הרב שמואל אליהו נחרץ: “אם ייכנעו למבעירי המדינה – לא תהיה מדינה”

רבה של צפת קובע כי על הקואליציה להמשיך ולהוביל את הרפורמה המשפטית בכל מחיר: "צריך לעשות כל מאמץ בשביל שלום. לדבר ולהסביר. אבל אם לא הצלחנו? אז אין ברירה" • "אם ממשלת ישראל תהיה נחושה וברורה, אז גם אלה שמנסים להבעיר את המדינה יירגעו"
יוסף גרינבוים
כ"ט אדר התשפ"ג / 22.03.2023 15:06

הרב שמואל אליהו, רב העיר צפת ואביו של שר המורשת הרב עמיחי אליהו, אומר היום (רביעי) כי על נבחרי הציבור להמשיך ולהוביל את הרפורמה המשפטית בכל מחיר, גם אם יש כאלו שישברו את הכלים. “אם ייכנעו להם לא תהיה מדינה”, הזהיר.

ניקיונות לקראת פסח? אלה כללי הבטיחות למערכות הגז הביתי

עם זאת, רבה של צפת קרא “לעשות כל מאמץ לשלום” עם המתנגדים לרפורמה.

“המדינה נמצאת באיזושהי סערה”, אמר הרב אליהו, “מצד אחד כולנו מבינים שיש הכרח לתקן את מערכת המשפט, הם ממנים אחד את השני, חבר מביא חבר, נפוטיזם, ממנים רק את החברים שלהם והם גם היום משתלטים על המדינה; הם קובעים לשרים מה לעשות, הם רוצים להוציא את ראש הממשלה לנבצרות. פשוט שערורייה. גם אנשי האופוזיציה מבינים שמערכת המשפט היא בריקבון גדול. פשוט נורא”.

הוא הוסיף: “בשביל זה בחרו למעלה מחצי מהעם בתיקון מערכת המשפט. מצד שני, אתה לא רוצה לקרוע את העם. יש אנשים שמפגינים ואומרים תהיה דיקטטורה, למרות שזה שקר גמור, אבל זה מה שהם חושבים. מישהו שיווק להם מסרים מוטעים.

“מה עושים? דבר ראשון אנחנו יודעים, והאמת והשלום אהבו. צריך לעשות כל מאמץ בשביל שלו. אנחנו יודעים את המחירים של חלילה מלחמת אחים. לדבר ולהסביר ולהאיר פנים. זה אחים שלנו”.

“אבל אם לא הצלחנו, מה עושים?”, שאל הרב – והשיב: “אנחנו יודעים, אין ברירה.

“תסתכלו מה היה עם משה רבינו במדבר 40 שנה. יש אנשים שרוצים לחזור למצרים, אז מה הוא אומר? נוותר להם? נפרק את העם? יש את קורח ועדתו. משה רבינו, כמנהיג מלא ענווה, לפעמים אפילו משתחווה, אבל בסוף הוא יודע שהתפקיד שלו להוביל את העם קדימה ולא אחורה. זה התפקיד של ממשלת ישראל, וגם אם יש מחירים ככה צריך לעשות, כך צריך לעשות. נתפלל שלא יהיו מחירים, אבל אם ממשלת ישראל תהיה נחושה וברורה, אז גם אלה שמנסים להבעיר את המדינה יירגעו”.

הרב הדגיש: “אבל אם יכנעו להם לא תהיה מדינה. לא נוכל לקבל שום חוק ולא נוכל לקבל שום הכרעה. חייבים להוביל, בשביל זה נבחרתם. אנחנו הציבור צריכים לעזור לממשלה להוביל – לעמוד בצמתים, לקרוא לאנשים, להסביר. כולם צריכים להיות מגויסים, שעת מבחן גדולה יש לנו ואנחנו חייבים לנצח”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כבוד הרב
    22/03/2023 15:16
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. לצערי סמוטריץ מוכיח שהוא כמו בנט ואין לו רבנים…