“שמחה אינסופית” • אחרי 18 שנה: ביטול חוק ההתנתקות אושר בכנסת

הצעת החוק מבטלת את איסור הכניסה והשהייה בצפון השומרון שנקבע בהתנתקות • החוק עבר ברוב של 31 תומכים, מול 18 מתנגדים • ראש המועצה האזורית שומרון: "מתחילים את החזרה עד לבניית הישובים מחדש ותיקון העוול" • אורית סטרוק: "זה יום גדול למדינת ישראל!"
אריה ריבקינד
כ"ח אדר התשפ"ג / 21.03.2023 11:14

לאחר 18 שנות מאבק: הלילה (שלישי) במליאת הכנסת החוק לביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון בקריאה שניה ושלישית.

ההשפעות המזיקות של המשקאות הממותקים: כל המספרים והנתונים

הצעת החוק עברה בתמיכה הכוללת גם סיעות מהאופוזיציה. החוק אושר ברוב של 31 מול 18 שהצביעו נגד.

על פי הצעת החוק, שם החוק ישונה ל”חוק הפיצויים לנפגעי ההתנתקות”, וסעיפים בחוק, אשר נוגעים לביטול הזכויות בשטח המפונה ולאיסור כניסה ושהייה בשטח זה – יבוטלו, ובכך לא תהיה שום מניעה להמשיך את התפתחות הישיבה בחומש והישובים במקום.

הצעת החוק הוגשה שבע פעמים ברציפות. בכנסת הנוכחית יוזמי הצעת החוק הם השרה אורית סטרוק ויו”ר ועדת חוץ וביטחון, ח”כ יולי אדלשטיין, שדאג לקידומו.

ההצבעה במליאה התקיימה בהשתתפות משפחות מגורשי חומש ושא-נור, ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן שהגיע עם רעייתו אוריה שגורשה יחד איתו משא-נור, ראשי ותלמידי ישיבת חומש, מנכ”ל ישיבת חומש שמואל וונדי, הוריו של יהודה דימנטמן הי”ד, הוריו של שולי הר-מלך הי”ד, אשתו וילדיו של עידו זולדן הי”ד, בני גל ובועז העצני ממקימי ‘חומש תחילה’, גרעין שא-נור המתחדש.

דגן אמר: “נאבקנו כולנו בשם כל עם ישראל לתקן את הפשע הזה של המאיסה בארץ ישראל, ברוך השם הגענו לרגע הזה בזכות ח”כ יולי אדלשטיין, השרה אורית סטרוק, ח”כ לימור סון הר מלך, צבי סוכות שנכנס כרוח סערה, חברות וחברים שותפים פעילי ‘חומש תחילה’, גיבורי ישיבת חומש והמשפחות השכולות, אנחנו מסתכלים כאן כלפי שמיים ואומרים לקב”ה: אנחנו עשינו את שלנו, אנחנו מחזירים הערב את הכבוד שלך לארץ ישראל ואתה תחזיר את הכבוד של העם שלך כאן, בהגשמה של הייעוד המלא: בניית חומש שא – נור גנים וכדים מחדש ועוד ישובים בצפון השומרון.

“אנחנו מתקדמים הלילה שלב משמעותי אחרי 17.5 שנים של מאבק. בכפר עציון לקח 19 שנה ואנחנו אחרי 17 שנים וחצי מתחילים את החזרה עד לבניית הישובים מחדש ותיקון העוול. דגל ישראל יחזור ויתנוסס מעל הישובים הבנויים”.

שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק: “זה יום גדול למדינת ישראל! היום אנחנו זוכים לממש את רעיון ‘חומש תחילה’ – הרעיון של השיבה לארץ האהובה שננטשה ולישובים שנעקרו והוחרבו. אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן – זה היה העקרון שהוביל אותנו לרעיון ‘חומש תחילה’, אותו אנו זוכים לממש היום.

“כשהגשתי את הצעת החוק הזו בימים שהיא נראתה הזויה וחסרת סיכוי, ידעתי שיום יגיע והיא תיכנס לספר החוקים של מדינת ישראל, כדי להתחיל למחוק מהספר הזה את הכתם המביש של תכנית ההתנתקות”.

ח”כ יולי אדלשטיין אמר: “17 שנים של ניסיונות, מאבק בלתי מתפשר ואמונה חזקה בצדקת הדרך התנקזו לרגע אחד בו מליאת הכנסת הצביעה בעד ביטול חוק ההתנתקות. מדינת ישראל התחילה הלילה את תהליך ההחלמה שלה מאסון הגירוש. ההיסטוריה הראתה וממשיכה להראות לנו כי כל אימת שנוותר על שטחי מולדת – נקבל טרור הולך וגובר. זוהי משוואה ברורה וידועה, עם תוצאות שלא משתנות אף פעם. זהו הצעד ראשון ומשמעותי לתיקון אמיתי ולביסוסה של ישראל בשטחי המולדת השייכים לה”.

ח”כ לימור סון הר מלך “זהו יום של שמחה אינסופית על התיקון ההיסטורי שעשינו כאן בכנסת. אחרי 18 שנים של גירוש, הרס ורדיפת כל מי שניסה לחזור לשטח הישובים שפונו ולתקן את העוול, היום הצהירה כנסת ישראל ברוב מובהק כי החוק שהיווה אות קלון לכולנו ורמס ברגל גסה אלפי אזרחים חלוצים – בטל ומבוטל.

“כעת אסור לנו לנוח על זרי הדפנה ולשקוע באופוריה, ועלינו להסתער כבר מחר על 2 המשימות הבאות שמונחות לפתחנו: הקמתם מחדש של ארבעת הישובים שפונו בצפון השומרון, ושיבה הביתה גם לחבל קטיף שננטש באיוולת איומה והפך לקן טרור.”

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף: “הצעת החוק לביטול ההתנתקות בצפון השומרון שעברה הלילה במליאה, היא תחילתו של עשיית צדק היסטורי ותיקון העוול שנעשה עם אותם אלפי יהודים שגורשו מבתיהם לפני 18 שנה. כיום ישנה הסכמה חוצת קהלים כי ההתנתקות היתה שגיאה חמורה ואנו משלמים עליה מחיר יקר. אני מברך את מגישי הצעת החוק על היוזמה הברוכה. ליהודים מותר להתגורר בכל רחבי ארץ ישראל”.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: “ביטולו של חוק הגירוש מצפון השומרון הוא תחילתו של תיקון עוול היסטורי ובשורה משמחת לעם ישראל ולהתיישבות ביו”ש. כמי שנלחם נגד הגירוש, אני גאה לקחת חלק בביטול החוק הזה, בהכשרת ישובים ביו”ש ובחזרת עם ישראל לכל חלקי ארצנו, נמשיך לגדול, להתפתח ולפרוח בכל מרחבי ארצנו. יו”ש מאז ולתמיד!

“גאה בחברתי ח”כ לימור סון הר מלך מעוצמה יהודית, שמסרה את נפשה על ההתיישבות היהודית בצפון השומרון, שכלה את בעלה שולי הי”ד ונפצעה קשה בעצמה, בפיגוע נתעב בחומש ומאז מובילה את המאבק לביטול חוק ההתנתקות והחזרה לצפון השומרון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות