‘חוק המיסיון’ הלחיץ את הנוצרים, נתניהו נבהל – וגפני מיהר להבהיר

ראשי כנסיות אוונגליסטיות בארה"ב, ידידי ישראל, נלחצו מ'חוק המיסיון' של משה גפני • נתניהו צייץ "לא נקדם שום חוק נגד הקהילה הנוצרית" - ולשכתו של יו"ר ועדת הכספים הבהירו: "מדובר בהצעה שמונחת בכל תחילת כנסת באופן פרוצדוראלי, אך היא לא מקודמת ואין כוונה לקדם אותה"
אריה ריבקינד
כ"ט אדר התשפ"ג / 22.03.2023 19:37

הצעת ‘חוק המסיון’ של ח”כ משה גפני ויעקב אשר עוררה סערה בקרב הקהילה הנוצרית בארה”ב,  שהביעה דאגה חריפה בטענה כי מדובר בחוק אנטי נוצרי, שיפגע בצורה קשה בחופש הביטוי.

ניקיונות לקראת פסח? אלה כללי הבטיחות למערכות הגז הביתי

ברשת ‘ניוז מקס’ בארה”ב יצאו נגד הצעת החוק. הביקורת הזו נחשבת חריגה, בעיקר משום שרשת החדשות מזוהה עם הפלג השמרני בארה”ב, שתומך בישראל.

לפי ‘ישראל היום’, בשיח פנימי שהתנהל בין עשרות ראשי כנסיות אוונגליסטיות, התומכים בישראל, הובעה ביקורת ותמיהה רבה על החוק. הכמרים שהשתתפו בשיחה התאכזבו מכך שבכנסת יוזמים חוק כזה, בשעה שהם נמנעים לחלוטין מכל סוג של פעילות מסיונרית בישראל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס להצעת החוק – וכתב בחשבון הטוויטר שלו, בעברית ובאנגלית: “לא נקדם שום חוק נגד הקהילה הנוצרית”.

בעקבות הסערה הבהירו בלשכתו של ח”כ משה גפני “במענה לשאלות כתבים”:

“הצעת חוק המיסיון הונחה כבכל תחילת כנסת ולא מקודמת בשלב זה, כך שהעיסוק בה כעת הוא לא רלוונטי. הצעת החוק אומרת כי לצד האיסור הקיים בחוק על מתן הטבות כפיתוי להמרת דת, ייאסר גם עצם השידול להמרת דת, כשזה נעשה בפניה ישירה לאדם.

“מוצע להבחין בין מצב שבו האדם אותו מנסים לשדל הוא בגיר, שאז העונש המקסימלי המוצע הוא שנת מאסר, לבין מצב שבו מנסים לשדל קטין, שאז העונש המקסימלי המוצע הוא שנתיים מאסר.

“כאמור, הצעת החוק הונחה שוב על שולחן הכנסת באופן פרוצדוראלי בלבד עם כינוס הכנסת הנוכחית לפני יותר מארבעה חודשים ולא מתוכננת להתקדם בשלב זה, כך שהעיסוק בה כעת הוא לא רלוונטי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות