נתניהו רומז לריכוך ותקף: “הנשיא החמיץ הזדמנות, לא מתווה העם”

ראש הממשלה אמר לכתבים בברלין: "הצעת הנשיא היא הזדמנות גדולה שהוחמצה. זה לא מתווה העם" "אני קשוב למה שקורה בעם אבל צריך להביא משהו שתואם את המנדט שקיבלנו ונעשה זאת בצורה אחראית"
אריה ריבקינד
כ"ג אדר התשפ"ג / 16.03.2023 19:42

ראש הממשלה בנימין נתניהו, השוהה בביקור מדיני בברלין, התייחס הערב (חמישי) למתווה שהוצג על ידי הנשיא הרצוג וקרא לו “הזדמנות גדולה שהוחמצה”.

ההשפעות המזיקות של המשקאות הממותקים: כל המספרים והנתונים

נתניהו אמר: “זה לא מתווה העם ואני לא בטוח שזה מתווה חצי עם”.

נתניהו סיפר לכתבים המתלווים למסעו: “מה שהובא בפני הנשיא מצד הקואליציה בנוגע לוועדה למינוי שופטים, כלל מתווה של שני שלבים – תיקון מיידי מסוים ואחר כך איזון. הנשיא שמע את הדברים האלה ושם אותם בצד”.

בנוגע להפגנות בישראל, אמר נתניהו כי הוא קשוב למתרחש ורמז שהחקיקה המשפטית תרוכך: “אני קשוב למה שקורה בעם אבל צריך להביא משהו שתואם את המנדט שקיבלנו ונעשה זאת בצורה אחראית”.

לדברי גורם ישראלי בכיר, בניגוד להערכות מוקדמות, קאנצלר גרמניה אולף שולץ לא התנה קידום מהלכים עם ישראל בשינוי הרפורמה במערכת המשפט. “הדבר החשוב ביותר הוא העובדה שבניגוד למה שמפיצים הם אמרו שהם לא מצטרפים לשום קמפיין, הם לא חלק מקמפיין ולא מתנים את המחוייבות לביטחון ישראל וליחסים המיוחדים שנרקמים עם ישראל”.

ראשי האופוזיציה הגיבו לדברי נתניהו על פשרת הנשיא.

יו”ר יש עתיד יאיר לפיד אמר: “לממשלה לקח אתמול 17 דקות להודיע שהיא דוחה את המתווה. הם אפילו לא טרחו ללמוד אותו. כדרכם, אמרו לנשיא שגם הוא יכול ללכת לעזאזל”.

הוא הוסיף: ‘המתווה שהציג הנשיא הוא לא מושלם, הוא לא מה שרצינו, אבל הוא פשרה הוגנת שמאפשרת חיים משותפים. אנחנו מקבלים את מתווה הנשיא מפני שבמלחמת אחים יהיו רק מפסידים. מפני שלהבדיל מהממשלה יש לנו אחריות לאומית. מה שמונח מנגד, מה שמובילים לוין ורוטמן, הוא סוף הרעיון של מדינה יהודית ודמוקרטית”.

לאחר מכן נשא דברים יו”ר המחנה הממלכתי בני גנץ: “אזרחי ישראל, מתווה הנשיא הדליק את האור למשך דקות ספורות, אך לא חלפו כמה רגעים עד שנטרקה הדלת. אני קורא מכאן לנתניהו ולכל סיעות הקואליציה לגלות מנהיגות, להתסכל על המציאות ולעצור. אני אומר לנתניהו – זהו לא מתווה החלומות של אף צד, אבל האלטרנטיבה וקשרי ההשפעה על ישראל בתוכה ומחוצה לה קשה והרסנית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות