ינקי קוינט: צריך לייצר מודל חדש של בינוי-פינוי-בינוי בהיקפים גדולים

מנהל רשות מקרקעי ישראל אמר בוועידה השנתית של הרשות בתל אביב: "אחד הפתרונים לחיזוק הישובים הקיימים הוא באמצעות הקמת מטרופולינים נוספים בצפון ובדרום הארץ"
יוני גרין
כ"ט אדר התשפ"ג / 22.03.2023 18:26

ינקי קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל, אמר היום (רביעי),  בוועידה השנתית של רשות מקרקעי ישראל (רמ”י) שנערכה במוזיאון ארץ ישראל, כי המדינה חייבת לייצר מודל חדש של בינוי-פינוי-בינוי בהיקפים גדולים.

״אם בקום המדינה היו כאן כ-800 אלף נפשות, כיום מונה אוכלוסיית ישראל כבר קרוב ל-9.5 מיליון נפשות  ובשנת 2050 צפויה אוכלוסיית ישראל לחצות  את סף  ה-15 מיליון נפשות.

“המשמעות איננה רק עוד דירות, תשתיות, ומוסדות ציבור לאוכלוסייה ההולכת וגדלה, אלא גם הכרח לעשות זאת תוך כדי שמירה על עתודות לדורות הבאים, יחד עם הגנה על הקיימות, השטחים פתוחים, השימור של הריאות הירוקות, בטחון תזונתי וכו’ – וזהו אתגר גדול ומורכב יותר מאי פעם”.

לדבריו, “אחד הפתרונים לחיזוק הישובים הקיימים הוא באמצעות הקמת מטרופולינים נוספים בצפון ובדרום הארץ. במקביל, לתמוך בהמשך פריסת תשתיות תחבורה מתקדמות לפריפריה ובהקמת מרכזי תעסוקה חדשניים באזורים אלה. אלה יאפשרו את מימוש חזון בן גוריון הלכה למעשה.

“אין די בהתחדשות העירונית הקלאסית. על המדינה להיכנס ולייצר מודל חדש. מודל של בינוי-פינוי-בינוי בהיקפים גדולים. יש לפעול כך לא רק לשם ניצול יעיל יותר של משאב הקרקע, גם בשל הצורך להתמודדות עם רעידות אדמה. ניתן יהיה כך לחדש את מרכזי הערים בפריפריה: בדימונה, קריית שמונה, בית שאן, נצרת ועוד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות