המשחק מאיים לא רק על הדמוקרטיה הישראלית, אלא גם על השלום בתוכנו”, אמרה ברנד. “כבת לעולים ממשפחה דתית גדלתי לאור המסורת היהודית אבל גם לפלורליזם. באווירה זו, וכמועמדת לראשות העיר תל אביב, אני מתחייבת לעשות כל שביכולתי כדי להבטיח שהעיר תישאר עצמאית ודמוקרטית, תרים חומות של מגן על חרויות הפרט, אפעל כדי להשכין שלום בין אדם לרעהו, בין איש ואישה, בין אדם לחברו”.

במהלך הטקס שארגן איש הקהילה, אריק בן דוד, עורבבה תערובת הבסיסה ונאכלה כברכה לקראת ראש חודש ניסן, לזכר חנוכת המשכן.

באירוע השתתפו רבים מבני הקהילה והוא נערך במעמד הרב אהרון סעדה, מנהיג הקהילה הלובית בת”א-יפו ובהשתתפות הפייטן דויד חיון.

הרב סעדה בירך את חברת מועצת העיר לרגל התמודדותה לראשות העיר ת”א-יפו. הוא סיפר לברנד ולבכיר הקהילה הלובית, איתי עגיב, צאצאיה של רג’ינה מימון, מראשי יהדות לוב, על ההערכה הרבה שזכתה לה בזכות המנהיגות והציונות שלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות