ראשי הקואליציה ידונו במתווה מרוכך של הרפורמה המשפטית

נתניהו ואריה דרעי רוצים להציג מתווה מרוכך שיתקבל כקונצנזוס בקרב רוב הציבור הישראלי • השר עמיחי שיקלי: "הרפורמה הולכת לריכוך. נעשה את זה באופן חד צדדי" • 4 חברי כנסת מהליכוד נועדו בת''א עם נציגי פורום העסקים • ח"כ דוד ביטן הבוקר: "נתניהו צריך לעצור את החקיקה"
חרדים 10
כ"ו אדר התשפ"ג / 19.03.2023 09:46

הדיונים בוועדת החוקה יימשכו הבוקר (ראשון), אך עיקר תשומת הלב מופנית לישיבת ראשי הקואליציה שתתקיים היום בשמונה בערב.

ההשפעות המזיקות של המשקאות הממותקים: כל המספרים והנתונים

לפי דיווח של יהודה שלזינגר ב’ישראל היום’, הדיון בישיבה צפוי להיות על ריכוך הרפורמה המשפטית – בניסיון לרדת לכמה שיותר פרטים. זו תהיה ישיבה ראשונה של ראשי הקואליציה, מאז הוצג מתווה הנשיא.

ישיבת ראשי הקואליציה היא הזדמנות לכל מרכיבי הקואליציה לדון ולסנכרן ביניהם ריכוך מוסכם.

ריכוך הרפורמה תלוי בגורמים שונים הקשורים בקואליציה ובאינטרס של כל אחד מהם. נתניהו ואריה דרעי רוצים להציג מתווה מרוכך שיתקבל כקונצנזוס בקרב רוב הציבור הישראלי, ליריב לוין כמו לחברים האחרים חשובים השינויים בוועדה למינוי השופטים, בצלאל סמוטריץ’ רוצה גם הוא לבוא לאנשי הכלכלה וההייטק עם שינויים שירגיעו את רוחם, לאנשי יהדות התורה חשובים הפרטים הקשורים לפסקת ההתגברות וחוק הגיוס.

השר עמיחי שיקלי אמר הבוקר: “הרפורמה הולכת לריכוך. נעשה את זה באופן חד צדדי, אבל באופן ודאי זה הולך למשהו מרוכך. נציג מודל מאוזן שיהיה לו קונצנזוס רחב בציבור. לא משהו שאפשר לומר שהקואליציה מנסה להשתלט על בית המשפט העליון.”

ב’כאן חדשות דווח, כי לפי המתווה שרוטמן צפוי להציג, הקואליציה תוכל למנות ברוב רגיל את המינויים הראשונים בלבד בוועדה לבחירת שופטים, ולאחר מכן תידרש לרוב מיוחס, שיחייב אותה לשתף פעולה עם חברי כנסת נוספים.

בנוגע לחוקי היסוד – הם ייצטרכו לעבור בארבע קריאות, כשהאחרונה תעבור בכנסת הבאה או ברוב גדול בכנסת הנוכחית.

בנוסף, יש כוונה לשריין מפני ביקורת שיפוטית את כל חוקי היסוד הקיימים היום, ולחוקק זאת כך שכדי לשנותם ייצטרכו רוב מיוחס בכנסת.

הפגישה הלילית

חברי הכנסת מהליכוד – דוד ביטן, חנוך מילביצקי, אלי דלל ושלום דנינו – נפגשו במוצאי שבת עם נציגי פורום העסקים שמרכז הראל ויזל, המנכ”ל והבעלים של קבוצת פוקס.

נציגי הפורום הביעו בפני ארבעת חברי הכנסת את החשש העמוק מהקרע ההולך ונפער בעם ומהפגיעה הכלכלית כתוצאה מהרפורמה המשפטית. לדברי הנציגים, חברי הכנסת היו קשובים לאמירותיהם.

בשבועות האחרונים נציגי הפורום פגשו מספר רב של מקבלי החלטות וביניהם נשיא המדינה, שר האוצר, שר הכלכלה, שר החינוך, ראשי האופוזיציה יאיר לפיד ובני גנץ ועוד.

חבר הכנסת דוד ביטן, המתמודד עם כתב אישום נגדו –  אמר הבוקר לרדיו 103FM כי ראש הממשלה נתניהו צריך להתערב ולעצור את החקיקה: ”זה תפקידו כראש הממשלה. צריך לעצור את החקיקה מהסיבה שאנחנו צריכים לדון בזה מבחינה פנימית. צריכים לשבת איתנו, גם אנחנו מייצגים ציבור בליכוד”.

לרשת ב’ אמר ביטן: “הגיע הזמן שנתניהו יעשה מעשה. אם הוא ירצה לעצור את זה, זה ייעצר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות