“עוד פעם תגיד ‘פוליטיקה’ כשאני בבית חולים, אנתק את השיחה!”

יוסי דגן התראיין לחדשות 13 בעת שליווה את הזוג שטרן - שנפגעו בפיגוע בחווארה • המגיש טען כי דגן עושה שימוש פוליטי בעקבות הפיגוע, וראש המועצה האיזורית רתח: "התושבים שלי נורו עכשיו על הכביש, ואני אגן עליהם! מה פוליטיקה בזה? פוליטיקה זה לנסות לסגור לי את הפה עכשיו!"
חיים טוויל
כ"ז אדר התשפ"ג / 20.03.2023 14:29

דיוויד שטרן, בן 41,  נפצע אתמול באורח קשה לעיני אשתו רחל שלקתה בהתקף חרדה, כאשר נורה בראשו במרכז כפר חווארה. הוא מטופל ובאורח נס מצבו השתפר.

ההשפעות המזיקות של המשקאות הממותקים: כל המספרים והנתונים

מיד עם ההגעה לבית החולים בלינסון, קיים דגן ריאיון עם חדשות ערוץ 13. אלא שהריאיון הכואב, שנועד לעדכן במצבו של הפצוע,  כמעט והתפוצץ בשל הערת ביניים פוגענית של המראיין – שלא ניתן היה להבליג עליה.

בתחילה ביקש המגיש לשאול לשלום הפצוע, ועדכון על השתלשלות האירועים מצדו של דגן, ברגע שנודע לו על הפיגוע.

דגן תיאר כיצד מיהר לזירה והתייחס לכך שאותה הנקודה בחווארה הפכה לנקודת דמים בשני פיגועים בתוך חודש אחד. “במרכז מדינת ישראל אפשר לראות שוב ושוב אזרחים יהודים של מדינת ישראל ולברוח, כי אין מחסומים, שלא אוספים את הנשקים, כשאין הרתעה היא בלתי נסבלת”.

דגן ניצל את הבמה כדי לומר שני דברים: “אחד – שיהיה ברור ההתיישבות בשומרון לא תישבר גם אם נצטרך ללעוס את הסלעים, אנחנו נלעס אותם ואנחנו נבנה את ארץ ישראל שלנו! ולא נפחד לעולם מהברברים האלו. ולממשלה אני אומר – העם מצפה מכם, העם דורש מכם לשינוי, אני דורש מראש הממשלה, משר הביטחון ומכל החברים בממשלה…”

בשלב זה המגיש קטע את דברי דגן באמירה פוגעת: “יוסי, אנחנו מאד-מאד קרובים לפיגוע, אני מנסה שלא נעשה יותר מדי פוליטיקה בדקות האלה”.

דגן זעם והטיח במגיש: “אם אתה עוד פעם אחת תגיד פוליטיקה, כשאני עומד בבית חולים עם תושבים שלי שהם שותתי דם אני אנתק את השיחה”.

דגן הוסיף: “זה לא פוליטיקה, זה חיי אדם של התושבים שלי. למה אתה אומר פוליטיקה? התושבים שלי נורו עכשיו על הכביש, ואני צריך להגן עליהם! אני דורש מהממשלה לאסוף את הנשקים, מה פוליטיקה בזה? אין פה שום פוליטיקה, פוליטיקה זה לנסות לסגור לי את הפה עכשיו! אז אני לא עושה פוליטיקה אני מגן על התושבים שלי”.

המגיש חזר בו מאמירתו וביקש מדגן לציין כיצד נכון לפעול ברגעים שלאחר הפיגוע.

“אם אנחנו לא רוצים שנדבר שוב בנסיבות כאלה”, דגן השיב, “צריך קודם כל לסגור את המחסומים הביטחוניים בחזרה, פתחו אותם בגלל ארצות הברית, צריך לסגור אותם חזרה ולאסוף את הנשקים”.

דגן הדגיש: “הכי חשוב, צריך לצאת למבצע התקפי נגד הרשות הפלסטינית שאבו מאזן ייפחד, שהמחבלים האלה ייפחדו, לא שאנחנו נפחד”.

עם תום הריאיון חזר דגן לשהות עם הפצוע ומשפחתו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות