בערב: זה הפיילוט של סילמן לרחצה נפרדת במעיינות רשות הטבע והגנים

הפיילוט של השרה להגנת הסביבה, שיפעל רק בחודשי הקיץ הקרובים, מציע פתרון לשילוב האוכלוסייה החרדית - מבלי לפגוע בכלל הנופשים • הרעיון: ההפרדה תתאפשר רק לאחר שעות הפעילות של המעיינות - בשעות הערב • השרה סילמן: "משאבי הטבע שייכים לכולם, גם למגזר החרדי"
חרדים 10
כ"ז אדר התשפ"ג / 20.03.2023 10:57

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, מגבשת פיילוט מטעם משרדה לרחצה נפרדת במעיינות רשות הטבע והגנים. בשלב הראשון הוא יחל לפעול בחודשי הקיץ הקרובים.

ההשפעות המזיקות של המשקאות הממותקים: כל המספרים והנתונים

לפי דיווח של אמיר אטינגר ב’ישראל היום’, במסגרת הפיילוט תתאפשר רחצה נפרדת רק בשני מעיינות: בדרום – עין צוקים הסמוך לים המלח; ובצפון – בגן השלושה (הסחנה) הסמוך לבית שאן.

על פי מתווה הפיילוט, ההפרדה  תתאפשר רק לאחר שעות הרחצה בשני המעיינות, כדי לא לפגוע בזמני הרחצה של החברה הכללית.

רוב אתרי רשות הטבע והגנים נסגרים כיום בשעה 17:00, וסילמן מתכננת להפעיל את הרחצה הנפרדת רק לאחר מכן – מהשעה 18:00 עד 21:00 או עד 22:00.

המהלך של סילמן בא בהמשך להצעת החוק של ח”כ משה גפני, שבה ביקש לעגן בחקיקה 15% משעות הפעילות לרחצה נפרדת.

כאמור, סילמן מבקשת בפיילוט לתת מענה לאוכלוסייה החרדית – אך מעבר לשעות הפעילות, מטעם משרד הגנת הסביבה יחד עם רשות הטבע והגנים.

בעבר היה כבר פיילוט לרחצה נפרדת, שהופעל בתוך שעות הפעילות של מעיין עין צוקים, אולם הוא נפסל על ידי משרד המשפטים בטענה שהוא גורם לאפליה. גם השרה הקודמת, תמר זנדברג, התנגדה לקידום פיילוט לרחצה נפרדת בחלק מהמעיינות.

השרה להגנת הסביבה עידית סילמן: “משאבי הטבע שייכים לכולם. לכן, כחלק מהמדיניות עם כניסתי למשרד, שמנו דגש על יצירתיות ועל מציאת הפתרונות והדרכים להנגשת אתרי הטבע והשטחים הציבוריים לכלל הציבורים בישראל, ובכללם גם המגזר החרדי.

“הפיילוט שאותו אנו מעוניינים לבחון בקיץ הקרוב יפעל מעבר לזמני הביקור, ויאפשר גם לציבורים נוספים ליהנות מגישה למשאבי הטבע והמעיינות שאליהם לא נכנסו עד היום בשל אורח חייהם, וכל זאת מבלי לפגוע בשעות הפעילות של כלל האוכלוסייה”.

התכנית החדשה זכתה לתגובות רבות הן מצד האופוזיציה המבקרת אותה והן מצד תומכיה במגזר החרדי-דתי.

אורי מקלב, סגן השר לפיתוח חרדי במשרד רה”מ והתחבורה, אמר לרדיו קול ברמה: “זו דרישה צודקת ומינימלית, זה דבר חשוב מאוד – ולא על חשבון אף אחד. יש ציבור גדול מאוד שאין דבר אלמנטרי יותר מלתת לו את האפשרות ליהנות בחמישית מהזמן שיש לכלל הציבור. לציבור החרדי היום אין את האפשרות לצאת ולהנות במקומות הללו, אין מספיק חופי ים נפרדים בארץ וגם כאשר העלנו את זה בהסכם הקואליציוני היה מי שהסיט עם זה מתוך הקואליציה מניעים לא טהורים. הם לא ראו נגד עיניהם את האמא שנוסעת שעה וחצי באוטובוס עם ילדיה לחוף היום והוא סגור עקב עומס מבקרים”.

שי גליק, מנכ”ל בצלמו: “אני מברך על החלטת השרה סילמן. כמו שחזרנו ואמרנו גם לציבור הדתי והחרדי והערבי יש זכויות אדם וגם להם מגיע לקבל חלק לקבל ממשאבי הטבע. הפיילוט לא יפגע באף אחד אלא רק יגדיל את העוגה. נמשיך ונפעל למען זכויות כלל אזרחי ישראל והציבור הדתי והחרדי בפרט”.

חברת הכנסת יוליה מלינובסקי מסיעת ישראל ביתנו אמרה על סילמן:  “השרה ‘שהייתה בסדר עד הסוף’ השתלבה יפה בממשלה הקיצונית והמשיחית ומיישרת קו עם גפני. הפרדה מגדרית בגנים הלאומיים היא המשך של ההפרדה בין נשים וגברים באוטובוסים ובמקומות אחרים והיא עוד צעד בדרך למדינת הלכה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות