“לא הזמן להתקפל”: מתווה רוטמן החדש מרגיז ח”כים בקואליציה

באופוזיציה ובקואליציה מיהרו לדחות את המתווה החדש של רוטמן • ח"כ דודי אמסלם: "הציבור שבחר בנו מצפה לשינוי מהותי! לא נתמוך בפארסה הזו, נקודה!" • ח"כ בליכוד: "שמענו ולא האמנו, על זה המדינה בשיגעון כבר חודשיים?!" • סמוטריץ': "קצת סבלנות, שמחה לא עושה שום דבר לבד"
אריה ריבקינד
כ"ז אדר התשפ"ג / 19.03.2023 23:45

לאחר שיו”ר ועדת החוקה, ח”כ שמחה רוטמן, הציג את הצעת ה’ריכוך’ שלו לשיטת בחירת השופטים לבית המשפט העליון – הוא גרר זעם מצד שני צידי המפה הפוליטית.

ההשפעות המזיקות של המשקאות הממותקים: כל המספרים והנתונים

חבריו של רוטמן לקואליציה, מיהרו להביע את התנגדותם בגלוי למתווה שהציג בוועדה.

ח”כ דודי אמסלם צייץ: “שמחה ידידי, זה לא הזמן להתקפל או לוותר! לא בשביל זה ניצחנו בבחירות – הציבור שבחר בנו מצפה לשינוי מהותי! לא נתמוך בפארסה הזו, נקודה!”.

חברת הכנסת טלי גוטליב יצאה מכליה בקבוצת סיעת הליכוד – ותקפה את רוטמן: “חברים יקרים מה נסגר?? אנחנו מפלגת שלטון ורוטמן מציע מה שבא לו בוועדת חוקה?? אני לא בובה ולא פיון בוועדה הזו. רוטמן ניהל את הוועדה חודשיים ובסופו של דבר נכנע ונחלש באופן מביש. אני לא מגיעה יותר לוועדת חוקה בדיוני הרפורמה. אני נחרדת מגילוי החולשה של רוטמן. על מה נאבקנו אם לא על רוב בוועדה למינוי שופטים? תסלחו לי, אני פשוט מתביישת, זו נסיגה וכניעה לבושת כולנו”.

ח”כ משה סעדה, תקף גם הוא את המתווה של רוטמן. “לא השתתפתי במשך חודשיים בדיונים הממושכים של ועדת חוקה, כדי לסיים עם מתווה שירוקן למעשה את הרפורמה מתוכן”, כתב בעמוד הטוויטר שלו. “אם היא אכן נכונה, אז ההצעה שפורסמה מנציחה את המצב הקיים ומונעת את התיקון לו ייחלנו במערכת המשפט”.

ח”כ נוסף בליכוד תקף את רוטמן, ואמר ל’ישראל היום’: “שמענו ולא האמנו, על זה המדינה בשיגעון כבר חודשיים?! על מינוי שני שופטים ואז שוב להחזיר את הכח בידיים של השופטים?! אז על מה הייתה כל המהומה? לא מצליחים להבין מה רוטמן עושה פה”.

יו”ר מפלגתו של רוטמן, יו”ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ’ גיבה את חבר הכנסת וכתב בקבוצת וואסטפ של פעילי הציונות הדתית: “חברים, קצת סבלנות. אין עוד מה להסביר. בכל מקרה שמחה לא עושה שום דבר לבד. הכל מתואם עם יריב ועם ראשי הקואליציה”.

לפי ההצעה החדשה של יו”ר ועדת חוקה שמחה רוטמן, הוועדה למינוי תכלול 3 שופטים מכהנים, שלושה שרים, שלושה ח”כים מהקואליציה ושני ח”כים מהאופוזיציה. הרוב הנדרש למינוי שופטים יהיה רוב רגיל  לשני המינויים הראשונים, אך החל מהמינוי השלישי יידרש לקואליציה רוב יחד עם נציגי האופוזיציה והשופטים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בקיצור אין חדש והימין ממשיך לאכזב
    20/03/2023 07:42
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. אתב פחדן עם שרובו אתכם ואתה וביבי נבהלים כל הזמן
    מדהים כמה שאתם פחדנים