קינג: “הגר”ש כהן מתנגד לתכנית הקמת אלפי יח”ד לערבים”

חברי מועצת העיר ירושלים נתי לסרי ואריה קינג נפגשו הבוקר עם נשיא מועצת חכמי התורה • קינג: "ביקשני לעמול על הקמת חזית דתית למען השבת, התורה וירושלים" • גורם בש"ס: "לא קיבלנו הוראה להתנגד"
נחמן גור
כ' אלול התשע"ד / 15.09.2014 20:33

חזית אחידה? המריבות והויכוחים בין הנציגים החרדים והדתיים בעיריית ירושלים אינם בגדר סוד, אך ישנם גם שיתופי פעולה לטובת אינטרסים משותפים.

כעת מבקש יו”ר סיעת ירושלים מאוחדת, חבר המועצה אריה קינג, לגבש חזית שתפעל בכמה מישורים לטובת הציבור החרדי והדתי בעיר.

הנושא הבוער מבחינתו, היא תכנית ‘ערב אסווחרה’, כוללת בניית 2,200 יחידות דיור לערבים במזרח העיר.

התוכנית אושרה בשבוע שעבר בוועדה המקומית לתכנון ובניה, כשהנציגים החרדים נמנעים, אך היא צפויה לעלות לדיון חוזר בישיבת המועצה הקרובה ביום חמישי – בשבתה כוועדת תכנון ובניה.

לדברי קינג,  התכנית “מסכנת את המאזן הדמוגרפי בעיר ומהווה איום פיזי באופן של חלוקת ירושלים בפועל באמצעות יצירת רצף בניה מאבו דיס (בשטחי B) ועד מרכז העיר, כפי שניסח זאת בדברי ההסבר לתכנית, האדריכל הערבי סינאן עבד אל –קאדר”.

הבוקר, נפגש קינג, יחד עם יו”ר סיעת ש”ס בירושלים נתי לסרי, עם נשיא מועצת חכמי התורה הגר”ש כהן, ודן עימו בנושאים העומדים על הפרק, ובהם: הפרת הסטטוס קוו בשבת, הפיכת ירושלים לעיר חילונית ועוד.

בשיחה עם חרדים10 אומר קינג: “לשמחתי הגר”ש כהן גילה בקיאות רבה בנעשה במזרח ירושלים והבין תכף ומיד, כמעט ללא צורך הסבריי, מדוע תכנית 30006 לבניית 2,500 יח”ד לערבים באזור נחל הקדרון הסמוך לעיר העתיקה, היא תוכנית מסוכנת.

הגר”ש בירך אותי בפעולותיי למען השבת ולמען ירושלים ולמען שמירת דמותה של ירושלים וביקשני לעמול על הקמת חזית דתית למען השבת, התורה וירושלים.

לדבריו, “הגר”ש אמר כי יורה לחברי סיעת ש”ס לפעול כנגד תכנית ערב אסוואחרה, וביקש מיו”ר ש”ס נתי לסרי, להעביר את הוראתו לשאר חברי הסיעה וכן ליו”ר תנועת ש”ס, ח”כ אריה דרעי”.

עוד אומר קינג, כי הגר”ש ביקש ממנו “לעשות ככל שניתן לשכנע את החרדים (סיעת יהדות התורה על כל פלגיה – הסוגרים במקור, נ.ג.), לאחד כוחות בנושאים שבהם דנו, כי כוחנו באחדותנו”.

גורם בש”ס הירושלמית, אומר לחרדים10, כי הם טרם קיבלו הוראה שכזו. “לא ידוע לי על הוראה להתנגד לתוכנית, וטרם נתקבלה ההחלטה בסיעה כיצד להצביע. אנו נפעל כפי שיורה לנו יו”ר התנועה, בהוראת מועצת חכמי התורה”.

wpid-img-20140915-wa0040.jpg

wpid-img-20140915-wa0039.jpg

wpid-img-20140915-wa0011.jpg

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות