אישום: שני בני דודים הסיעו את המחבל לדיזינגוף בעד 100 שקל

אזברגה ואבו גאנם, שני בני דודים מכסיפה ורמלה, הואשמו בהסעת המחבל שרצח את אור אשכר הי"ד ופצע את מיכאל אסודון ורותם מנסנו • כתב האישום מגולל איך פגשו במחבל והסיעו אותו
חרדים 10
כ"ט אדר התשפ"ג / 22.03.2023 14:08

לבית המשפט השלום בתל אביב הוגש היום (רביעי) כתב אישום נגד חמזה אבו גאנם, בן 32 מרמלה ועומר אזברגה בן 24 מכסיפה, לאחר שהסיעו את המחבל שרצח את אור אשכר הי”ד ופצע את חבריו מיכאל אסודון ורותם מנסנו.

ניקיונות לקראת פסח? אלה כללי הבטיחות למערכות הגז הביתי

השניים מואשמים בהסעת שב”ח מאחר שטענו כי לא ידעו שמדובר במחבל.

אזברגה ואבו גאנם, הם בני-דודים שהסיעו את המחבל מענתז חוואג’ה, תושב נעלין בן 23, שלא החזיק בידו אישור או היתר שהייה – אל ליבה של תל־אביב ביום חמישי בערב.

לפי דיווח של אבי כהן ב’ישראל היום’, אבו גאנם הסיע את המחבל ממחסום מכבים אל מחסום חשמונאים, שם הם פגשו את אזברגה, שהסיע את המפגע אל רחוב דיזנגוף וזאת תמורת 100 שקלים.

השניים הודו בהסעת המחבל, אך בסתירה לחומרי החקירה טענו כי לא ידעו שהמדובר בתושב זר השוהה בלי אישור והיתר שהייה כדין, שכן אספו אותו מהצד הישראלי של המחסום.

לפי הדיווח ב’ישראל היום’, אבו גאנם סיפר בחקירתו: “מנעלין יצאתי לשילת. יש לי עבודות שאני לוקח משילת למחסום מכבים, על כל עובד אני מקבל חמישה שקלים. אותם אנשים שאני אוסף ככה זה לא דרך חברה, אני לוקח אותם על הדרך, מה שיהיה יהיה… את הפועלים הורדתי במחסום מכבים, וביציאה עצר אותי בחור, שאל אותי ‘אתה מוחמד’, אמרתי לו שלא”.

אבו גאנם הוסיף וסיפר: “הוא אמר לי שהוא מחכה שלוש שעות לבן אדם בשם מוחמד והוא לא בא, ושהוא צריך להגיע לתל אביב דחוף ושאל אותי אם אני יכול לקחת אותו”.

הוא הודה בחקירתו כי כאשר הוא אוסף נוסעים מהמחסום הוא לא בודק את פרטיהם. אזברגה ציין בחקירתו כי אבו גאנם נוהג להסיע שוהים בלתי חוקיים, אך לאחר מכן חזר בו.

אזברגה מסר גרסה שונה מזו של אבו גאנם על הסעת המחבל: הוא תיאר כיצד אבו גאנם ציין בפניו כי מדובר בפועל אותו נוהג להסיע כחלק מעבודתו, ואמר לו לקחת אותו בדרכו לתל אביב.

על  התשלום בעבור הנסיעה לתל-אביב – בחקירתו הראשונה של אזברגה בפני השב”כ, ציין בפני חוקריו כי קיבל מהמפגע סך כולל של 100 שקלים במזומן בעבור הנסיעה לתל־אביב, בהמשך, שינה גרסתו וחזר בו.

עוד הוא ציין כי משעלה המחבל לרכבו, ציין בפניו את הצורך להגיע בדחיפות לרחוב דיזינגוף .

בבקשה למעצר עד תום ההליכים צוין, כי אבו גאנם נעדר הרשעות פליליות אולם בהתאם להודאתו ולגרסת אזברגה, הדבר נובע רק מכך שלא נתפס, מאחר והוא עצמו התוודה כי אינו בודק את כל נוסעיו, אותם אוסף בסמוך למחסומים שבין .שטחי ישראל לבין שטחי הרשות הפלשתינית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות