שני פעילי הר הבית תלו מודעה בערבית על אחסון כבשים – ונעצרו

שני פעילי תנועת 'חוזרים להר' נעצרו אחר שתלו מודעות בערבית, בהן הציעו תשלום על אחסון כבשים המיועדים להקרבת קורבן פסח • עורך דינם: "לא בוצעה כל עבירה פלילית על ידם"
חיים טוויל
כ"ט אדר התשפ"ג / 22.03.2023 13:41

שני פעילי תנועת ‘חוזרים להר’ נעצרו אמש לאחר שתלו מודעות בערבית, המציעות תשלום על אחסון גדיים המיועדים להקרבת קורבן פסח – אותו מנסים פעילי הארגון לקיים בכל שנה.

ניקיונות לקראת פסח? אלה כללי הבטיחות למערכות הגז הביתי

במודעות פורסמו בעיר העתיקה וברשות החברתיות בערבית.

בצהרים (רביעי) מתקיים דיון בעניינם בבית המשפט השלום בירושלים.

עו”ד דניאל שימשילשווילי מחוננו, המייצג את הפעילים, תקף את התנהלות המשטרה: “לא יעלה על הדעת כי נשללה ממרשיי חירותם באופן שרירותי ומבלי שלמעשה בוצעה כל עבירה פלילית על ידם.

“נראה כי חופש הביטוי והפולחן אינו נחלתם של מי שהמשטרה אינה חפצה ביקרו. עושה רושם כי מפעם לפעם חוצה המשטרה רף חדש של רמיסת זכויות כאשר מדובר במי שלא נוהגים באלימות, ובכל הכבוד הראוי ככל שביצעו איזושהי עבירה הרי שלכל היותר מדובר בהדבקת מודעה שהעונש בצידה הנו קנס, בטח ובטח לא מעצר”.

הוא הוסיף: “לצערי משטרת ישראל מוכיחה שוב את האיפה ואיפה אשר ננקטת בין אנרכיסטים הפועלים באלימות תוך השחתת רכוש בפנים גלויות קבל עם ועולם, בעוד נער וצעיר נוסף אשר על פי החשד העזו להדביק שלט מזערי על קיר, מוצאים עצמם בתאי המעצר החשוכים. אני מצפה ממשטרת ישראל, עם חג החירות הקרב ובא, לאפשר לממש את חופש הפולחן, הביטוי וההפגנה מבלי להפלות בין גורם כזה או אחר בעם ודי במקרה הנוכחי כדי להמחיש את העוול המתמשך כלפי ציבור שלם, אשר בניגוד לאחרים, אינו נוקט באלימות והמסר המועבר הוא כי צדיק ורע לו, עם זאת לא נשלים ונילחם בהחלטה השרירותית בכל האמצעים המשפטיים העומדים לרשותנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות