נחשף: המחבל שחדר מלבנון חצה את הגבול באמצעות סולם על הגדר

המחבל שביצע את פיגוע המטען ליד צומת מגידו - עבר את גבול לבנון באמצעות סולם שעליו טיפס, שהגיע מעל הגדר האינדיקטיבית, לא נצפה על ידי התצפיות והצליח לחדור לארץ ללא שזוהה • בצבא זיהו את הנקודה שדרכה חצה • ההערכה: ארגון החיזבאללה מעורב בתכנון הפיגוע
חרדים 10
כ"ח אדר התשפ"ג / 21.03.2023 13:49

צה”ל פרסם היום (שלישי) כי המחבל שביצע את פיגוע המטען בצומת מגידו חדר לישראל באמצעות סולם שהניח על גדר הגבול.

ההשפעות המזיקות של המשקאות הממותקים: כל המספרים והנתונים

בצה”ל זיהו את הנקודה שדרכה חצה.

אתמול פוענחה שיטת חציית הגדר של המחבל ונשללה לחלוטין האפשרות כי חצה דרך מנהרה תת קרקעית מלבנון לשטח ישראל.

המחבל הניח סולם שעליו טיפס, שהגיע מעל הגדר האינדיקטיבית, וכך הצליח לעבור מעל הגדר, לא נצפה על ידי התצפיות – והצליח לחדור לארץ ללא שזוהה.

הערכה של כוחות הביטחון גם כעת היא שחיזבאללה מעורב בפיגוע.

ב’מעריב’ דווח, כי במערכת הביטחון מעריכים, כי למרות שהמטען פוצץ בסופו של דבר על רכב שנסע בכיוון הנגדי למקום בו הונח המטען, וגרם לפציעה של אזרח אחד בלבד, הכוונה הייתה לבצע פיגוע תופת עם נפגעים רבים. שניות בודדות לפני פיצוץ המטען בצומת מגידו עבר בכביש אוטובוס.

על פי הערכות, בנוסף לתיק גדול שבו נשא את הציוד הנוסף, את חגורת הנפץ נשא המחבל על גופו לאורך כל הזמן, מהחצייה מלבנון ועד חיסולו.

המחבל חצה לשטח ישראל מלבנון ביום שני בשבוע שעבר והניח מטען חבלה בכביש 65 סמוך לצומת מגידו. לאחר פיצוץ המטען, בו נפצע באורח קשה שרף אלדין, תושב סאלם בן 21, ביצעו כוחות הביטחון סריקות וחסימות – במהלכן אותר המחבל בכלי רכב חשוד. הוא חוסל על ידי כוחות ימ”מ ושב”כ ובאמתחתו נמצאו חגורת נפץ ואמצעי לחימה נוספים.

הנהג שהסיע את המחבל תוחקר ושוחרר אחרי שנקבע כי הוא לא קשור לאירוע.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות