יהודי נפצע קשה בראשו בפיגוע ירי בחווארה – וירה במחבל מנשקו

דוד שטרן נפצע קשה בראשו - והשיב באש עם נשקו • לפי עדי ראייה, המחבל התקרב לרכב, פתח באש מטווח אפס - וירה 21 קליעים • לאחר הירי השאיר את הרובה מסוג קרלו סמוך לרכב - ונמלט • לאחר מרדף המחבל הפצוע אותר ונעצר • אשת הפצוע: "זה ממש נס גלוי. הוא יהיה בסדר"
חיים טוויל
כ"ו אדר התשפ"ג / 19.03.2023 16:21

דויד שטרן, תושב איתמר, נפצע קשה ורעייתו נפצעה קל בפיגוע ירי אחר הצהרים (ראשון) בכפר חווארה – כ-100 מטר ממקום הרצח של האחים הלל ויגל יניב הי”ד.

ההשפעות המזיקות של המשקאות הממותקים: כל המספרים והנתונים

כוחות הצלה, בסיוע כוח רפואה של צה”ל, טיפלו בשטרן שנפצע באורח קשה ובאישתו שלקתה בחרדה, ופינו אותם אל המרכז הרפואי בילינסון בפתח תקווה.

ד”ר שחף שיבר, מנהלת חדר המיון בבילינסון, עדכנה במצבו של הפצוע: “לחדר הטראומה של בית החולים הגיע פצוע אחד במצב קשה. כרגע אנחנו מעריכים אותו ומטפלים בו, מנסים לייצב את מצבו. האישה שהייתה איתו ברכב לא נפגעה והיא ממתינה לו ליד חדר ההלם. הוא סובל מפגיעות ירי בראש ובכתף”.

מאוחר יותר עדכן בית החולים, כי מצבו של פצוע הפיגוע בחווארה מוגדר בינוני עד קשה והוא מורדם ומונשם.

לאחר כמה שעות סיפרה אשתו מבית החולים: “ירו לו ביד וגם בגולגולת, והוא מורדם ומונשם. הסי.טי יצא תקין, זה ממש נס גלוי. ברוך השם, הוא יהיה בסדר”.

המשפחה ביקשה להתפלל לרפואתו: אלכסנדר דויד דוב בן נעכא רחל.

לפי עדי ראייה, המחבל צעד ברחוב, התקרב לרכב ישראלי, פתח באש מטווח אפס – וירה 21 קליעים ברכב. לאחר הירי, המחבל השאיר את נשקו – רובה מסוג קרלו – סמוך לרכב, לאחר שנתקל במעצור, ונמלט מהמקום.

שטרן המשיך בנסיעה עד לצומת עינבוס, שם חבר לכוחות צה”ל.

מחקירה ראשונית עלה, כי לאחר שנורה, שטרן, המשמש כמאמן כיתות הכוננות בשומרון ובעבר שירת בחיל הנחתים האמריקני, טען את נשקו – והצליח לירות שני כדורים שפגעו במחבל. הוא גם דאג לעצמו לחוסם עורקים.

המחבל נמלט ונתפס על ידי  כוחות צה”ל שפתחו במרדף אחרי המחבל, לאחר שגששים מחטמ”ר שומרון איתרו אותו באחד הבניינים בחווארה כשהוא פצוע קשה.

לפי צה”ל, גם לוחם שזיהה את הפיגוע ביצע ירי לעבר המחבל. “מחבל ירה לעבר כלי רכב ישראלי ופגע בשני אזרחים. הפיגוע התרחש בצומת עינבוס בכפר חווארה שבשומרון. לוחמי צה״ל והאזרח שנפגע, ירו לעבר המחבל ופגעו בו, המחבל נמלט.

“לאחר מרדף וסריקות במרחב, לוחמי צה״ל איתרו את המחבל הפצוע ועצרו אותו. הלוחמים החרימו את הנשק ששימש את המחבל לביצוע הפיגוע. המחבל הועבר להמשך חקירת כוחות הביטחון”.

המחבל שביצע את הפיגוע: לית’ נצאר בן 28, תושב הכפר מדמא.

מתיעוד מהזירה, נראית כל שמשת המכונית הקדמית מנוקבת מכדורים מול מקום מושבו של הנהג.

חובש בכיר במד”א משה מאיר שמעון: “חברנו עם הרכב בכיכר עינאבוס יחד עם כוח רפואה של הצבא. הענקנו טיפול רפואי לגבר בשנות ה-30 שנפצע באורח קשה מירי בפלג גופו העליון ולאישה שלקתה בחרדה. העברנו אותם במהירות לאמבולנסים ופינינו אותם לבית החולים כשמצבו של הגבר קשה”.

עם היוודע דבר הפיגוע, תועדו אזרחי שכם חוגגים תוך קריאות “אללה אכבר” וצפירות שמחה.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן שהגיע לזירת פיגוע הירי בחווארה קרא לממשלה להגיב ביד קשה. “הממשלה צריכה להפוך שולחן ולהפסיק להתנהל כמו הממשלה הקודמת שהפקירה את הביטחון בחוסר המעש שלה. אני קורא ודורש מראש הממשלה, משר הביטחון ומכל השרים בממשלה: תורו לצה”ל לצאת למבצע צבאי נגד הרשות הפלסטינית הטרוריסטית. תחזירו את המחסומים ותאספו את הנשקים. אנחנו לא נקבל ולא נסכים למצב בו דם יהודי ממשיך להישפך בשומרון במרכז מדינת ישראל”.

הוא הוסיף: “אני אומר למחבלים הברברים ברשות הפלסטינית – לעולם לא תשברו את המתיישבים בשומרון”.

ב-26 בפברואר נרצחו בפיגוע ירי סמוך לחווארה האחים הלל מנחם ויגל יעקב יניב הי”ד, בני 21 ו-20. מחבל חמוש באקדח ירה בשניים, תושבי הר ברכה שבשומרון, מטווח אפס, כשהיו במכונית בדרכם מהר ברכה לישיבות בהן הם לומדים.

המחבל חוסל כעבור 10 ימים – בחג הפורים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות