היועמ”ש נגד חלק ממתווה הנשיא: לא מוכנים להכשיר מינוי דרעי לשר

שניים מהמשנים של היועמ"שית בשיחות עם גורמים משפטיים: החלקים במתווה הנשיא שמכשיר את מינויו של דרעי לשר הם ניצול לרעה של סמכויות הכנסת • הייעוץ המשפטי לממשלה הביע התנגדות ל"חוק דרעי 2" - ומתנגד באותה מידה לחלקים במתווה שמאפשרים זאת
חרדים 10
כ"ו אדר התשפ"ג / 19.03.2023 09:58

שניים מהמשנים של היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה קיימו בימים האחרונים שיחות עם גורמים משפטיים – ובהן הביעו התנגדות לחלקים במתווה הפשרה של הנשיא יצחק הרצוג לרפורמה המשפטית. כך דווח הבוקר (ראשון) ברשת ב’.

ההשפעות המזיקות של המשקאות הממותקים: כל המספרים והנתונים

על פי הדיווח, עיקר ההתנגדות נוגע לחלקים שיאפשרו את חזרתו של יו”ר ש”ס אריה דרעי לשולחן הממשלה – נושא שהיועצת המשפטית כבר הבהירה את התנגדותה לו בעבר.

באותן שיחות, שהתקיימו לאחר שהנשיא פרסם את המתווה שלו בפומבי, טענו המשנים של בהרב מיארה שהחלקים במתווה המכשירים את מינויו של דרעי לשר, למרות שנפסל בידי בג”ץ – הם ניצול לרעה של סמכויות הכנסת.

הייעוץ המשפטי לממשלה כבר הביע התנגדות זאת ל”חוק דרעי 2″, שקובע שלא תהיה ביקורת שיפוטית על מינוי שרים, והם מתנגדים באותה מידה לחלקים במתווה הנשיא שמאפשרים זאת.

הדבר עשוי להביך את ראשי האופוזיציה, חברי הכנסת בני גנץ ויאיר לפיד, שהביעו תמיכה במתווה הפשרה של הרצוג, ועכשיו יידרשו לבחור בין עמדת הנשיא לעמדת הייעוץ המשפטי.

מלשכתה של היועצת המשפטית לממשלה בחרו שלא להתייחס לדברים.

“חוק דרעי 2” אושר לקריאה ראשונה בכפוף לרוויזיה בוועדה המיוחדת בכנסת ביום רביעי בשבוע שעבר.

בחוות הדעת שבהרב מיארה שלחה בראשית פברואר לשר המשפטים יריב לוין בעניין החוק נכתב: “ישנה סבירות גבוהה לכך שבית המשפט לא יסתפק הפעם בהערת אזהרה, אלא יקבע כי מדובר בשימוש לרעה בסמכות הכנסת”.

בהרב מיארה הוסיפה: “עמדתנו היא כי בשל הקשיים המהותיים והאחרים שטמונים בהצעת החוק, יש להתנגד לו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות