גיס הפצוע: “היה פה נס גדול, תפקד בקור רוח” • דגן: “הוא גיבור חיל!”

דיוויד שטרן, תושב איתמר, אזרח אמריקני, מאמן כיתות הכוננות בשומרון, נורה יחד עם אשתו בכביש הראשי בחווארה • יוסי דגן: "גם כשנפצע, כולל בראשו, לא איבד את העשתונות, שלף את הנשק שלו והשיב באש" • גיסו: "הוא לוחם מיומן ותפקד בקור רוח. פעל בנחישות וצריך גם להודות לה'"
חיים טוויל
כ"ו אדר התשפ"ג / 19.03.2023 18:08

הפצוע בפיגוע הירי בחווארה אחר הצהרים (ראשון) הוא דיוויד שטרן, תושב איתמר, אזרח אמריקני, מאמן כיתות הכוננות בשומרון.

ההשפעות המזיקות של המשקאות הממותקים: כל המספרים והנתונים

שטרן, חייל לשעבר במארינס – חיל הנחתים של ארה”ב – נורה כאשר נסע יחד עם אשתו בכביש הראשי בחווארה שבשומרון ונפצע באורח בינוני-קשה. אשתו, גם היא אזרחית ארה”ב, נפצעה באורח קל.

שטרן, שנפגע בראשו ובכתף, שלף את נשקו האישי, למרות שנפצע, והצליח לירות שני קליעים לעבר המחבל. הוא גם דאג לעצמו לחוסם עורקים.

ד”ר ערן רוטמן, מנהל בית החולים בילינסון, עדכן על מצבו של שטרן: “הפצוע הובא במצב בינוני בהכרה מלאה, הרדמנו אותו כדי להקל על כאביו, מצבו יציב. לא נשקפת סכנה לחייו. כאשר הוא הגיע לכאן, הפגיעה באזור הראש התבררה כפחות חמורה ממה שדווח מהשטח. היה כאן נס גדול”.

שלמה בלס, גיסו של שטרן, התייחס לפיגוע בשיחה עם כתבים בבית החולים בילינסון: “היה פה נס גדול. שילוב של סיעתא דשמיא של דוד שתפעל את האירוע באופן ראוי לציון. הוא לוחם. אנחנו מקווים שהחדשות הרפואיות ימשיכו להיות חיוביות. הוא לוחם מיומן ותפקד בקור רוח ברגע האמת. הוא פעל בנחישות וצריך גם להודות לה'”.

המשפחה ביקשה להתפלל לרפואתו: אלכסנדר דויד דוב בן נעכא רחל.

המחבל, לית’ נצאר, בן 28 מהכפר מאדמא, נמלט ונתפס אחרי זמן קצר בבניין בחווארה בידי גששים מחטיבת שומרון, לוחמי סיירת גולני ובידי כוח מילואים מגדוד 9213, כשמצבו קשה.

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, שיבח את שטרן. “התושב שנפצע מהירי הוא יהודי גיבור חיל, פאר ההתיישבות בשומרון!”, אמר דגן. “גם כשנפצע, כולל בראשו מהירי בחווארה כשאשתו לידו, לא איבד את העשתונות, שלף את הנשק שלו והשיב באש – ואולי זה היה אחד הדברים שהצילו את החיים שלהם”.

דגן הוסיף: “היה לו נס גדול. מטופל בבית החולים בילינסון בצורה נפלאה על ידי הצוות הרפואי וכולנו נמצאים כאן. הוא כרגע בעיצומן של הבדיקות. אנו מתפללים לרפואתו ומתחזקים מהם”.

ראש המועצה הדגיש: “כולנו מצפים מהממשלה להפוך את המשוואה ולהעביר את הכדור לצד השני. להורות לצה”ל לצאת למבצע צבאי הערב, להחזיר את המחסומים, לאסוף את הנשק, לתקוף את תשתיות הטרור של המחבל אבו מאזן. אנחנו לא נשבר לעולם מהטרור של הרשות הפלסטינית”.

ח”כ צבי סוכות כתב בחשבון הטוויטר שלו: “אני מכיר את הפצוע שנים ארוכות. מדובר בחבר יקר, לוחם מקצוען וקר רוח ברמות הכי גבוהות שיש. אחרי מקבץ ישיר אליו הוא הצליח להשיב אש, לפגוע במחבל ולטפל בעצמו. קרה פה נס”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות