דיוויד שטרן על רגעי האימה: “הוא ירה עלינו, ואני יריתי עליו” • צפו

חרדים 10
|
כ"ח אדר התשפ"ג / 21.03.2023 15:18
יומיים אחרי שנפצע בפיגוע הירי במרכז הכפר חווארה, מודה דיוויד שטרן ממיטתו ב’בלינסון’ על התפילות להחלמתו: “באמת מרגיש את האהבה של כולם” • פנה להנהגה המדינית והביטחונית: “חייבים מחסומים. אי אפשר להמשיך ככה, אנו בנס יצאנו מהפיגוע אבל מה יהיה עם המשפחה הבאה?”

יומיים אחרי שנורה בראשו בפיגוע ירי במרכז חווארה – דיוויד שטרן מתאושש מפגיעתו ופונה לציבור, בקולו, ממיטתו במרכז הרפואי בילינסון בפתח תקווה.

שטרן תאר את השתלשלות האירועים של הפיגוע: “ביום ראשון נסעתי עם אשתי בחווארה לכיוון ירושלים. הגעתי לכיכר, והמחבל עבר את הכביש, עצרתי לו, לעבור את הכביש”.

הוא הבחין שהמחבל חוסם יד אחת בצורה חשודה.

“התחלתי מיד ללכת לאקדח”, מתאר שטרן, “המחבל הסתובב לכיוונינו והתחלנו לירות כמעט ביחד, הוא ירה עלינו, ואני יריתי עליו, וראיתי מהחלון בצד שאחרי שיריתי משהו כמו 10 כדורים הוא ברח.

“התקדמתי עם האוטו כמה מאות מטרים ועצרתי. התחלתי לשים חוסם עורקים ותחבושת, ואחרי כמה דקות האמבולנס הגיע ולקחו אותי לבית חולים”.

לאחר תיאור האירועים, פנה שטרן לציבור בהודאה על התפילות, התמיכות והאהבה שקיבל מעם ישראל:  “אני רוצה להגיד קודם כל תודה להשם ולכל עם ישראל על התפילות והתמיכה. אני באמת מרגיש את האהבה של כולם תודה רבה”.

אחר דברי ההודיה, שטרן פנה להנהגה המדינית והביטחונית וביקש לפעול למען ביטחון תושבי השומרון, ולצאת בצעדים שעשויים למנוע את הפיגוע הבא.

“אני רוצה להגיד שחייבים להחזיר את המחסומים, אי אפשר להמשיך ככה, אנחנו בנס יצאנו מהפיגוע אבל מה יהיה עם המשפחה הבאה?”

שטרן, בן 41, תושב איתמר, נפצע קשה ורעייתו נפצעה קל בפיגוע הירי ביום ראשון אחר הצהרים בכפר חווארה – כ-100 מטר ממקום הרצח של האחים הלל ויגל יניב הי”ד.

שני כדורים שירה שטרן, המשמש כמאמן כיתות הכוננות בשומרון ובעבר שירת בחיל הנחתים האמריקני, פגעו במחבל. הוא גם דאג לעצמו לחוסם עורקים.