אחרי שהפיל החוק של האופוזיציה: זו הצעת בן גביר לאיזוק אלקטרוני

בניכ=גוד לחוק של האופוזיציה: הצעת החוק של השר בן גביר מבקשת לקבוע כי שופט יהיה חייב לבקש הערכת מסוכנות לגבר, לפני שיחליט לחייב אותו באיזוק - כדי למנוע תלונות שווא מצד נשים
אריה ריבקינד
א' ניסן התשפ"ג / 22.03.2023 22:27

אחרי שהוביל להפלת חוק האיזוק האלקטרוני של האופוזיציה – וספג ביקורת רבה קשה גם מצד שורות הליכוד, מעלה השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הצעה משלו לאיזוק אלקטרוני לגברים אלימים.

ניקיונות לקראת פסח? אלה כללי הבטיחות למערכות הגז הביתי

בשבועות האחרונים קיים השר פגישות רבות בנושא ולאחר דיון מסכם שקיים הבוקר ( רביעי) במשרדו עם נציגי משטרת ישראל, שב”ס, משרד הרווחה והסנגוריה הציבורית, החליט השר בן גביר לקבוע בחוק כי שופט יהיה חייב לבקש הערכת מסוכנות לגבר, לפני שיחליט האם לחייב אותו באיזוק אלקטרוני.

זאת, בניגוד להצעת החוק של האופוזיציה שקבעה, כי תהיה אפשרות לחייב גבר אלים באיזוק אלקטרוני מבלי לבצע הערכה כזו.

בנוסף מסתמן, כי בהצעת החוק החדשה ייקבע כי רק לאחר הרשעה אחת יוכל בית המשפט לחייב גבר באזיק אלקטרוני – ולא יוכל לנקוט בצעד נגד כל מי שהוגשה נגדו תלונה – במטרה למנוע תלונות שווא מצד נשים.

בן גביר אמר: “כשמדובר בחלאות אדם שפוגעים בנשים, אנחנו חייבים לעשות הכל כדי למנוע את האפשרות שיפגעו באישה, כולל אזיק אלקטרוני וצעדים קשים אפילו יותר. בד בבד, חשוב למנוע את האפשרות לתלונות שווא, מה שמביא לפגיעה כלפי גברים חפים מפשע וגם כלפי נשים ואמינותן”.

הפלת החוק שהעלתה האופוזיציה אחר הצהרים, גררה מהומה במליאת הכנסת. יותר מעשרה חברי כנסת מהאופוזיציה הקיפו את השר לביטחון לאומי אחרי שנאם בדיון.

המוחים צעקו: “בושה, בושה, בושה”. השר בן גביר הטיח בהם: “אתם מנצלים רצח של אישה, אתם פופוליסטים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות