ניר ברקת: שילוב החרדים בהצלחה בשוק התעסוקה – משימה לאומית

שר הכלכלה ניר ברקת בכנס המכון החרדי למחקרי מדיניות: "החזון שלי - שני מיליון ישראלים בענף ההייטק תוך 20 שנה, החרדים צריכים להיות שותפים לכך"
אריה ריבקינד
כ"ו אדר התשפ"ג / 19.03.2023 21:10

שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת השתתף היום (ראשון) בכנס המכון החרדי למחקרי מדיניות “מדיניות מול מציאות” – שעסק בתקציב המדינה 2023 בראי החברה החרדית.

ההשפעות המזיקות של המשקאות הממותקים: כל המספרים והנתונים

בנאומו פרש השר ברקת את חזונו הכלכלי למדינת ישראל והדגיש כי שילוב של המגזר החרדי בשוק התעסוקה העכשווי והעתידי הוא משימה לאומית.

השר ברקת אמר: “אם אני מסתכל 20 שנה קדימה אני ארצה לראות 25% מכוח העבודה בישראל בענף ההייטק, שזה יהיה כ-2 מיליון איש”.

בהמשך התייחס לחשיבות שילוב הציבור החרדי בהייטק והבהיר, כי לתפיסתו המגזר הפרטי צריך להיות אחראי על הכשרתם לשוק העבודה. “הטובים ביותר בעשייה זה המגזר הפרטי, אחריהם השלטון המקומי ובמקום האחרון נמצאת ממשלת ישראל”, הסביר. “ככל שנוכל להעביר יותר אחריות למגזר הפרטי מצבנו יהיה יותר טוב.

“השאיפה שלי שאנשי עסקים במדינת ישראל יקחו אחריות מלאה על כל נושא הכשרת העובדים – לעניין הזה אני מעריך שכמעט אין מגבלת תקציב”.

ברקת סיכם את נאומו: “אני רואה משימה לאומית בהצלחה של המגזר החרדי בהשתלבות בעולם התעסוקה של היום ומחר. ראו בי שותף קודם כל לתכנון, וכמובן אחרי זה לביצוע. משרד הכלכלה והתעשייה יעמוד לרשותכם לכל אתגר שתציבו בפנינו – כי אין לנו ברירה אלא להצליח”.

מנכ”ל המכון החרדי למחקרי מדיניות, אודי בן-דרור, התייחס לתקציב המדינה שצפוי להגיע להצבעה במליאת הכנסת בקריאה ראשונה ביום חמישי הקרוב – ואמר: “לצערי תקציב המדינה כפי שהוא כרגע חסר בשורה ממשית לציבור החרדי בהיבטי הדיור, החינוך והתעסוקה. היה לממשלה זמן להיערך לזה וחבל שזה לא נעשה. אני מקווה שבהמשך הדיונים על התקציב הנוכחי ובתקציב הבא יקדישו לכך יותר זמן, מחשבה ומשאבים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות