הצעת הפשרה המפתיעה של ח”כ שמחה רוטמן ברפורמה המשפטית

לקראת קריאה שנייה ושלישית: יו"ר ועדת חוקה הציע לשנות את הצעת החוק לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים • לפי ההצעה, יהיו שתי ועדות לבחירת שופטים שיהיו זהות בהרכבן למעט הרכב השופטים - בהתאם לערכאות השונות
אריה ריבקינד
כ"ו אדר התשפ"ג / 19.03.2023 12:34

לאחר שדחתה את מתווה הנשיא: הקואליציה ממשיכה היום (ראשון) לדון בשני סעיפים מרכזיים ברפורמה, ותכין אותם לקריאה שנייה ושלישית במליאה.

ההשפעות המזיקות של המשקאות הממותקים: כל המספרים והנתונים

ועדת החוקה, בראשות חבר הכנסת שמחה רוטמן, ממשיכה לדון ב”הצעת חוק-יסוד: השפיטה”, לפיה  לבג”ץ לא תהיה אפשרות לדון בתוקפם של חוקי יסוד, ותכין אותה לקריאה שנייה ושלישית במליאה.

כמו כן, הוועדה תדון בחוק הכי חשוב  של הרפורמה המשפטית, כאשר תכין לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים.

במהלך הדיון, הציע ח”כ שמחה רוטמן כי יהיו שתי ועדות לבחירת שופטים שיהיו זהות בהרכבן למעט הרכב השופטים בהתאם לערכאות השונות.

רוטמן אמר כי הוא מקבל את הביקורת שנשמעה בנושא ומציע כי לגבי בית משפט העליון, ההרכב יישאר כמו היום: שלושה שופטי עליון – הנשיא ושני שופטי עליון שיבחרו על ידי חבר שופטיו.

לגבי הערכאות הנמוכות – בהרכב הוועדה יהיו נשיא העליון, נשיא מחוזי שייבחר על ידי נשיאי המחוזי, ונשיא שלום שיבחר על ידי נשיאי השלום.

“אני מקבל את החששות בדבר השתלטות פוליטית על מינוי השופטים אך המציאות הנוכחית של וטו לשופטים הביאה אותנו למציאות גרועה בהרבה. אנחנו נוביל שינוי שיהיה מאוזן. אני חושב שהדבר הנכון הוא להיענות לביקורת”, אמר. “ככל שאנחנו נותנים ליותר אינטרסים ודעות להיות סביב השולחן אנחנו מטייבים את התהליך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות