השר יואב קיש: “עשינו טעויות, לא סתם יש עלינו ביקורת גדולה מימין”

השר יואב קיש שוחח עם אראל סג"ל ויריב אופנהיימר על קידום הרפורמה המשפטית, וטען: "אני לא מאלה שחשבו שאפשר להעביר את כל סעיפיה במושב אחד" • "בכוונתנו להמשיך את החקיקה בצורה יסודית, במושב הבא. אין שום סיכוי שבג"ץ יפסול חוק יסוד כלשהו, נקודה"
חרדים 10
כ"ט אדר התשפ"ג / 22.03.2023 13:23

שר החינוך יואב קיש שוחח היום (רביעי) עם אראל סג”ל ויריב אופנהיימר ברדיו 103 והתייחס למאמצי קידום הרפורמה.

“לא הייתי מאלה שחשבו אפילו לרגע שבמושב אחד אפשר להעביר את כל סעיפי הרפורמה”, אמר.

“ראשית, בכוונתנו להמשיך את החקיקה בצורה יסודית, כפי שעשינו עד עכשיו, במושב הבא. אין שום סיכוי שבג”ץ יפסול חוק יסוד כלשהו, נקודה.

“הנושא של שיח הדדי וניסיון להגיע להסכמות הוא קריטי. המתווה שיצא, שהוא מתווה מרוכך, ולא סתם יש עלינו ביקורת גדולה מהימין, מאפשר הזדמנות אמיתית. מי שרוצה להוביל לאנרכיה – איתם שיח לא יהיה. כולנו רוצים לחזק את הדמוקרטיה הישראלית. יש לנו את ההזדמנות לעשות את זה עכשיו, אנחנו מושיטים יד”.

הוא הבהיר: “אין אדם אחד בקואליציה שרוצה לפגוע בזכויות מיעוט. כל הרצון לעשות רפורמה ותיקונים נובעים מכך שחלק מחברי הקואליציה מיעוטים ורואים שבג”ץ לא הגן עליהם במקרים רבים”.

על ההתנגדות במערכת החינוך לחקיקת הרפורמה המשפטית, אמר קיש: “אין דבר כזה מנהלים משביתים בתי ספר, זה טופל בחומרה. מצד שני, אני מקבל הרבה מאוד תלונות על כל מיני מהלכים של מנהלי קיצון. מערכת החינוך רובה מתנהלת ולא מתייחסת לאירוע הפוליטי הזה. המצב שונה באוניברסיטאות, אני רואה בחופש האקדמי כלי הכרחי על שמירה על חוזקה של האקדמיה בישראל.

“לצערי”, אמר, “יש מנהלי מוסדות שפוגעים בצורה ברורה בחופש האקדמי בהתנהלות שלהם ומחייבים ומכריחים גם סטודנטים וגם סגל לפעול בצורה בוטה נגד מה שהם מאמינים.

“תראה את האבסורד, אני שבא מהימין ופועל למען חופש אקדמאי מוצא את עצמי במערכת שלוקחת את החופש הזה בשביל לכפות דעות ולפגוע בעוגן הכי מרכזי של האקדמיה”.

 

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות