סמוטריץ’ נאם עם מפת ‘ארץ ישראל השלמה’ מאחוריו – ובירדן התחרפנו

בנאומו בפריז אמר השר: "אין דבר כזה עם פלסטיני. אין היסטוריה פלסטינית, לא היה מלך פלסטיני" • הירדנים טוענים כי הצגת מפת ארץ ישראל השלמה היא "הפרה של הנורמות הבינלאומיות וחוזה השלום"
חרדים 10
כ"ז אדר התשפ"ג / 20.03.2023 17:54

משרד החוץ הירדני פרסם היום (שני) גינוי חריף בעקבות נאומו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ בפריז אתמול – כשלצידו על הבמה מפת “ארץ ישראל השלמה”.

ההשפעות המזיקות של המשקאות הממותקים: כל המספרים והנתונים

“בנאומו השתמש שר האוצר הישראלי במפה של ישראל שכוללת את גבולות הממלכה ההאשמית ושל השטחים הפלסטיניים הכבושים – פעולה מסיתה, פזיזה ובוטה, שמפרה את הנורמות הבין-לאומיות ואת הסכם השלום”, נכתב בהודעת הגינוי.

עוד נכתב בהודעה הירדנית: “מעשיו והצהרותיו של האדם רווי השנאה הזה מראים לעולם את היקף העוול ההיסטורי אליו חשוף העם הפלסטיני ואת הרצינות של האידיאולוגיה הגזענית והקיצונית שבה מחזיק השר הישראלי”.

דובר משרד החוץ הירדני סינאן מג’אלי אמר כי משרדו מגנה גם את “האמירות הגזעניות של השר הישראלי הקיצוני על אחינו הפלסטינים וזכות הקיום שלהם. המשרד קורא לקהילה הבינלאומית לגנות את המעשים והאמירות הקיצוניות והפרובוקטיביות, שמייצגות פגיעה בערכים ועקרונות הומניטריים”.

באירוע בפריז אמר סמוטריץ’: “אין דבר כזה עם פלסטיני. אין היסטוריה פלסטינית, לא היה מלך פלסטיני. גם בארמון האליזה ובבית הלבן צריכים לשמוע את האמת הזו”.

לדבריו ”העם הפלסטיני” זו המצאה של 100 השנים האחרונות.

סמוטריץ’ אמר באירוע לזכרו של ז’אק קופפר, שהיה בעבר יו”ר הליכוד העולמי: “סבא שלי שהיה דור 13 בירושלים הוא הפלסטיני האמיתי. סבתא שלי שנולדה במטולה לפני יותר ממאה שנה למשפחת חלוצים היא פלסטינית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות