יו”ר יד לבנים: “חיללו את קבר יוני נתניהו”. משרד הביטחון: “לא נכון”

אלי בן שם טוען שהקבר הושחת, ומשפחות מבקשות ממנו לא להזמין פוליטיקאים לטקסי הזיכרון: "אני דואג לכבוד הנופלים וחושש מזילות הנופלים" • משר הביטחון מכחיש: "הניחו כמחווה אבן אדומה שלכלכה מעט את הקבר בצבע אדום"
חיים טוויל
כ"ח אדר התשפ"ג / 21.03.2023 11:56

חציית קו אדום: אלי בן שם, יו”ר ארגון יד לבנים, סיפר הבוקר (שלישי) בתוכנית הבוקר של קשת 12 על חילול קברו של יוני נתניהו הי”ד, אחיו של ראש הממשלה הטמון בהר הרצל.

ההשפעות המזיקות של המשקאות הממותקים: כל המספרים והנתונים

במשרד הביטחון הבהירו, כי בניגוד לדבריו של  בן שם – הקבר לא חולל.

בן שם טען כי אלמונים שפכו על הקבר צבע אדום. “לא סיפרנו לראש הממשלה בזמן אמת כי לא רצינו להדאיג אותו”, סיפר בן שם.

לדבריו, בשעה 08:00 גילה מנהל בית העלמין שבהר הרצל על ההשחתה – ועד השעה 10:00 הקבר כבר נוקה וסודר. “ביקשו שלא נספר לראש הממשלה כדי לא להרגיז אותו, אבל בכוונה בחרתי להציף את זה כי אולי יתחילו להזדעזע במדינה, וגם ביבי אולי יתחיל להזדעזע ויבין מה יצפה לנו ביום הזיכרון הקרוב”.

בן שם אמר לניב רסקין ב’חדשות הבוקר’: “הקבר של יוני חולל, גיבור ישראלי שנפל על קידוש השם באנטבה. לאן הגענו?”

בן שם הביע את דאגתו לכבוד הנופלים, ואמר שהוא חושש מזילות הנופלים ביום הזיכרון בגלל עימותים על רקע פוליטי: “אנחנו מקבלים יום-יום עשרות פניות לארגון יד לבנים ממשפחות שמבקשות שהשנה לא יהיו פוליטיקאים. בין משפחות שהילדים שלהן נפלו ביחד יש מלחמות, מאבקים, פוסטים אחד נגד השני. משפחות נקרעות, זה קרע נוראי.

“אני דואג לכבוד הנופלים וחושש מזילות הנופלים ביום הזיכרון, שיעמדו על הקברים ויקללו ויצעקו אחד על השני. מדינת ישראל עשתה הפסקת אש עם החמאס, בינינו אנחנו לא יכולים לעשות הפסקת אש ביום הזה? אני לא רוצה שיהיו מלחמות אחים בבתי הקברות, וחשבתי שעם ישראל צריך לדעת, מה יוני אשם שאח שלו ראש ממשלה?”

בן שם תומך באפשרות שפוליטיקאים לא יגיעו לטקסים: “מה שהיה בשנה שעברה עם משפחת חג’אג’ מול בנט, זה משחק לעומת מה שיהיה ביום הזיכרון הזה. כמו שביום הזיכרון בכותל מגיעים הנשיא והרמטכ”ל, יכול להיות שצריך לאמץ את זה בהר הרצל ובבתי הקברות. שיגיעו הנשיא והרמטכ”ל. אני חרד גם לפוליטיקאים, לכבודם”.

משרד הביטחון הגיב: “מדובר באנשים שהניחו על הקבר לב אדום במסגרת מיזם זיכרון, ואותה אבן אדומה לכלכה מעט את הקבר בצבע אדום, במה שעלול להיראות כמו שפיכת טיפות אדומות על הקבר”.

עוד נמסר מהמשרד: “לא מדובר בהשחתה של הקבר והצבע האדום נוקה כעבור זמן קצר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות