למעלה מ-100 רופאים בוחנים עליה – וזה מה שהשר הצעיר ביקש מהם

השר יצחק וסרלאוף בכנס בניו ג'רזי להעלאת אנשי רפואה להשתקע בנגב ובגליל: "אני מזמין אתכם להצטרף להצלחה. הצלחתכם, הצלחתנו, הצלחת מדינת ישראל"
נתן פרל
כ"ז אדר התשפ"ג / 20.03.2023 01:05

.על רקע המחסור ההולך וגדל ברופאים בישראל: ארגון “נפש בנפש” קיים את אירוע ה-MedEx השנתי, בהשתתפות שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף, ח”כ מיכאל ביטון, וצמרת מערכת הבריאות, לצד למעלה מ-100 רופאים מצפון אמריקה הבוחנים עלייה לישראל בקרוב.

מטרת הכנס היא לסייע לאנשי רפואה המעוניינים לעלות ארצה, לנחות בישראל כשבידם רישיון תעסוקה ומקום עבודה מובטח במערכת הבריאות.

השר וסרלאוף הסתובב בין דוכני ההסברה בכנס, שוחח עם אנשי הרפואה ועודדם לעלות ארצה ולהשתקע בנגב ובגליל, כדי להעלות את רמת שירותי הרפואה בנגב ובגליל.

השר  יצחק וסרלאוף: “פרויקט העלאת אנשי רפואה, בפרט לנגב ולגליל הוא הציונות המתחדשת של ימינו והוא זריקת מרץ של ממש לאיכות הרפואה באזורים אלו.

הפרויקט מהווה חלק מקידום איכות החיים והחוסן הלאומי בנגב ובגליל, נושא המצוי בליבת העשייה של המשרד בראשותי ומהווה הזדמנות לעולים להיקלט בקהילות חזקות ותומכות, תוך אפשרויות להתקדמות מקצועית ותעסוקתית”.

נאומו המלא בכנס:

ידידי ח”כ מיכאל ביטון – יו”ר הוועדה המיוחדת לחיזוק ופיתוח הנגב והגליל בכנסת,  גלעד ארדן – שגריר ישראל באו”ם, טוני גילברט – מייסד ויו”ר נפש בנפש, הרב יהושע פס – מייסד ומנכ”ל נפש בנפש, אביחי כהנא – מנכ”ל משרד העלייה והקליטה, ד”ר ספי מנדלביץ – משנה למנכ”ל משרד הבריאות, מכובדי כולם.

אני נרגש מאוד להיות כאן אתכם היום, לעמוד בחלל אחד עם קבוצת אנשים, שהולכים לקיים בגופם ממש את המעשה הציוני הנעלה ביותר – עליה לארץ ישראל.

נולדתי וגדלתי בישראל, וכך גם הורי, אבל הסבים שלי מצד אבי עלו ארצה אחרי שברחו מפולניה רגע לפני שגרמניה כבשה אותה. הם בחרו להתיישב בעכו שלחוף הים התיכון. סבי וסבתי מצד אימי עלו מתוניסיה לארץ ישראל מתוך ציונות ואהבת תורה, והתיישבו בצפת שבגליל העליון.

אנחנו, הדור שנולד בארץ במציאות של מדינה משגשגת, רואים בעצמנו ציונים, אבל למעשה לא נאלצנו להקריב כמעט דבר בשביל הציונות שלנו. נכון התגייסנו לצבא. גם אני זכיתי לשרת שירות קרבי בגולני, אבל מלבד זו, נולדנו למציאות שבה הבית הפרטי שלנו שזור תוך ביתנו הלאומי. לא זכינו לקיים את הצו “לך לך מארצך וממולדתך ומבית אביך”.

כאן בקהל, לעומת זאת, יושבים נשים ואנשים שעומדים להשאיר מאחוריהם משפחה, בית, שפה, קריירה, ולצאת לדרך חדשה בארץ אחרת. אני הקטן, גם במעשים וגם בגיל, כצעיר שרי ישראל וכצעיר חברי הכנסת, נושא אליכם עיניים בהערצה ובהשתאות. אתם עומדים לעשות מעשה אמיץ, של ניתוק מכל הנוח והמוכר, לאתחל את החיים מחדש, להתמודד עם קשיים וייסורים, הכל כדי להעניק לילדכם, לדור הבא, את הזכות האדירה לגדול במציאות שבה הבית הפרטי והבית הלאומי חד הם.

כרופאים וכרופאות כולכם אנשי נתינה, שבחרו להשקיע את חייהם במעשה הנאצל ביותר, הצלת חיים והבאת מזור לבני אדם. לכן המעשה הציוני שלכם יהיה משובח במיוחד, כי אתם מגיעים למדינת ישראל, לא משום שאתם זקוקים למקלט או לפרנסה, אלא מתוך רצון עז לתרום לה.

מדינת ישראל זקוקה לכם. שיעור הרופאים בישראל עמד בשנת 2022 על 3.3 רופאים לאלף נפש. נמוך מהממוצע ב-oecd העומד על 3.6 רופאים לאלף נפש. בשל הזדקנות הרופאים בישראל ואי הכשרה מספקת של סטודנטים לרפואה, המחסור ברופאים בישראל עלול להחמיר בשנים הבאות.

כבר כיום בתוך ישראל ישנם אזורי פריפריה שמשוועים לרופאים ונמצאים על סף משבר בריאותי. כך למשל תושבי הדרום נאלצים להסתפק ב-2.1 רופאים לאלף נפש, לעומת 5.3 בתל אביב. בפריפריה יש פחות תורים זמינים, ומחסור במיטות אשפוז. את המציאות הזו אנו מבקשים לתקן.

כשר לפיתוח הנגב והגליל, אני מרשה לעצמי לפנות אליכם ולבקש ממכם להשביח עוד יותר את המעשה הציוני והתרומה האנושית שלכם, ולהתיישב דווקא בנגב ובגליל.

ההתיישבות בנגב ובגליל היא היום הציונות החדשה. במהלך השנים מדינת ישראל בנתה והפריחה את השממה, יישבה את חבלי הארץ לכל מרחביהם, ועוד היד נטויה. כעת השלב הבא הוא לעלות את איכות החיים, להשביח את רמת החינוך, להרחיב את התעסוקה להעלות את גובה ההשתכרות, לקדם מנועי צמיחה, לשפר את רמת תרבות הפנאי ואפשרויות הבילוי, וכן, גם להעלות את רמת הבריאות והרפואה ולצמצם את הפערים. אך המשימה הנוספת והעיקרית היא, להפוך את הנגב והגליל למרכזים עצמאיים, שבהם נמצאים כלל השירותים. מרכזים שאינם נסמכים על המרכז לקבלת שירותים.

המטרה היא שאדם לא יאלץ להגיע לתל אביב או לירושלים לקבלת שום שירות, מפני שבאזור מגוריו תהיה תעסוקה איכותית, חינוך, השכלה גבוהה ובריאות ברמה הגבוהה ביותר. המטרה היא ששום ילד לא יאלץ לנסוע משך שלש שעות על מנת לקבל טיפול כימותרפי או מענה שיקומי כזה או אחר. בשביל זה אנחנו זקוקים לכם.

המשרד בראשו אני עומד, לא מתכוון לעודד רק במילים את אנשי הרפואה להתיישב בפריפריה, אלא במעשים ממש. אנחנו מתכננים להשקיע מיליוני שקלים בפרויקט לעידוד ההתיישבות בנגב ובגליל בכלל, בדגש על העלאת רופאים מארה”ב לישראל. התוכניות כבר קיימות וכעת רק מחכות לאישורן הסופי. המטרה שלנו כמשרד היא להעניק לכם ליווי אישי, מעטפת כוללת, על מנת שתוכלו להתאקלם בצורה הטובה ביותר בישראל, כולל דאגה להשמה בעבודה הולמת.

אני מזמין אתכם ללכת בדרכיו של אברהם אבינו שלא רק קיים את הצו “לך לך”, אלא בחר להתיישב בנגב, בבאר שבע. אני מזמין אתכם להתחבר להיסטוריה שלנו כעם, אל התנאים, האמוראים והמקובלים שחיו ופעלו בגליל. אל טבריה וצפת, שתים מתוך ארבעת ערי הקודש, שלא פסקה בהן התיישבות היהודית מאז חורבן הבית.

אני מזמין אתכם להמשיך את המעשה הציוני של העלייה הראשונה והשנייה, שכבר בראשית הציונות הבינו שהתיישבות בנגב ובגליל תקבע את גבולות הארץ. אני מזמין אתכם לבנות את ביתכם בנוף בראשית, לחיות בתוך תמונה, להיות חלק מהיופי של הכנרת, הר מירון, הגולן, והחרמון, ים המלח והמכתשים, מוקדי תיירות ונופש ברמה בינלאומית.

הנגב והגליל עוברים מהפכה גדולה בתנופת הבנייה, בפיתוח מסחר ותעשייה, בחינוך, ובבריאות. בנגב ובגליל יש מוסדות בריאות, ובתי חולים מודרניים בעלי מכשור רפואי מתקדם. בחלקם מדובר בבתי החולים אוניברסיטאיים, בעלי צוות רפואי מעולה ומוביל אשר מכשירים את הדור הבא של הרופאים בישראל. בכל בתי החולים יש מכוני מחקר וטיפול מובילים, שנמצאים במגמת התפתחות מתמדת. זאת לצד מערכת הבריאות בקהילה, קופות החולים ומרכזים רפואיים קטנים יותר, המעניקים שירות רפואי ציבורי כמסורת מערכת הבריאות המעולה של מדינת ישראל. אני מזמין אתכם להצטרף להצלחה. הצלחתכם, הצלחתנו, הצלחת מדינת ישראל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות